.

Beantwoord

prepaid zonder internet, toch kosten op m'n Nokia E72

  • 26 November 2012
  • 9 reacties
  • 1019 Bekeken

Badge
Ik heb prepaid genomen en ik wil geen kosten maken voor internetverbruik, zeker geen verborgen, terugkerende kosten voor roaming ed.. Bij mijn vorige provider had ik M'n Nokia ook zo ingesteld dat ik ook inderdaad geen kosten maakte. Nu schrijf ik toch elke dag een klein bedrag af, terwijl ik toch roaming heb uitgeschakeld (dacht ik tenminste, volgens de aanwijzingen voor deze Nokia E72, samengevat kiezen voor telefoon/ netwerk/ GSM).

Weet iemand wat ik over het hoofd zie?

Dank vast voor reactie.
Ton
icon

Beste antwoord door Alex 30 November 2012, 14:31

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Anton1,

Als je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit zet op je persoonlijke pagina, is het technisch gezien niet mogelijk om te gebruik te maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Je kunt deze optie aan/uit zetten via het tabblad gegevens en instellingen.

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum Anton1,

Als je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit zet op je persoonlijke pagina, is het technisch gezien niet mogelijk om te gebruik te maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Je kunt deze optie aan/uit zetten via het tabblad gegevens en instellingen.

Groetjes,

Alex


Alex,
Dank voor deze tip.
Groet,
Ton
Badge +6
Hoi Anton1,

Geen dank en een fijne dag!
Badge
Beste Alex,

Sinds kort is er dagelijks (data)verbruik op m'n toestel, ondanks dat 'internet op je mobiel/mms' staat (en ik, voor zover ik weet, niks aan de instellingen verandert heb). Enig idee hoe dat mogelijk is?
Dank vast,
Ton
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Anton1,

Dit klopt inderdaad niet. Ik heb gezien dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' op 7/12/12 hebt uit gezet. De optie is helaas aan blijven staan op het achterliggende systeem. Hierdoor zijn er onterecht internetkosten gegenereerd. De totale kosten € 6,57 heb ik laten toevoegen als beltegoed. De optie staat nu uit. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Dank voor je inzet en actie en waardering voor de herkenning van de tekortkoming, herstel ervan en financiele compensatie.

Met vriendelijke groet,

Ton
Hallo, hoe kan het zo zijn dat je op een prepaid kaart een negatief beltegoed kunt behalen. De term prepaid impliceert dat je vooruit betaalt. Geen onzin over sessies die nog open blijven staan. Alle opties voor internet etc staan uit. Wij hebben onze zoon een prepaid kaart gegeven, begonnen met 20 euro en volgens de site staat er nu min 35 euro. Binnen 1 week, terwijl hij op dit moment 2 minuten heeft gebeld. Graag dit oplossen! Wij vertrouwen in een snelle oplossing van onze klacht. (Zie overigens ook jullie algemene voorwaarden.)
Reputatie 7
Badge +9
Alle opties voor internet etc staan uit.

Op het toestel of op Mijn Simyo? Dat laatste is het beste want dan weet je zeker dat er geen kosten voor data gemaakt worden (internet is dan alleen mogelijk via WiFi).
Badge +8
Hallo, hoe kan het zo zijn dat je op een prepaid kaart een negatief beltegoed kunt behalen. De term prepaid impliceert dat je vooruit betaalt. Geen onzin over sessies die nog open blijven staan. Alle opties voor internet etc staan uit. Wij hebben onze zoon een prepaid kaart gegeven, begonnen met 20 euro en volgens de site staat er nu min 35 euro. Binnen 1 week, terwijl hij op dit moment 2 minuten heeft gebeld. Graag dit oplossen! Wij vertrouwen in een snelle oplossing van onze klacht. (Zie overigens ook jullie algemene voorwaarden.)

Hoi Bart-Jan,

Ik kan me voorstellen dat je schrikt, als je een negatief tegoed aantreft, terwijl je denkt dat dat niet mogelijk is. Maar bij Simyo kan dat wel, doordat wij mensen de mogelijkheid bieden altijd hun laatste gesprek af te maken.
Om dit mogelijk te maken verwerken we de verbruiksgegevens een aantal keer per dag. Hierdoor kan het gebeuren dat blijkt dat je tussen twee verwerkingsmomenten in meer verbruikt hebt dan je aan beltegoed beschikbaar had.
In jouw (zoons) geval was dat internetverbruik.

Je hebt er goed aan gedaan om op 28-4 de optie "Internet op je mobiel" uit te schakelen, om verdere kosten te voorkomen. Zo kan het toestel geen gebruik meer maken van data op het netwerk zoals Scotsman ook al aangeeft.
Dat het beltegoed na de 28ste nog gedaald is, komt doordat internetverbruik soms met een vertraging wordt doorgegeven door het netwerk. Verbruik van voor de 28ste, werd pas erna doorgegeven. Dit zal nu allemaal verwerkt zijn.

Groetjes, Charlene

Reageer