.

Beantwoord

Vragen m.b.t. automatisch opwaarderen prepaid

  • 6 September 2015
  • 11 reacties
  • 262 Bekeken

Badge
1. Ik wil automatisch opwaarderen via de website aanpassen door gebruik te maken van een creditcard,
echter nadat ik alle instellingen goed ingevuld heb kan ik wel op instellen klikken, maar wordt het niet onthouden.

2. Hoe lang duurt het voordat een creditcard is geaccepteerd voor automatisch opwaarderen bij een prepaid?

3. Geldt "hoogverbruik" ook voor een prepaid met automatisch opwaarderen indien het saldo onder de 2 euro komt?
Of is er een mogelijkheid dat mijn rekening in de duizenden euro's oploopt (of meer)?
icon

Beste antwoord door Ernst 7 September 2015, 14:38

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi danny71, welkom op het Simyo forum!

Voor het overzicht heb ik je topic verplaatst naar het subforum Prepaid.

Het klopt dat Automatisch opwaarderen zou moeten werken met een credit card, maar helaas ondervinden we hier de laatste tijd problemen mee. Het lukt simpelweg niet bij iedereen om dit goed ingesteld te krijgen. Excuses voor dit ongemak.
Puntje 2 valt hier ook onder. Het is ook nog niet bekend wanneer het opgelost is.

Hoogverbruik is iets dat enkel voorkomt bij Sim Only. Dat komt omdat daar een beveiliging op zit die registreert wanneer er sprake is van abnormaal hoge kosten.
Automatisch opwaarderen gebeurt maximaal eenmaal per 24 uur. Wanneer er geregistreerd wordt dat je beltegoed op is, wordt de verbinding verbroken. Het kan dus niet ongelimiteerd doorlopen met verbruiken en opwaarderen.

Is dit zo duidelijk voor je?
Badge
Dag Ernst,

Bedankt voor je antwoorden.

1. Werkt het automatisch opwaarderen wel goed als ik gebruik maak van mijn bankrekening?

2 . Automatisch opwaarderen gebeurt maximaal eenmaal per 24 uur. Wanneer er geregistreerd wordt dat je beltegoed op is, wordt de verbinding verbroken. Het kan dus niet ongelimiteerd doorlopen met verbruiken en opwaarderen.

Stel dat ik 5 euro beltegoed heb en het opwaardeer bedrag instel op 50 euro.
Ik bel op maandag in het buitenland en kom onder de 2 euro, dan wordt dus 50 euro direct opgewaardeerd? Daarna kan ik op deze maandag blijven bellen totdat de 50 euro op is, dan wordt dus de verbinding verbroken?
24 uur later wordt er dan weer automatisch 50 euro bijgeschreven omdat het tegoed 0 euro is van de dag hiervoor?

Snelle reactie trouwens! Top!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi danny71,

Het automatisch opwaarderen met je bankrekening moet geen enkel probleem opleveren 🙂. Als dit mogelijk is i.p.v je creditcard, dan zou ik persoonlijk daar voor kiezen.

Ook aan de uitleg die je hier geeft over punt twee heb je Ernst zijn reactie helemaal goed begrepen.

Zijn je vragen zo beantwoord?

Groetjes, Tiury
Badge
Hai Tiury.

Bedankt voor je antwoord. Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar het automatisch afschrijven via een creditcard. Dit omdat creditcard maatschappijen verdachte transacties snel in de gaten hebben en het snel kunnen blokkeren.

Ik ga voorlopig dan maar automatisch opwaarderen via mijn bankrekening. Stel dat het weer werkt met een creditcard, dan zijn er geen extra kosten?

Alvast bedankt.
Badge
Helaas, ook automatisch opwaarderen via mijn bankrekening of uberhaupt extra geld via ideal handmatig opwaarderen werkt niet. Ik krijg dan te zien dat de pagina niet weergegeven kan worden.
Badge
Ook handmatig opwaarderen via de site en een creditcard werkt niet. Wellicht is er iets mis met de site?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Danny71,

Ik kan me voorstellen dat je dan voor een creditcard zou kiezen. Je kunt dit later altijd nog aanpassen.

Het is vreemd dat je nu helemaal niet kan opwaarderen. Dit zou gewoon moeten werken. Via welke browser probeer je dit te doen? Onze website werkt het beste via Google Chrome. Mocht je dit nog niet geprobeerd hebben, zou je dit dan alsnog willen testen? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
Badge
Dag Angela,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb het geprobeerd met Internet explorer 11 en de nieuweste firefox waarmee het niet lukte. Ik heb nu chrome geprobeerd en daar krijg ik hetzelfde te zien. Echter als ik circa 10 seconden wacht dan gaat hij toch de juiste pagina openen (na de foutmelding dat hij de pagina niet kan weergeven).
Ik kon daarna de ideal transactie verrichten en automatisch opwaarderen via mijn bankrekening is nu geactiveerd.

Ik vermoed dat de browser een foutmelding genereerd omdat het internet hier erg traag is (circa 0,5 Mbit).

Nog bedankt. Ik hoop dat opwaarderen i.s.m. een creditcard binnenkort weer functioneert.
Reputatie 5
Badge +11
Hi danny71,

Het zou inderdaad best eens aan die snelheid liggen. Probeer je het dan op een mobiel apparaat?
Badge
Ik probeer het op een normale pc met een USB dongle die een 3G verbinding heeft. De ping naar google is rond de 90-100ms als ik niks doe. Als ik ga internetten schiet deze snel omhoog met uitschieters naar 2000-3500 ms en af en toe time-outs. Dat zorgt natuurlijk voor de nodige vertraging. Maar het is gelukt.
Dus nogmaals bedankt !
Reputatie 7
Badge +10
Aha! Dat verklaart wel het een en ander wat betreft de snelheid van het internet. Fijn dat het probleem nu opgelost is 🙂 Als je nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Angela

Reageer