Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

tellers op 0

  • 2 November 2013
  • 11 reacties
  • 12757 Bekeken

Hoe kan het bestaan dat het prepaidtegoed op -40,95 euro staat.
Zoals veel andere ouders hebben wij een prepaid-simkaart aangeschaft voor onze dochter, 15 euro erop gezet.
Nu ik die meid wat nieuw beltegoed wil geven (haar tegoed was al een poosje op), zie ik :  -40,95. Mijn eerste gedachte: zoiets kan toch niet! 
Nu ik dit forum bekijk, blijkt dat er meerdere verontruste ouders zijn.
Na de eerste schrik ben ik nu ontzettend boos. Hoe durft een provider zoiets te doen, ik vind dit onacceptabel.
Ben ook zeker niet van plan dit bedrag ooit te betalen.
Oproep aan: Simyo: zet dit tellers meteen op 0.
Ik heb nauwe contacten met de media, overweeg om dit groot in het nieuws te laten brengen. KOP:  Veel ouders gedupeerd door...
icon

Beste antwoord door Alex 5 November 2013, 13:53

Hoi ontzettend boze vader,



Na het verhaal gelezen te hebben kan ik niet anders zeggen dat ik het heel vervelend vind dat deze situatie is ontstaan. Ik snap heel goed dat je als prepaid gebruiker verwacht dat het afschrijven van beltegoed, na het bereiken van 0 euro, stopt. Het is inderdaad mogelijk om een negatief tegoed te genereren. Zoals Groentjuh aangeeft is dit terug te vinden in onze algemene voorwaarden. Neemt niet weg dat je toch verrast wordt. Het opwaarderen van je beltegoed kan nu geen kwaad. Het blijft echter wel mogelijk om in de min te komen. Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt. Dit geldt ook voor bel/sms verbruik.



Hopelijk heb je wat aan de tips van een aantal doorgewinterde forumleden.







@Simyo: In de algemene voorwaarden is de inhoud stuk! Foei!




Ik heb de voorwaarden zojuist nog even bekeken, maar kom dit niet tegen. Hoofdstuk 3 is bij mij gewoon helemaal te zien. Is dit bij jou nog steeds niet zichtbaar?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het is inderdaad ontzettend jammer dat dit bij Simyo mogelijk is. Het is ook begrijpelijk dat u boos bent.

De manier waarop dat gebeurd is doordat bij Simyo een gesprek en/of datasessie niet afgebroken wordt als het tegoed op is. Sterker nog ik heb het vermoeden dat zolang het verbruik nog niet bij Simyo is verwerkt er zelfs nieuwe gesprekken en datasessies gestart kunnen worden. Gezien het feit dat het hier over 40,95 euro in de min gaat, zal hier een datasessie de schuldige zijn. Met 409 minuten en 30 seconde bellen of 408 smsjes sturen (en 1,5 minuut) bellen ben je wel even mee bezig. 40MB kan echter in minder dan 5 minuten verbruikt worden!

Dit had overigens voorkomen kunnen worden! Door op mijn Simyo de optie "Internet op je mobiel" uitzet te zetten, wordt het dure internetten via het mobiele netwerk onmogelijk(of voor kosten van Simyo in geval van een storing met deze optie). Ik geloof dat Simyo over het bestaan van deze optie iedereen probeert te informeren.

Simyo heeft dit 'gevaar' niet groot op de voordeur staan, echter sommige vergelijkingssites als bijvoorbeeld bellen.com informeren u over dit mogelijke gevaar. In de algemene voorwaarden van Simyo(jeetje, die veranderen vaak!) in "hoofdstuk 3:3 BETALING MET PREPAY TEGOED" regel 8 staat het volgende:
Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Prepay Tegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Prepay Tegoed is een schuld van U aan Simyo.

Ik praat dit minpunt(mijn mening) van Simyo zeker niet goed. Realtime verwerking zou Simyo een veel betere provider maken. Zeker als je dan ook de opties zou hebben om bij 0 te stoppen!

Als forum expert (forum experts zijn klanten, die al vele antwoorden van Simyo moderatoren hebben gelezen en daardoor het één en ander kunnen voorspellen.) verwacht ik dat aan dit negatieve saldo weinig gaat gebeuren. Als u de optie "Internet op je mobiel" via mijn Simyo uitschakeld, dan komen negatieve saldo praktisch niet voor. Een moderator zal hoogstwaarschijnlijk maandag antwoord geven.

Mocht uw vertrouwen in Simyo zo'n erge breuk opgelopen hebben, dat u hoe dan ook overstapt dan raad ik een aantal producten aan:
Vodafone is een stukje duurder maar gaat een HEEL stuk verder om een kind (en ouder) te beschermen en zou eventueel ook de moeite waard zijn om te bekijken. Daar is een heel product voor kinderen gemaakt. Ook Tele2 en Hi hebben hier een product voor (gaat iets minder ver dan vodafone...). Beiden van deze diensten laten het kind bijvoorbeeld gratis (een aantal) "bel-mij" of nood-smsjes verzoeken sturen zodat ze ook zonder beltegoed met bijvoorbeeld ouders in contact kunnen komen.

Simyo is een van de weinige providers, die deze constructie heeft. KPN, T-mobile en Vodafone hebben geen last van dit verschijnsel (Ik kan moeilijk alle providers na gaan lopen. Zijn er nogal veel!)

@Simyo: In de algemene voorwaarden is de inhoud stuk! Foei!
HOOFSTUK 3 PREPAY AANSLUITINGEN...........................FOUT! BLADWIJZER NIET GEDEFINIEERD.
Reputatie 6
Badge +9
Ik deel de mening van Groentjuh. Ga er nu niet een heel verhaal van maken. Heb het in het verleden al vaker uitgebreid geventileerd. Simyo zou m.i. niet ongevoelig voor dit soort verhalen moeten blijven.
Reputatie 3
Badge +9
Het probleem is dat de verwachting van de klant anders is dan in de voorwaarden staat.
Ook al is er nog geen realtime verwerking, bij prepaid hoort op=op vindt ik.
Reputatie 6
Badge +9
Buiten alle negatieve prepaidtegoed ellende om, is het sowieso slim om -als ouders- met je kind te praten over verstandig omgaan met mobiel internet. Het moet voor hen echt heel duidelijk zijn, dat het geen 'gewoon' internet is en dat er behoorlijke kosten uit voort kunnen vloeien.
Inderdaad heeft Simyo, internet op mobiel uitgeschakeld, waardoor dit niet weer kan gebeuren.
Ook is het beltegoed door Simyo (eenmalig) teruggezet naar 0.
Hierdoor is mijn boosheid aardig gezakt ;-)  Alleen zit ik nog te twijfelen om opnieuw op te waarderen.
Heeft iemand ervaring met het toch opnieuw opwaarderen naar een soortgelijke ervaring?  Kan het nu niet weer gebeuren?
 
Reputatie 3
Badge +9
Je kunt indien je een smartfoon hebt, een app installeren die het internet uitschakeld bij een bepaald quota.
Om wat voor soort telefoon gaat het?
Het is een Samsung Galaxy y.
Reputatie 3
Badge +9
Dan kan je watchdog3G eens proberen. Er zijn er meer, maar met die heb ik helaas geen ervaring.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ontzettend boze vader,

Na het verhaal gelezen te hebben kan ik niet anders zeggen dat ik het heel vervelend vind dat deze situatie is ontstaan. Ik snap heel goed dat je als prepaid gebruiker verwacht dat het afschrijven van beltegoed, na het bereiken van 0 euro, stopt. Het is inderdaad mogelijk om een negatief tegoed te genereren. Zoals Groentjuh aangeeft is dit terug te vinden in onze algemene voorwaarden. Neemt niet weg dat je toch verrast wordt. Het opwaarderen van je beltegoed kan nu geen kwaad. Het blijft echter wel mogelijk om in de min te komen. Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt. Dit geldt ook voor bel/sms verbruik.

Hopelijk heb je wat aan de tips van een aantal doorgewinterde forumleden.



@Simyo: In de algemene voorwaarden is de inhoud stuk! Foei!


Ik heb de voorwaarden zojuist nog even bekeken, maar kom dit niet tegen. Hoofdstuk 3 is bij mij gewoon helemaal te zien. Is dit bij jou nog steeds niet zichtbaar?

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +9
Het PDF bestand is wel te zien, maar er staat een stuk tekst achter wat luid!  

HOOFSTUK 3 PREPAY AANSLUITINGEN...........................FOUT! BLADWIJZER NIET GEDEFINIEERD.

Deze tekst moet even worden weggepoetst !
Reputatie 5
Badge +10
Gevonden inderdaad. Bedankt. Het zal worden aangepast.

Reageer