.

Beantwoord

Prepaid zelf beheren.

  • 1 February 2013
  • 8 reacties
  • 681 Bekeken

Zoals het nu in de algemene voorwaarden van Simyo staat omschreven, kan iedere prepaid klant voor onvoorziene uitgaven komen te staan waar hij/zij niet op rekent als je een prepaid kaart aanschaft.
Is er ook een mogelijkheid om uiteindelijk toch zelf te bepalen hoe je eigen prepaid tegoed beheerd wordt?
Ik bedoel hiermee aan te geven dat ik het fijn zou vinden om van tevoren in te kunnen stellen dat ik niet op een negatief saldo kan uitkomen als ik over mijn tegoed/MB heen ga. Dit is nu mogelijk, en is mijns inziens niet zoals prepaid is bedoeld.
Ik zie prepaid als bijv. het volgooien van je brandstoftank, je wordt gewaarschuwd wanneer je je "reservevoorraad" aanspreekt (kan je ook zelf in de gaten houden) en kan op tijd gaan tanken. Als de brandstof op is, sta ik stil.
Deze keuze moet een prepaid klant toch gewoon kunnen maken?
icon

Beste antwoord door Wayne 4 February 2013, 12:57

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey John J.,

Het is helaas niet mogelijk om het negatief tegoed uit te schakelen. Dit kan voorkomen omdat belgegevens met vertraging verwerkt worden.
Ik wil een prepaid internet instelling met een dagbundel en geen risico lopen dat ik moet bijbetalen. Stopt het internet vanzelf als de Mb s op zijn?
Reputatie 7
Ik wil een prepaid internet instelling met een dagbundel en geen risico lopen dat ik moet bijbetalen. Stopt het internet vanzelf als de Mb s op zijn?


Je schaft een vooruitbetaalde (prepaid) bundel aan. Ik maak hieruit op dat je omdat je niet meer hebt betaald dan wat je krijgt ook niet meer kunt gebruiken. Maar, zeker weten doe ik dat niet.
Ik wil een prepaid internet instelling met een dagbundel en geen risico lopen dat ik moet bijbetalen. Stopt het internet vanzelf als de Mb s op zijn?


Nee, het is niet zoals bij brandstof tanken, dat wanneer je tank leeg is dat je dan stil staat..
De brandstofmeter van Simyo heeft wat dat betreft wel een heeeeeeele grote vertraging als ik de klachten van de klanten moet geloven.
Hey John J.,

Het is helaas niet mogelijk om het negatief tegoed uit te schakelen. Dit kan voorkomen omdat belgegevens met vertraging verwerkt worden.


Waarom is de waarschuwing (als die er eventueel al is) voor het "aanspreken van je reserve" niet in werking getreden bij de mensen die zo klagen??

Simyo: zorg dat je er ook bent voor de klanten en niet alleen voor de centen!!
Ik zie zo langzamerhand het een na het andere bedrijf afbrokkelen door het "nieuwe werken" van de laatste 15-20 jaar. Het gaat ze alleen maar om de cijfers en centen en niet meer om de klanten.
Reputatie 2
Badge +1
Hey John J.,

Er is inderdaad geen waarschuwing indien je een negatief tegoed creëert. Omdat het bij ons zeker om de klanten gaat lichten we ze via de algemene voorwaarden in over de mogelijkheid om een negatief tegoed te genereren.
Hey John J.,

Er is inderdaad geen waarschuwing indien je een negatief tegoed creëert. Omdat het bij ons zeker om de klanten gaat lichten we ze via de algemene voorwaarden in over de mogelijkheid om een negatief tegoed te genereren.


Is wel jammer toch? Dat je via algemene voorwaarden de klanten op deze manier in/oplicht.
Ik zou (met enig gezond verstand) denken dat je klanten behandeld zoals je jezelf graag behandeld ziet worden.
Overigens slaat die laatste zin totaal nergens op en heeft helemaal geen toegevoegde waarde op de klachten die over het forum zwerven. Mensen willen prepaid ter voorkoming van...!!!
En niet een "negatief saldo generator", want dat is alsnog een schuldengenerator.
Ik denk dat dit een eindeloze discussie wordt, ik heb vaker met dit soort gasten te maken: Het zijn struisvogels die antwoorden met onzin.
KLANTEN WILLEN GEEN VALKUILEN!!
Reputatie 2
Badge +1
Hey John J.,

Jammer dat je mijn antwoord als dusdanig ervaart. Wensen van klanten kunnen uiteenlopend zijn. Om deze reden communiceren wij, in dit geval in de algemene voorwaarden, de relevante informatie (zoals het is, even los van eventuele wensen) door en vragen klanten om deze te lezen en indien ze hiermee akkoord gaan wordt het pakket verstuurd.

Reageer