.

Beantwoord

'Serviceprovider geblokkeerd'. Wat nu?

  • 13 April 2017
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Ik heb mijn nieuwe simkaart in mijn toestel gestopt. Als ik het toestel aanzet, vraagt hij niet om de pin-code. Wel verschijnt de opmerking: seviceprovider geblokkeerd. Als ik probeer te bellen krijg ik de opmerking: alleen noodoproep. Ik heb op de site wel internet geblokkeerd maar bij de wifi-instelling mij router ingevoerd. Wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door Asma 14 April 2017, 10:16

Bekijk originele reactie

3 reacties

Wi-Fi heeft niets te maken met Simyo, staat er los van.
Is de telefoon wel simlockvrij?
Ik heb mijn nieuwe simkaart in mijn toestel gestopt. Als ik het toestel aanzet, vraagt hij niet om de pin-code. Wel verschijnt de opmerking: seviceprovider geblokkeerd.
Toch even ter controle, staat er op jouw mijn Simyo. .instellingen. .simkaart.
Simkaart actief?
Zou kunnen dat er iets niet goed is gedaan wat betreft activatie.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi whurkmans,

Welkom op het Forum!

Oh, balen dat jij je simkaart niet kunt gebruiken in je telefoon!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je simkaart gewoon actief is. Zoals Friesian eerder al opmerkte, lijkt het op een simlock op je telefoon. Als je een simlock op je telefoon hebt, dan kun je alleen de simkaarten van één bepaalde provider in gebruik nemen. Hierom krijg je de melding 'serviceprovider geblokkeerd' te zien.

Is je telefoon ouder dan een jaar? In dit geval kun je contact opnemen met de provider waar jij je telefoon vandaan hebt. Je krijgt de unlockcode dan gratis toegestuurd. Na het invoeren van de unlockcode kun jij je Simyo simkaart probleemloos in gebruik nemen op je telefoon.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Friesian, super bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer