.

Beantwoord

Tijdelijk overstappen naar pre-paid

  • 10 June 2013
  • 5 reacties
  • 682 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Ik ga voor 3 maanden weg naar het buitenland en wil in die periode overstappen op pre-paid en wanneer ik weer terug ben, overstappen terug naar abonnement. 

Is dit mogelijk?

Zijn er kosten verbonden aan overstap van abonnement naar  prepaid?
En kosten aan pre-paid naar abonnement?

Verder wil ik weten of hoe ik dit moet aanpakken? bellen met de klantenservice?

Thanks!
icon

Beste antwoord door Charlene 11 June 2013, 11:30

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb te weinig informatie om als klant zijnde je helemaal te adviseren in deze keuze, dus geeft ik enkel aandachtpunten.
Jaarabonnementen kun je niet zomaar omzetten naar prepaid. Als je een jaarabonnement heb is doorlopen met kleinste belbundel zonder databundel goedkoper.

Ik geloof dat je abonnementen niet zomaar kan omzetten naar prepaid. Ik denk dat je gewoon een nieuwe prepaid kaart moet bestellen met nummerbehoud. (Een moderator zal dat vast bevestigen of corrigeren.) Hierdoor moet je geloof ik 5 euro betalen voor de nieuwe prepaid aansluiting, waarbij je 7,50 krijgt als beltegoed. Die 7,50 zou je kunnen gebruiken om een gedeelte van je eerst factuur van je nieuwe abonnement te kunnen betalen.

Vanuit prepaid kun je wel over naar een abonnement, zoals ik hierboven al een beetje duidelijk maakte. Dit zal wel een abonnement zijn zoals simyo ze over 3 maanden aanbiedt. Kijk nu alvast of je misschien het nieuwe abonnement niet duurder is, want dan kost het je misschien tijdens deze 3 maanden minder, maar daarna raak je dat voordeel weer kwijt...
Reputatie 3
Badge +9
Met welke reden wil je overstappen. Je zou ook je bundel kunnen verlagen.
Reputatie 7
Badge +9
Waarom al die heisa van overstappen? Als het al kan. Inderdaad bundel(s) verlagen naar de laagste stand. Dat zal je echt de kop niet kosten.
Je foon gaat mee, neem ik aan? Misschien in dat buitenland een Sim prepaid kaartje aanschaffen van een lokale provider? 
Ik heb sim only maandelijks en zal het in het buitenland niet gebruiken. sterker nog geen enkel telecomprovider daar. Vind het zonde om 27 euro neer te leggen voor minuten die toch verloren zullen gaan. voor nummer behoud overstappen naar prepaid en terug leek me het goedkoopst. Ik ga wel overstappen naar een andere provider en dan daarna wel een abonnement nemen a;s het niet anders kan.
Badge +8
Ik ga voor 3 maanden weg naar het buitenland en wil in die periode overstappen op pre-paid en wanneer ik weer terug ben, overstappen terug naar abonnement. 

Is dit mogelijk?

Zijn er kosten verbonden aan overstap van abonnement naar  prepaid?
En kosten aan pre-paid naar abonnement?

Verder wil ik weten of hoe ik dit moet aanpakken? bellen met de klantenservice?

Thanks!


Hoi Ulx,

Overstappen van prepaid naar abonnement, gaat heel simpel. Andersom heeft het meer voeten in de aarde.
Of dat de moeite waard is voor drie maanden moet je inderdaad zelf bekijken. Ik zou je net als de leon aanraden om je bundels te verlagen. Dat scheelt ook in de kosten.

Hoe je overstapt van abonnement naar prepaid vind je hier.
Van prepaid naar abonnement, dat gaat als volgt.

Heb ik je vragen hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer