.

Beantwoord

Voucher: wanneer en hoe?

  • 30 August 2012
  • 13 reacties
  • 590 Bekeken

Badge
Situatie:
Ik heb op 20120824 's-avonds een nieuwe SIM kaart van Simyo geactiveerd en succesvol opgewaardeerd met 20 euro. Op MijnSimyo staat nu een tegoed van 32,50 euro (klopt). Tevens werd gemeld dat ik binnen drie dagen een voucher met een nummer oid zou krijgen en zodra dat nummer oid geactiveerd zou zijn, ik twee dingen zou kunnen: A. Instellingen op MijnSimyo doen (zoals uit/inschakelen voicemail, data, etc.) en B. 2,50 euro extra zo krijgen. Tot op heden 20120830 heb ik die voucher niet gekregen en kan ik de instellingen dus niet doen. Dat laatste is absoluut nodig (uitzetten voicemail en data/internet e.d.) voordat ik de SIM kaart kan gebruiken.

Vragen:
a. Hoe wordt de voucher aangeleverd? Per post of per e-mail?
b. Waarom heb ik de voucher nog niet gehad? (indien via e-mail: ik heb het e-mail adres getest, het werkt en er is niets in de spam aangekomen oid)(indien per post: het huisadres klopt ook)
c. Indien ik de voucher al had moeten hebben, hoe krijg ik die alsnog, want niet aangekomen.

Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Wayne 31 August 2012, 10:33

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum SIMYOZ,

De voucher wordt per post aangeleverd. Indien je de voucher maandag nog niet hebt ontvangen, zou je het dan even kunnen laten weten zodat ik ervoor kan zorgen dat we dit alsnog op kunnen lossen?
Badge
@Wayne:
Het is nu 4 september. ca. 10:18. Ik heb de voucher nog niet ontvangen. Hoe nu verder?
Bij voorbaat dank.
Badge
@Wayne:
Ik heb op woensdag 5 Sep nog steeds geen voucher ontvangen en kan ook nog steeds geen instellingen doen op mijnsimyo. Ik kan daardoor de sim kaart sinds activatie, nu anderhalve week geleden nog niet gebruiken vanwege gevaar van ongewenst dataverbruik. Normaal gesproken had ik de voucher al na 3 dagen moeten krijgen. Wie kan helpen uit deze impasse te geraken?
Bij voorbaat dank.
Badge
AFGEROND?
Ik had deze vraag tegelijkertijd ook bij de helpdesk neergelegd op 20120830-1835, benieuwd via welke route als eerste een oplossing geboden werd.
Vandaag, 20120906-1746 (een volle week later dus) kreeg ik een antwoord van de helpdesk met de opmerking dat op de zelfservicepagina een knop staat "voucher aanvragen". Ik heb gecheckt, en inderdaad die knop staat er. Na klikken verschijnt mijn adres ter controle (bleek te kloppen) en een grijzig knopje om de voucher opnieuw aan te vragen. Na klikken daarop verschijnt de tekst in oranje: "new voucher created sucessfully" (inderdaad met slechts 1 c). Was deze mogelijkheid er eerder ook? Weet ik niet. Nu wel. Mooi toch?
Ik ga nu wachten of deze voucher wel aankomt en laat jullie weten.
Badge +2
Beste SIMYOZ,

De voucher wordt altijd naar het adres gestuurd welke is opgegeven tijdens het registreren. Als deze niet aankomt kan je nogmaals een voucher aanvragen via je persoonlijke Simyo pagina. Laat ons even weten of deze nu wel is aangekomen.

Groetjes,

Arie
Badge
Hallo Arie:

Het adres bij registratie klopt en is zoals staat op mijnsimyo. Ik heb, zoals hierboven staat vermeld, op 6 september 2012 via selfservice nog een voucher aangevraagd. Deze is op 12 september, nadat vandaag de post geweest was, nog steeds niet bezorgd. Dat is 4 werkdagen later en 6 kalenderdagen, maar ik wacht natuurlijk al sinds 24 augustus, toen ik de SIM kaart registreerde, en dat is bijna 3 weken geleden. Op de website staat dat de voucher er binnen 3 dagen is. Wie had gedacht dat dit zo weerbarstig zou zijn?
Met andere woorden, de voucher komt niet aan of wordt niet verstuurd. Wat zou hier aan de hand zijn en hoe lossen we dit op?

Bedankt alvast!

Beste SIMYOZ,

De voucher wordt altijd naar het adres gestuurd welke is opgegeven tijdens het registreren. Als deze niet aankomt kan je nogmaals een voucher aanvragen via je persoonlijke Simyo pagina. Laat ons even weten of deze nu wel is aangekomen.

Groetjes,

Arie
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SIMYOZ,

Ik ga dit doorgeven aan de technische dienst. Dan gaan we controleren of de verzending hier mis gaat of bij de postbezorging. Zodra ik terugkoppeling heb ontvangen laat ik het hier weten.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo,

Bedankt voor de reactie, ik ben vooral geinteresseerd in het verkrijgen van de voucher. Dus, ook als het aan de post ligt, is dat nog steeds geoutsourced aan de post door Simyo, ik heb daar geen keuze in, noch invloed op. In dat geval graag een alternatieve aanlevermethode. Maar dat geldt inmiddels na zoveel tijd ook in geval het niet verstuurd blijkt, toch?

Bij voorbaat dank!
Badge +2
Beste SIMYOZ,

Wij verzoeken je nog even geduld te hebben. Mijn collega wacht nog op een terugkoppeling van de desbetreffende afdeling.

Groetjes,

Arie
Badge
Hallo,

NOG NIET OPGELOST
Vandaag 20120919 een brief met voucher(code) in de bus gekregen. Of zich mooi, maar wel meer dan 3 weken later dan aangekondigd.
Nieuw probleempje:
Het lukt me niet de vouchercode in te voeren, want het zegt steeds dat hij de code niet kent...begint een beetje twilightzoneachtig te voelen...
Nu is het zo dat er karakters in de code voorkomen die zowel als nul (0) of als hoofdletter oh (O) geinterpreteerd kunnen worden.
Ik ben nog bezig alle iteraties af te gaan, maar tot nu toe geen geluk...
Correctie: zojuist blijkt de iteratie met eerst een nul en dan een letter oh te juiste te zijn, mijn tegoed staat nu 2,50 hoger.
Maar...
Ik kan nog steeds geen instellingen doen, die menus verwijzen nog steeds naar een tekst dat ik eerst een voucher moet invoeren...
Hoelang duurt het voordat ik die instellingen kan nadat ik de voucher ingevoerd heb en opgewaardeerd heb (opwaarderen was al eerder gelukt, inclusief extra bonus van 10 euro, nog voordat de voucher was ingevoerd)?
Als de volgorde precies eerst voucher dan opwaarderen had moeten zijn (voor het systeem dan, want staat er niet, er staat alleen dat beide gedaan moeten zijn, geen volgorde), kan dan een techadmin mijn account vrijgeven? Of moet ik wachten en hoelang dan?

Bij voorbaat dank
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SIMYOZ,

Allereerst excuses voor het feit dat het zo lang geduurd heeft. In ieder geval goed om te lezen dat het nu is gelukt. Als ik je account bekijk, zie ik dat je de opties zou moeten kunnen bedienen vanaf je persoonlijke pagina. De volgorde van het stappenplan om deze opties te verkrijgen, is niet van belang. Dat zou geen belemmering mogen zijn. Kun je beamen dat je de opties ziet staan en kunt bedienen?

Groetjes,

Alex
Badge
OPGELOST

Gisteren waren de opties direct na invoeren van de vouchercode en enige tijd (ca. 1 uur) erna niet beschikbaar.
Vandaag, 20120920, rond 15:40 nog eens geprobeerd en inderdaad, nu is het instelbaar.
De bedoeling was dat ik in ieder geval data kon uitzetten (en meer) en dat is nu gelukt. Nu kan ik de SIM kaart (eindelijk, na bijna een maand) gaan gebruiken.

Met vriendelijke groet.

SIMYOZ
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SIMYOZ,

Goed om te horen dat nu alles werkt. Ik ben het met je eens dat dit te lang geduurd heeft. Veel belplezier.

Groetjes,

Alex

Reageer