Skip to main content
Eind mei vanaf inlog pre paid nr van Simyo een overstap geprobeerd te regelen via de inlog/home page. Na overstap keuze gelijk een verzoek om 0,01 eurocent over te maken. Aldus gedaan en daarna stopt de site vreemd genoeg, ik heb geen keuze voor een bundel gemaakt. Ik wil nr behouden dus nog maar eens gekeken.  Een bundel gekozen  met nummerbehoud en wederom 0,01 eurocent betaald op verzoek van simyo. Snel daarna ontvang ik een mail met een welkomsboodschap op 31 mei. Aanwijzingen over het nr behoud inclusief. In een volgende mail  Daar staat in dat ik van een simyo prepaid naar Sim only over moet stappen via mijn simyo en dus de aanvraag moet annuleren. Vreemd genoeg had ik dat al gedaan en stuur dus een melding naar nummerbehoud@simyo.nl . Na een kwartier ontvang ik de melding dat het mailadres niet bekend is of bestaat. Na 3 dagen een nieuwe mail met de melding dat mijn vorige provider, simyo in dit geval, mijn huidige nr niet kunnen overzetten naar de simyo kaart.

Mijn reactie , een mail naar klantenservice simyo met daarin een korte uitleg over deze vreemde situatie. Geen respons helaas. Dan  ontvang ik een simyo pakketje over de post met, hoe vreemd, een nieuwe sim kaart er in voor het tijdelijke nr???.  Na enkele dagen werkt ook de , tot dan toe werkende pre paid kaart ineens niet meer met daarop nog steeds een beltegoed.

Tijd voor hulp van de deskundigen, de klantenservice. Na een vriendelijk gesprek of 2 krijgen we de garantie dat het zo opgelost wordt, voor de zekerheid nog even bellen aan het eind van de dag om er zeker van te zijn dat het gaat gebeuren. Wel, in het daarop volgende gesprek krijgen we tot slot te horen dat wat er die dag allemaal is besproken over de oplossing van het probleem helemaal niet kan en het advies om in te loggen en de overstap weer aan te vragen. Vreemd genoeg kan ik gewoon op het oude nr inloggen en de handelingen verrichten die nodig zijn voor de overstap. Ik hoef nu merkwaardig genoeg geen 0,01 eurocent te betalen en in no time is de site klaar met mijn overstap. Vervelend is wel dat de prepaid kaart het niet doet, wel een beltegoed heeft. Volgende week een bijzonder drukke week en zeer afhankelijk van de gsm met het oorspronkelijke nr in verband met de bereikbaarheid van ca 50 ouders. Gaat dit nog goedkomen, ik heb er een zwaar hoofd in,  wordt Simyo  dan toch Simno?
Hoi Fokker, welkom op het forum!



Zojuist heb ik je gebeld, omdat ik graag wilde weten of je weer bereikbaar was en gelukkig ja, bereikbaar op je eigen simkaart en inmiddels is je aansluiting omgezet van prepaid naar Sim Only :)



Zoals aangegeven ga ik uitzoeken hoe deze verwarring heeft kunnen ontstaan en gaan we onze best doen om te voorkomen dat dit in de toekomst nogmaals zal gebeuren!

Reageer