.

Beantwoord

Rekenen voor internet terwijl ik een prepaid kaart heb voor alleen bellen

  • 26 August 2013
  • 2 reacties
  • 989 Bekeken

Mijn zoontje heeft sinds 24 aug. 2013 dus nu 26 augustus een prepaidkaart met alleen bellen dus geen internet, bewust niet voor gekozen gezien het feit dat je hier op internet kan lezen dat je een rekening kan krijgen dat je negatief kan eindigen ondanks een preaid kaart.
DUS ALLEEN BELLEN.
Wat schets mijn verbazing dat deze telefoon boer kosten heeft gerekend voor internet terwijl hij niet op internet kan officieel.
Wie heeft dit ook meegemaakt? en hoe kan dit.
Gelukkig prepaid dus kaart leeg hebben we gelukkig nog de prullenbak.
icon

Beste antwoord door Charlene 27 August 2013, 15:39

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zoiets als een "prepaid kaart met alleen bellen dus geen internet" bestaat bij Simyo niet, maar je kan internet op je mobiel op Mijn Simyo wel uitzetten. Dat moet je zelf actief doen, want bij een nieuwe Simyo kaart staat internet standaard aan. Een smartphone kan onder bepaalde omstandigheden zelf het internet op gaan ook al maakt de eigenaar zelf nooit gebruik van het internet. Duis als je dat niet wilt, gewoon internet uitzetten op Mijn Simyo. Dan heb je alleen internet als je in een WiFi gebied bent.

Verder is het ook zonder internet best mogelijk om een negatief saldo te krijgen want je laatste gesprek wordt niet afgebroken als je tijdens dat gesprek in de min raakt.
Badge +8
Mijn zoontje heeft sinds 24 aug. 2013 dus nu 26 augustus een prepaidkaart met alleen bellen dus geen internet, bewust niet voor gekozen gezien het feit dat je hier op internet kan lezen dat je een rekening kan krijgen dat je negatief kan eindigen ondanks een preaid kaart.
DUS ALLEEN BELLEN.
Wat schets mijn verbazing dat deze telefoon boer kosten heeft gerekend voor internet terwijl hij niet op internet kan officieel.
Wie heeft dit ook meegemaakt? en hoe kan dit.
Gelukkig prepaid dus kaart leeg hebben we gelukkig nog de prullenbak.
Zoiets als een "prepaid kaart met alleen bellen dus geen internet" bestaat bij Simyo niet, maar je kan internet op je mobiel op Mijn Simyo wel uitzetten. Dat moet je zelf actief doen, want bij een nieuwe Simyo kaart staat internet standaard aan. Een smartphone kan onder bepaalde omstandigheden zelf het internet op gaan ook al maakt de eigenaar zelf nooit gebruik van het internet. Duis als je dat niet wilt, gewoon internet uitzetten op Mijn Simyo. Dan heb je alleen internet als je in een WiFi gebied bent.

Verder is het ook zonder internet best mogelijk om een negatief saldo te krijgen want je laatste gesprek wordt niet afgebroken als je tijdens dat gesprek in de min raakt.


Hoi jaapnelisse,

Wat vervelend dat je de indruk had dat je zoon geen internet kon gebruiken op zijn prepaid-aansluiting. Bij Simyo staat op alle aansluitingen de optie Internet op je Mobiel standaard aan. Ik begrijp uit je berichten dat jij het gevoel hebt dat we daarmee de boel belazeren, maar dat is zeker niet de bedoeling. Wij informeren op verschillende momenten in het bestelproces en in de welkomstmail, die je direct na het bestellen ontvangt al, dat je de optie uit moet schakelen op Mijn Simyo als je er geen gebruik van wilt maken. En dat bij internetverbruik zonder bundel de kosten snel hoog kunnen oplopen vanwege het Pay as you go tarief.
Dat zijn geen kleine lettertjes, want daar hebben we een hekel aan.
Dat is precies hetzelfde als bij onze abonnementen. Gelukkig is het bij jullie bij €3 gebleven. En weet je nu hoe het in de toekomst te voorkomen is.

Groetjes,
Charlene

Reageer