Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

verbruik prepaid, waar kan ik dit achterhalen?


Ik heb sinds 2 maanden een prepaid kaart. In het verbruik zie ik op vaak dezelfde tijdstippen iedere dag een heel beperkt gebruik van mobiele data (voor 0 tot 6 cent per keer). Dit terwijl de telefoon op dat moment op de Wifi is aangesloten en dus geen mobiele data zou moeten verbruiken. Heeft iemand een idee hoe dat kan en belangrijker nog, wat ik daaraan kan doen?

icon

Beste antwoord door Daisy 16 maart 2021, 11:47

Hoi SimyoGebruiker2021,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Als je toestel verbonden is met de wifi zou je toestel inderdaad geen mobiele data moeten kunnen verbruiken. Tenzij je de optie wifi assistentie aan hebt staan. Dit is een instelling op je smartphone die de verbinding met je wifi-modem verbreekt als het wifi-signaal zwak is. Bij zo’n zwak signaal heeft je telefoon nog wel verbinding met de wifi-modem, maar de internetsnelheid is hierdoor laag. Wifi-assistentie verbreekt dan de verbinding zodat je telefoon overschakelt op mobiel internet. Zo verbruik je, zonder je er erg in hebt, tóch data van je internetbundel.

  • Op Android heet wifi-assistentie ‘slimme netwerkwissel’. Zo zet je het uit:
  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Wi-Fi’.
  • Druk rechtsboven op ‘Geavanceerd’.
  • Schuif de slider naast ‘Slimme netwerkwissel’ naar links.
  • Je hebt slimme netwerkwissel nu uitgezet.

Op een iOS toestel zet je de wifi assisentie uit onder instellingen > mobiele data > en dan helemaal onderaan.

 

Wegens de privacywet kunnen wij niet inzien waaraan de MB's zijn verbruikt, je kan dit wel zelf achterhalen in je toestel. Gebruik daarvoor deze link: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#android-inzicht-dataverbruik.

 

Ik hoop dat je hiermee kan achterhalen waar het aan verbruikt en is en hoe je dit kan voorkomen:blush:

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Via mijn Simyo kun je dat optie "Internetten in Nederland” uitzetten. Op dat moment blokkeert Simyo de internetverbinding, die opgezet wordt door je mobiel.

Indien je dan wel gebruik wil maken van Internet via Simyo moet je het wel weer aanzetten en mogelijk je mobiel even een aantal minuten uit- en aanzetten.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi SimyoGebruiker2021,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Als je toestel verbonden is met de wifi zou je toestel inderdaad geen mobiele data moeten kunnen verbruiken. Tenzij je de optie wifi assistentie aan hebt staan. Dit is een instelling op je smartphone die de verbinding met je wifi-modem verbreekt als het wifi-signaal zwak is. Bij zo’n zwak signaal heeft je telefoon nog wel verbinding met de wifi-modem, maar de internetsnelheid is hierdoor laag. Wifi-assistentie verbreekt dan de verbinding zodat je telefoon overschakelt op mobiel internet. Zo verbruik je, zonder je er erg in hebt, tóch data van je internetbundel.

  • Op Android heet wifi-assistentie ‘slimme netwerkwissel’. Zo zet je het uit:
  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Wi-Fi’.
  • Druk rechtsboven op ‘Geavanceerd’.
  • Schuif de slider naast ‘Slimme netwerkwissel’ naar links.
  • Je hebt slimme netwerkwissel nu uitgezet.

Op een iOS toestel zet je de wifi assisentie uit onder instellingen > mobiele data > en dan helemaal onderaan.

 

Wegens de privacywet kunnen wij niet inzien waaraan de MB's zijn verbruikt, je kan dit wel zelf achterhalen in je toestel. Gebruik daarvoor deze link: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#android-inzicht-dataverbruik.

 

Ik hoop dat je hiermee kan achterhalen waar het aan verbruikt en is en hoe je dit kan voorkomen:blush:

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy,

dank voor je reactie. Ik heb een aantal goede tips gelezen. Ik had er een aantal ook al in beeld. Zoals de WiFi assistentie. Die stond al uit.

En ik weet nu ook hoe ik kan zien welke apps data hebben verbruikt.

Alleen kan ik nog niet achterhalen waarom er nu mobiele data is verbruikt (op gezette tijden) terwijl er verbinding was met de WiFi. Hoewel het om beperkte bedragen gaat zou het volgens mij niet moeten. Zijn er nog manieren hoe ik kan achterhalen waarom er mobiele data is verbruikt i.p.v. data via WiFi?

Reputatie 7

@SimyoGebruiker2021 Al zolang kan ik mij herinneren heb ik met al mijn iPhones al ‘sluipgebruik’ en dan meestal/altijd in de nachtelijke uren op welke momenten deze feitelijk in ruste zijn, net als de gebruiker en deze, de iPhone, met de WiFi verbonden is. Het is voor mij onverklaarbaar. Het gaat ook bij mij niet om veel data, meestal enkele MB's, maar toch. Ik heb er niet de vinger op kunnen leggen.

Mijn iPhone probeert op onregelmatige tijdstippen verbinding te maken met het mobiele netwerk. Ik kan dat zien onder “Verbruik” op de app, alleen zijn de kosten die door Simyo geregistreerd worden steevast € 0,00. Dat de kosten nul zijn komt omdat ik roaming heb uitstaan op de iPhone, terwijl “internetten in en naar het buitenland” op de Simyo website aan staat (ik ben in het buitenland). Er is dus geen gebruik maar er wordt wel verbinding gemaakt met het mobiele netwerk.

Net als @RicoK weet ik niet waarom, maar kennelijk hebben iPhones nu en dan behoefte om even contact te maken met je provider via het mobiele data netwerk ook al zit je op WiFi.

 

Reputatie 7

@Scotsman leuk jouw reactie. Het zijn eigenaardige apparaten die iPhones. Het zijn welhaast levende wezens :rolling_eyes::joy:

@Scotsman leuk jouw reactie. Het zijn eigenaardige apparaten die iPhones. Het zijn welhaast levende wezens :rolling_eyes::joy:

Absoluut. Ik heb de iPhone (een 12 mini) altijd onder handbereik. Het is mijn beste vriend (op mijn vrouw na) :yum:

Reputatie 6
Badge +3

Hi SimyoGebruiker2021,

 

Goed dat je het blog hebt doorgenomen en de handige tips hebt kunnen toepassen. Soms blijft het inderdaad lastig om het verbruik exact te achterhalen. Ik zou je als laatste tip nog willen meegeven: Gebruik je geen internet op dat moment? Zet de mobiele gegevens dan helemaal uit op de telefoon of nog beter zoals Groentjuh zegt: Zet de optie voor Internetten in Nederland uit op Mijn Simyo. Zo voorkom ook dat er zogenaamd ‘sluipverbruik’ ontstaat. 

 

Bedankt Groentjuh, RicoK en Scotsman voor jullie tips! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 

Allen, dank voor de reacties en tips!

@Scotsman: jij had de winnende tip. Nadat ik mijn Roaming heb uitgezet heb ik geen laat meer gehad van sluimergebruik die iedere keer een paar cent kostte. Merci!

Reputatie 6
Badge +4

Fijn dat het opgelost is! Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, dan weet je ons te vinden 😊

Reageer