Skip to main content

.

Vraag

Verzoek: mogelijkheid via telefoon beltegoed op te vragen


Forum|alt.badge.img
Beste Simyo-mensen,
Al een tijd eerder is eens het verzoek gedaan om te realiseren dat bij prepaid ook snel telefonisch het beltegoed kan worden opgevraagd, zoals bij veel providers mogelijk is (via *100# o.i.d.), waarna het beltegoed in je scherm verschijnt. Is een lekker snelle methode en zou toch niet zo'n probleem moeten zijn. Destijds is aangegeven dat hierover eens nagedacht zou worden, maar..... toen bleef het stil, nooit meer iets van vernomen.
Dus bij deze nog eens dit verzoek.
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

17 reacties

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
  • 12 februari 2012
Mag ik mij hierbij aansluiten !

Vraag dit vooral voor (schoon) ouders (2x) die niet zo "internet savvy" zijn als meer jonger publiek.

Hier is zeker een punt te scoren (of te verliezen).

Kan natuurlijk ook door 1244 te bellen en dan bijv met auto voiceprompt te horen wat beltegoed nog is.

Hoop natuurlijk dat jullei er iets mee doen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Oud-moderator
  • 1369 reacties
  • 13 februari 2012
Hi ion8,

Het is mogelijk om je beltegoed telefonisch op te vragen. Dit kan echter alleen wanneer je de optie ‘Mobiel Opwaarderen’ heb geactiveerd. Via het nummer 1244 kan je daarna het beltegoed telefonisch opvragen en eventueel opwaarderen.

Om de optie mobiel opwaarderen te activeren dien je de volgende stappen te doorlopen:

• Log in op je persoonlijke pagina
• Onder het tabblad Overzicht zie je de optie mobiel opwaarderen
• Selecteer de optie betaling via eenmalige machtiging
• Activeer deze door hierop te klikken
• Vul het aanvraagformulier in.

Groetjes,

Arie

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Actief Simyaan
  • 29 reacties
  • 13 februari 2012
Hallo Arie,
Het is mij bekend dat je na activering van 'Mobiel Opwaarderen' via 1244 het beltegoed kunt opvragen. Maar ja... ik wil 'Mobiel Opwaarderen' niet activeren (dat wil ik zelf bepalen). De verkorte methode van een nummer op je telefoon intoetsen en het beltegoed in je scherm krijgen is nu eenmaal veel klantvriendelijker en bij diverse providers heel normaal. Als klant wil je niet gedwongen worden bepaalde handelingen te verrichten om zoiets simpels voor elkaar te krijgen!

Forum|alt.badge.img+2
  • Oud-moderator
  • 1369 reacties
  • 14 februari 2012
April204,

Dit zou inderdaad wel handig zijn. Ik zal dit bij deze doorgeven aan de afdeling die hierover gaat. Ik kan echter niet beloven dat dit binnenkort beschikbaar wordt.

Groetjes,

Arie

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Actief Simyaan
  • 29 reacties
  • 16 februari 2012
Hoe waardeer je mobiel op in het buitenland ?

Mag dit naar een ander topic verplaatst worden? Hoort hier niet thuis.

Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
  • 17 februari 2012
De reactie is verplaatst naar een nieuw topic.

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
  • 23 februari 2012
Ik zou dit ook graag met mijn SIM-only abonnement willen, dus het resterend aantal minuten van mijn belbundel via de telefoon kunnen opvragen. Veel handiger dan inloggen op de website!

Forum|alt.badge.img+2
  • Oud-moderator
  • 1369 reacties
  • 24 februari 2012
Hi Sander,

helaas is dit momenteel nog niet mogelijk. Zodra dit mogelijk is zullen wij uiteraard al onze klanten hiervan op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie

Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 12 april 2024

Kan het zijn dat dit nog steeds niet functioneert? Ik ben net overgezet van Ortel en het lukt me niet om mijn beltegoed op te vragen met *100# of *101#. Dit werkte gisteren nog prima.


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1695 reacties
  • 12 april 2024

Hoi @jschwart,

jschwart schreef:

Kan het zijn dat dit nog steeds niet functioneert? Ik ben net overgezet van Ortel en het lukt me niet om mijn beltegoed op te vragen met *100# of *101#. Dit werkte gisteren nog prima.

Zover ik weet is het niet mogelijk om je beltegoed op te vragen met *100# of *101#. Het is enkel mogelijk om het beltegoed op te vragen via Mijn Simyo of Mijn Simyo app. Om je tegoed te zien zonder in te loggen kun je in de app bij de instellingen de optie ‘Tegoed bij login’ aanzetten. 

Groetjes,
Seren


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 12 april 2024
Seren schreef:

Hoi @jschwart,

jschwart schreef:

Kan het zijn dat dit nog steeds niet functioneert? Ik ben net overgezet van Ortel en het lukt me niet om mijn beltegoed op te vragen met *100# of *101#. Dit werkte gisteren nog prima.

Zover ik weet is het niet mogelijk om je beltegoed op te vragen met *100# of *101#. Het is enkel mogelijk om het beltegoed op te vragen via Mijn Simyo of Mijn Simyo app. Om je tegoed te zien zonder in te loggen kun je in de app bij de instellingen de optie ‘Tegoed bij login’ aanzetten.

Ik heb geen telefoon met applicaties e.d. dus dan moet ik eerst op een computer naar Mijn Simyo gaan. Dat is wel echt onpraktisch.
Kunt u onderzoeken of er misschien een andere code is die wel werkt of vragen of dit geïmplementeerd kan worden?

Ik zou verwachten dat alle functionaliteit van Ortel ook bij Simyo aanwezig is gezien de manier waarop Simyo wordt aangeboden als opvolger aan Ortel klanten. Bij voorbaat dank!


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1695 reacties
  • 15 april 2024
jschwart schreef:
Seren schreef:

Hoi @jschwart,

Zover ik weet is het niet mogelijk om je beltegoed op te vragen met *100# of *101#. Het is enkel mogelijk om het beltegoed op te vragen via Mijn Simyo of Mijn Simyo app. Om je tegoed te zien zonder in te loggen kun je in de app bij de instellingen de optie ‘Tegoed bij login’ aanzetten.

Ik heb geen telefoon met applicaties e.d. dus dan moet ik eerst op een computer naar Mijn Simyo gaan. Dat is wel echt onpraktisch.
Kunt u onderzoeken of er misschien een andere code is die wel werkt of vragen of dit geïmplementeerd kan worden?

Ik zou verwachten dat alle functionaliteit van Ortel ook bij Simyo aanwezig is gezien de manier waarop Simyo wordt aangeboden als opvolger aan Ortel klanten. Bij voorbaat dank!

Dit is zeker een terechte opmerking. Ik kan mij voorstellen dat dit onpraktisch kan zijn. Jouw feedback heb ik intern doorgezet, mocht ik hier een terugkoppeling van krijgen zal ik dit zeker laten weten. Ik hoop in ieder geval dat wij deze service in de toekomst kunnen aanbieden.


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 13 oktober 2024

Voor zover ik kan zien, is er nog altijd geen mogelijkheid om het beltegoed op te vragen zonder computer. Als iemand een suggestie heeft, hoor ik het graag!


JanD
  • Consultant
  • 768 reacties
  • 13 oktober 2024

Hallo @jschwart volgens de Simyo website moet dat ook via de app kunnen, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/simyo-app

Succes.

 


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 5 reacties
  • 14 oktober 2024
JanD schreef:

Hallo @jschwart volgens de Simyo website moet dat ook via de app kunnen, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/simyo-app

Succes.

 

Ik zie daar geen mogelijkheid voor een telefoon. Enkel een computer/smartphone.


JanD
  • Consultant
  • 768 reacties
  • 14 oktober 2024
jschwart schreef:
JanD schreef:

Hallo @jschwart volgens de Simyo website moet dat ook via de app kunnen, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/simyo-app

Succes.

 

Ik zie daar geen mogelijkheid voor een telefoon. Enkel een computer/smartphone.

Hallo @jschwart kun je dan misschien iets duidelijker zijn via welk device je je beltegoed wilt kunnen opvragen???

Wat bedoel je met ‘telefoon’ in je vraagstelling???

Waarschijnlijk een ‘ouderwetse’ telefoon en door een bepaald nummer te bellen, je tegoed opvragen?

Begrijp ik dat zo goed?

 


Ashley
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 600 reacties
  • 14 oktober 2024

Hoi @jschwart,

Bedankt voor je reactie. 

Het is helaas nog steeds alleen mogelijk om via je mijn Simyo omgeving je beltegoed te controleren.

Indien je geen smartphone hebt met internet toegang kan je dit dus alleen doen via een computer / laptop.

Mocht hier verandering in komen worden klanten uiteraard geïnformeerd hierover.

Groetjes,
Ashley