.

Beantwoord

Voorkomen afsluiten Simyo prepaid vanwege 6 maanden niet gebruikt. Hoe doe ik dat?

  • 22 February 2016
  • 8 reacties
  • 747 Bekeken

Ik kreeg van Simyo de melding dat mijn nummer wordt afgesloten, als ik niet binnen een week een SMS stuur of een gesprek voer.
Op zich geen probleem, alleen ben ik voor werk een tijdje in het buitenland en mijn SIM ligt thuis in NL...

Hoe kan ik voorkomen dat er toch afgesloten wordt? Is opwaarderen van het tegoed een oplossing?
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 22 February 2016, 22:39

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Luuk2003,


Een oplossing is ook een internet bundel aanschaffen via Mijn Simyo.


Gaat dit lukken of heb je nog vragen?

NOTE: Correctie. Foute opmerking over opwaarderen.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-243?c=81&_ga=1.182173159.1997980590.1454009441
Hallo maikel.twinnie,

Heb een internetbundel aangeschaft, mooi als dit werkt.
Bedankt voor je hulp!
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Luuk,'

Bedankt voor je reactie.

Graag gedaan en indien je nog vragen hebt ben je nog van harte welkom op het forum.
Praat ook gezellig eens een keer mee in onze gewoon gezellig topics.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Luuk2003, leuk je weer terug te zien op het Simyo forum :)

Zo te zien heeft maikel.twinnie je vraag beantwoord als een echte forum expert 😉. Heb je hier nog verder vragen over? Zien we je graag weer op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt maikel.twinnie!
Nuttige tip! Ik heb wel nog een vervolgvraag: hoe zie je of het succesvol is geweest en je nummer weer is geactiveerd?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esthersmit01,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je het vraagt! Dit zie je zelf niet terug, bedenk ik me!

Zodra je belt, sms't, gebruik maakt van het internet of een bundel aanzet, kan het niet anders dan goed gaan. Ook opwaarderen helpt voor het geldig houden van je nummer. Ik vind het wel een heel goed idee om een bevestiging hiervan door te sturen. Een kleine melding met "Je nummer is weer voor 6 maanden verlengd" zou al erg fijn zijn.

Wij hebben hier een hele mooie wall of change. Alle ideeĂ«n van ons en onze klanten worden hierop geplaatst. Zit er een goed idee tussen? Dan gaan we dit zo snel mogelijk uitwerken en waar mogelijk uitvoeren. Dit idee ga ik dan ook zeker op deze muur plaatsen 🙂 Bedankt voor je input!

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Angela
Badge +1
In mijn geval gaat het om een nummer dat ik in een telefoon gebruik die ik af en toe gebruik om wat te experimenteren met geautomatiseerd SMS-jes naar mij zelf te sturen als er iets aan de hand is op mijn webservertje. Nu neem ik al lange tijd niet echt de tijd er voor om dat uit te werken, maar ik wil natuurlijk het telefoonnummer en het beltegoed wel behouden.

Nu heb ik altijd wel het vertrouwen in het verlengen van de termijn door even een SMS-je naar mijn dagelijkse mobiele telefoon te sturen, maar een SMS-je die bevestigd dat de termijn weer verlengd is is zeker een slim idee!

Ook zou het wat eenvoudiger moeten zijn om zoals in een situatie als die Luuk 2003 via Mijn Simyo een verlenging in te kunnen zetten zonder per se iets aan te schaffen waar je niets aan hebt. Hoewel een SMS-je sturen (als je bij je mobiel bent) natuurlijk ook niet erg nuttig is, maar wel goedkoper dan een internetbundel activeren.
Je zou kunnen denken aan een optie met de tekst "Klik hier om de geldigheid van uw prepaid tegoed te verlengen. Dit kost eenmalig €0,11 (gelijk aan 1 SMS-bericht) en wordt afgeschreven van uw prepaid tegoed.".
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Joen,

Bedankt voor je goede input.

Dit zijn inderdaad punten waar wij wat mee kunnen. Het verlengen via een druk op de knop is inderdaad erg handig voor sommige klanten. Ik heb het idee op onze Wall of Change gehangen. Zo komt het idee bij de juiste personen terecht en zal hier serieus naar gekeken worden. Ook een bevestiging per sms is een goed idee!

Groetjes,
Caspar

Reageer