.

Beantwoord

Toch in de min met prepaid. Hoe kan dat?

  • 7 September 2015
  • 7 reacties
  • 549 Bekeken

Ik heb een prepaid met € 7,50 bel tegoed. Maar nu heb ik € 2,00 schuld, maar ook nog € 0,85 op mijn beltegoed te staan. HOe kan dat???
EN...Als ik nu ergens weer probeer op internet te komen via WIFI en de WIFI is er niet meer( bv de trein) gaat dan mijn internet gewoon door en maak ik dus steeds schulden??
Ik heb juist Prepaid omdat ik geen schulden WIL!!!!!!
Ik hoor graag zo snel mogelijk van u, want ik wil mijn schulden niet op laten lopen!!
icon

Beste antwoord door Ray 7 September 2015, 16:20

Bekijk originele reactie

7 reacties

Onderstaande info heb ik van de homepage over Prepaid.


Negatief beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


Bron: Simyo Prepaid
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ovaldo, welkom op het Simyo forum 🙂.

Zoals Raytje hierboven aantoont, kun je bij Simyo inderdaad je laatste gesprek of internetsessie afmaken. Hierdoor ben jij dus €2,00 in de min gekomen. Dit hebben we, omdat we begrijpen dat dit niet de bedoeling is bij Prepaid, voor je aangevuld tot €0,00.

Ik zie dat je inderdaad gebruik maakt van mobiel internet. Dit is zonder bundel best wel duur, dus het is nu verstandig dat je de internetoptie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit zet. Dit doe je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen. Je kunt dan uiteraard wel gewoon op wifi, want dit gaat niet via je Simyo simkaart.

Heb ik zo antwoord gegeven op je vraag en heb je iets aan mijn tip?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je uitleg Rayje 🙂!
hallo,
Dat had ik ook wel begrepen! Maar wat ik vreemd vind is dat ik een prepaid simkaartje koop zonder internetbundel!!! Dit is natuurlijk met een reden gedaan. En nu worden mij kosten aangerekend over internet gebruik zonder dat ik daarom vraag.
Ook al ga ik op internet en er is geen WiFi, prima!!! Dan heb ik geen aansluiting. Ik wil niet van internet gebruik kunnen maken als er geen gratis wifi netwerk is.!
Dus ....hoe kan ik simyo gebruiken zonder dat ik aangesloten wordt op internet?
Want als dat niet kan, lever ik nu mijn simkaart weer in, want dan kom ik nog steeds in de schulden en dat wil ik niet.
Beste Ovaldo.

Ik zal jou nog een keer terzijde staan.
Ga naar mijn simyo, tabblad instellingen. ... netwerkinstellingen.
Zet internet uit, dan ben je op netwerkniveau beschermd..sim geblokkeerd voor simyo data
Zoals Tiury al zei......je kunt dan bel..sms en wifi gebruiken. Geen Simyo data...
Je sim maakt geen verbinding op zich maar het toestel.
Heb je een basic met alleen bellen of sms beschermd evenals vaak de juiste instellingen. .

Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ovaldo,

We hebben de vrijheid genomen om je bericht iets vriendelijker over te laten komen (dus zonder HOOFDLETTERS en overmatig ?????? gebruik). Gelukkig heeft Friesian het laatste deel van uitleg herhaald. Begrijp je nu hoe je op internet kan, zonder gebruik te maken van 3G van Simyo?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je extra uitleg Friesian 🙂.
Dank je wel voor de uitleg. Ik zal de instellingen aanpassen!!
En prima dat jullie mijn berichtje een iets vriendelijker uiterlijk hebben gegeven. 😳
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ovaldo,

Goed om te zien dat het duidelijk is. Helemaal slim dat je het advies opvolgt. Zo kom je niet meer voor verassingen te staan 🙂 Laat je het weten of je verder nog vragen hebt voor ons?

Groetjes,
Angela

Reageer