.

Beantwoord

Tablet in combinatie met mifi, kan ik dan beter een prepaid of een abonnement aanschaffen?

  • 22 June 2015
  • 9 reacties
  • 480 Bekeken

Badge
De internetverbinding via hotspots op de jachthaven is zeer slecht. Ik wil een (prepaid) mifi aanschaffen alleen voor de zomermaanden. Moet ik dan ieder voorjaar een nieuwe card/telnr aanvragen en moet ik dan altijd opnieuw de aansluitkosten betalen. Wat adviseert U ivm regematige skype contacten met famie in New Zealand - 3G of 4G?
Wellicht is een abt interessanter als dat 's winters ' uitgeschakeld' kan worden door abt. te verlagen
icon

Beste antwoord door Ruud 23 June 2015, 13:12

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Taalpurtist,

Ja, een goede vraag vraagt ten alle tijden om een juist antwoord.

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Wist je dat je mobiel ook als HotSpot kunt instellen zodat je ook van die bundel gebruik kunt maken.
Het is dan wel aan te raden de grootste bundel te pakken die Simyo heeft.
Gebruik van een hotspot vreet namelijk Data.

Zo kun je je mobiel goed gebruiken en hoef je geen extra kosten te maken voor zo'n modem.

Heb ik je zo goed geholpen?
Hallo Taalpurtist,

Ja, een goede vraag vraagt ten alle tijden om een juist antwoord.

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?

Kleine belangrijke toevoeging, denk aan waarschuwingssms die je wel krijgt op je smartphone.
Badge
Antwoord op 1e deel van vraag nog niet ontvangen Abt of prepaid 3 of 4G
Gebruik internet email en skype zoals reeds gemeld. SVP uw antwoord op 1e deel van mijn vraag
GSM als hotspot gebruiken is mij bekend
Hoop dat U mijn vraag nu volledig kunt beantwoorden
Vrgr
Beste taalpurist.

Laat ik voorop stellen U moet niks U mag uw eigen keuze maken.
Het enige wat volgens mij voor U van belang is U moet er een goed gevoel bij hebben.
U hebt geen verdere info gegeven over de locatie van de jachthaven, dit kan zijn binnen- of buitenland, derhalve de door U verstrekte info is in gebreke.
De uwe voorkeur of U een simyo simkaart wilt of een buitenlands simkaart is niet aan mij om te beslissen.

Hoop dat deze reactie U tevreden stelt.
Hd
Badge
Jachthaven in Loosdrecht waar wij ca 5 maanden verblijven
Stel u bestelt (naar uw eigen wens) een prepaid sim van simyo,. Het enige waar U aan moet voldoen is 1 X in de 6 maanden gebruik maken van uw mobiele aansluiting. dan is het beltegoed onbeperkt geldig.
Bel / sms / data mag u zelf beslissen. Wanneer U kiest voor prepaid is de keuze van Basis prepaid of hoger aan u.

Voorbeeld nummer 2.
U schaft een sim only aan dan staat er een maandelijks vast bedrag dat u moet betalen. Het is echter aan U om dit te wijzigen naar zowel hoog of laag.

Uiteindelijk bent U degene die beslist, dus zou ik zeggen: luister naar wat uw hart U ingeeft, dat wat U een prettig gevoel geeft.
Alles is beter dan een vakantie met een chagrijnig maaggevoel !

****Edit

Bij prepaid is er geen 4G, dit is bij simyo alleen mogelijk met een sim only.
Extra kosten voor een 4G aansluiting is 5 Euro per maand extra bovenop uw maandelijks te voldoen abbo kosten.

*******

Gr en Hd
Reputatie 3
Badge +7
Hoi taalpurist,

Leuk dat je je vraag hier op het forum stelt.

Je ziet dat de hulp van alle kanten toegesneld komt.:D Zoals uit alle berichten hierboven al blijkt, de keuze is aan jou;)

Met een prepaid kun je het volledige tegoed gebruiken voor internet, waar je bij een abonnement ook te maken hebt met een belbundel van minimaal €4,- p/m.
Wel is het met een hoger verbruik veel goedkoper om te internetten via een abonnement.
En 4G werkt niet op een prepaid aansluiting;)

Nogmaals de keuze is aan jou. Wat je ook kunt doen is beginnen met een prepaid aansluiting.
Mocht dat nu naar een tijdje te duur worden, kun je alsnog heel makkelijk je aansluiting omzetten naar een abonnement.
Dit duurt ongeveer 48 uur. En regel je via Mijn Simyo. :D

Let er wel op dat je bij een abonnement op tijd je bundels aanpast. En bij een prepaid dat je één keer in de zes maanden verbruik toont op de aansluiting.
Is het je zo duidelijk?

@Friesian en maikel, Thanks voor de hulp!
Badge
Dank U nu heb ik een volledig antwoord en ben tevreden
Reputatie 3
Badge +7
Hoi taalpurist,

Goed om te vernemen dat je vraag is beantwoord.

Bedankt dat je te tijd hebt genomen om het te melden hier 🙂

Reageer