.

Beantwoord

prepaid / whats app en internet

  • 25 April 2014
  • 8 reacties
  • 1505 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik heb een prepaid kaartje voor mijn zoontje van 9 gekocht zodat hij in huis (met wifi) spelletjes kan doen en whatsappen. Als hij weg gaat, mag de telefoon mee, maar dan alleen om een appje te sturen of naar huis te bellen als er wat is, dit zal heel weing zijn. En dat ik 'm ook een appje kan sturen natuurlijk. Niet om verder te internetten dus. Kan dit ook met alleen de prepaid kaart? Of moet daar nog een internetbundel bij?

Of is het beter om internet helemaal uit te zetten? Dan kan hij alleen bellen/gebeld worden? Of kan je dan ook geen spelletjes meer met wifi doen? Moet ik nog iets aan de instellingen veranderen, ook om hoge kosten te voorkomen? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Charlene 28 April 2014, 14:04

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hallo.

Hier zou ik graag het volgende op willen zeggen.
Een zoon van 9 heb je, dus daar zou ik als ik u was internet op mijn simyo uitschakelen.
Dan speelt u helemaal op safe.....
Wifi is dan een stuk beter omdat het gratis is.
Dat is punt 1

Wanneer er apps automatisch worden bijgewerkt gaat dit ook van het beltegoed af als dit niet gebeurt via wifi.
Vaak gebeurt dit onbewust.
(Het is mogelijk om de telefoon zo in te stellen dat apps niet automatisch worden bijgewerkt.
Sterker nog bij een grote hoeveelheid mb (bijwerken) kan hij onder 0 geraken!!

En met wifi kun je alles online doen, ook spelletjes.... whatsapp, enzovoorts.

Ik zou dus voorzichtig zijn met mobiel data, ook al gebruikt whatsapp maar een beetje data.

Hetzelfde verhaal geldt ook voor sms-betaaldiensten, denk daar ook aan....


Dit is dus mijn persoonlijke mening en advies.

Groet,
Friesian

p.s. laat wel weten of dit advies u helpt.
Hallo Friesian,
Bedankt voor het snelle antwoord. Dit was precies wat ik zocht!
Ik heb internet uitgeschakeld en de apps worden niet meer automatisch bijgewerkt.
Dus als het goed is, kan hij een hele tijd met z'n kaartje!
Bedankt!

gr, MMRL
Hallo mmrl.

Anytime anyplace anywhere. 🙂 (met dank aan Nena & Kim Wilde)

Mocht het je intresseren lees dan dit.

Groet,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
Whatsappen gaat over internet, dus om berichten via whatapp te kunnen versturen heeft hij eigenlijk internet nodig. Echter bestaat ook SMS nog. Zonder internet kan hij wel SMSjes ontvangen en versturen. Een SMS sturen kost 10 cent (per ~160 tekens) en het ontvangen is gratis. Net als een minuut bellen overigens

Ik zou internet lekker uitlaten en als je een berichtje wil sturen, dan maar even SMSen ipv appen. De combinatie prepaid en internet bij simyo loopt niet altijd even goed.
Oke, dat is ook een goede tip! Dank je wel!
Groeten MMRL
Badge +8
Hoi mmrl,

Welkom op het forum :)
Je krijgt hier al heel wat advies, zie ik 🙂 Bedankt daarvoor Groentjuh en Friesian.

Even alles duidelijk op een rijtje;

Bij Prepaid kun je standaard gebruik maken van internet via je simkaart als de optie Internet op je Mobiel aan staat.
Dat is dan tegen Pay as you Go tarief, waardoor de kosten snel kunnen oplopen. Je kunt ook een internetbundel aanschaffen, om tegen een gunstiger tarief te internetten.

Als de optie Internet op je Mobiel uit staat op Mijn Simyo, kun je niet via de simkaart internetten. Wel nog via Wifi, als dat beschikbaar is. Je kunt dan dus geen kosten maken bij Simyo voor internetverbruik.

Whatsapp gebruikt internet om berichtjes te versturen. Dit kan dus als Wifi beschikbaar is. Anders is daarvoor internet via de simkaart nodig en daarvoor moet de optie Internet op je Mobiel wel aan. Sms is een alternatief waarvoor geen toegang tot internet nodig is.

Zijn al je vragen hiermee beantwoord?

Groetjes, Charlene
Hallo Charlene,
Ja, het is me nu helemaal duidelijk, bedankt!
groeten MMRL
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Charlene,
Ja, het is me nu helemaal duidelijk, bedankt!
groeten MMRL


Namens Charlene; geen dank 😉

Reageer