.

Beantwoord

Van prepaid bij Simyo naar sim-only bij Simyo met nummerbehoud, maar op andere naam?

  • 28 March 2024
  • 4 reacties
  • 34 Bekeken

Ik heb een prepaid nummer bij Simyo dat op mijn naam staat, maar dat wordt gebruikt door een familielid. Mijn familielid wil nu overstappen naar een sim-only abonnement en het nummer tegelijk op de eigen naam laten zetten. Volgens de website is een naamswijziging alleen mogelijk als ik kopieën van onze identiteitsbewijzen opstuur, maar dat wil ik niet.

Bij het omzetten van prepaid naar sim-only of het aanvragen van een nieuw abonnement met het oude nummer via de website van Simyo kan ik inderdaad geen andere naam opgeven. Bestellen van een sim-only abonnement van Simyo via een intermediair (zoals belsimpel of mobiel.nl) onder de naam van mijn familielid en met nummerbehoud van het over te dragen prepaid-nummer van Simyo lijkt wel te kunnen, ook zonder paspoortkopie(ën). Is dat inderdaad een route die ik kan volgen? Of moet ik toch overstappen naar een andere provider met nummerbehoud? Dat kan in elk geval wel zonder paspoortkopie.

icon

Beste antwoord door Ashley 28 March 2024, 14:48

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi @Snor,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het even intern nagevraagd. Het is helaas niet mogelijk om via een e-tailer de overstap van Simyo Prepaid naar Simyo Sim Only met een nieuwe tenaamstelling aan te vragen. Het nummerbehoud zal helaas afgekeurd worden omdat de tenaamstelling niet overeenkomt met de Simyo Prepaid. Het is dus alleen mogelijk om de tenaamstelling aan te laten passen door een kopie ID te versturen naar Simyo.

Mag ik vragen waarom je liever geen kopie ID verstuurt? Het is mogelijk een beveiligde kopie ID te maken via de Rijksoverheid KopieID app. Hier kan je meer informatie vinden over de KopieID app. Wij gaan zorgvuldig om met je gegevens en verwerken dit dan ook via de AVG en telecommunicatie wet. Je kan hier meer informatie vinden over de privacy wetgeving en hoe Simyo hier mee omgaat. Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 

Groetjes,

Ashley

Dag Ashley,

Bedankt voor het duidelijke antwoord. Nog even voor de helderheid: als ik van een ander (prepaid) provider overstap naar Simyo Sim Only wordt de tenaamstelling niet gecontroleerd, toch? Ik begrijp niet waarom dezelfde werkwijze niet gehanteerd kan worden bij een overstap binnen Simyo. Misschien kun je dat nog uitleggen. 

Groet, Snor

Dag Ashley,

Bedankt voor het duidelijke antwoord. Nog even voor de helderheid: als ik van een ander (prepaid) provider overstap naar Simyo Sim Only wordt de tenaamstelling niet gecontroleerd, toch? Ik begrijp niet waarom dezelfde werkwijze niet gehanteerd kan worden bij een overstap binnen Simyo. Misschien kun je dat nog uitleggen. 

Groet, Snor

Hoi @Snor,

Ik snap dat je dit graag anders had willen zien. Echter is dit een interne overstap en is dit de procedure bij Simyo. Helaas is er geen andere uitleg of reden waarom dit zo is. Mocht ik je nog kunnen helpen hoor ik het graag😊.

Groetjes,

Ashley

Reputatie 3
Badge +1

Volgens de website is een naamswijziging alleen mogelijk als ik kopieën van onze identiteitsbewijzen opstuur, maar dat wil ik niet.

 

 

Kun je dan niet gewoon overstappen naar een andere provider?

 

Reageer