Skip to main content
Beantwoord

terugbetaling beltegoed

• March 18, 2026
  • 6 reacties
  • 51 Bekeken

Hoi,

Onlangs ben ik overgestapt naar een andere provider. Is het mogelijk het resterende beltegoed terug te betalen? 

Groet,

Eddie75

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Eddie75,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je bent overgestapt, ik begrijp dat je dit even wilt navragen.

Als je bent overgestapt naar een andere provider met nummerbehoud, kan het resterende beltegoed van Simyo Prepaid worden teruggestort op je bankrekening. In andere gevallen (bijvoorbeeld een beëindigde prepaid zonder nummerbehoud) is terugstorten helaas niet mogelijk.

Zou je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je graag verder en kijk ik samen wat er in jouw situatie mogelijk is.

Groetjes,
Sedat

6 reacties

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • antwoord
  • March 19, 2026

Hoi ​@Eddie75,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je bent overgestapt, ik begrijp dat je dit even wilt navragen.

Als je bent overgestapt naar een andere provider met nummerbehoud, kan het resterende beltegoed van Simyo Prepaid worden teruggestort op je bankrekening. In andere gevallen (bijvoorbeeld een beëindigde prepaid zonder nummerbehoud) is terugstorten helaas niet mogelijk.

Zou je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je graag verder en kijk ik samen wat er in jouw situatie mogelijk is.

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 19, 2026

In andere gevallen (bijvoorbeeld een beëindigde prepaid zonder nummerbehoud) is terugstorten helaas niet mogelijk.

Waarom eigenlijk niet?

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 19, 2026

In andere gevallen (bijvoorbeeld een beëindigde prepaid zonder nummerbehoud) is terugstorten helaas niet mogelijk.

Waarom eigenlijk niet?

Hoi ​@XTF,

Dat is een goede vraag!

Het is niet mogelijk om beltegoed terug te storten bij een beëindigde prepaid-aansluiting zonder nummerbehoud. Meestal gaat het hierbij om een prepaidkaart die 6 maanden niet is gebruikt, waarvan het beltegoed op is en die inmiddels is beëindigd. Alleen wanneer je overstapt naar een andere provider met nummerbehoud wordt het resterende beltegoed teruggestort.

Groetjes,
Sedat

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 19, 2026

Hi ​@Sedat 

Je bevestigd slechts dat het niet mogelijk is, nu weten we nog steeds niet *waarom* het niet mogelijk is.

Het beltegoed kan op zijn, maar het kan ook niet op zijn..

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • March 19, 2026

Inderdaad lekker vaag allemaal

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • March 20, 2026

Hoi ​@XTF en ​@Ron H,

Ik begrijp dat jullie hierover duidelijkheid willen. In onze algemene voorwaarden, artikel 23.5 is het volgende opgenomen:
‘Als u meerdere Prepaid tegoeden heeft, informeren wij u over hoe en wanneer de overeenkomst eindigt. Stapt u over naar een andere aanbieder? Dan betalen wij het Prepaid tegoed terug als u daarom verzoekt. Hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. In andere gevallen betalen wij het Prepaid tegoed niet terug tijdens of na de looptijd van de overeenkomst, tenzij expliciet anders is aangegeven.’

Zoals Sedat aangeeft, betekent dit dat de terugbetaling van het Prepaid tegoed alleen mogelijk is wanneer je overstapt naar een andere aanbieder en hier specifiek om verzoekt. In alle overige situaties vindt geen terugbetaling plaats. Deze regeling is vastgelegd in onze algemene voorwaarden en maakt daarmee onderdeel uit van de overeenkomst. Op basis hiervan passen wij dit beleid toe. Waarom deze regel zo is opgesteld, kan ik niet verder toelichten.

Groetjes,
Amy