.

Beantwoord

prepaid Simkaart

  • 4 June 2012
  • 8 reacties
  • 993 Bekeken

Badge
Hallo mede-simyanen,
Ik kom steeds reclames tegen over goedkope prepaid simkaarten. Ook van Simyo. Er staat letterlijk: Koop een simkaart van Euro 2.50 en je krijgt een simkaart met een beltegoed van Euro 7.50 extra. Dit is misleidend. Want als je op de website kijkt staat er bestel een simkaart voor Euro 2.50 en bij opwaardering krijgt u Euro 7.50 extra. En ik kan die misleidende reclame overal vinden. Ook bij bellen.com .Wie kan dit uitleggen?
Is het zo: koop een simkaart van Euro 2.50, waardeer tegelijkertijd op en u krijgt Euro 7.50 cadeau. Je betaalt dan Euro 2.50 + (minimaal Euro 10.-) en Euro 7.50 cadeau. Een prepaid tegoed dus van Euro 20.- voor de prijs van Euro 12.50. Heb ik dat goed begrepen ?
icon

Beste antwoord door Alex 6 June 2012, 11:17

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Hallo mede-simyanen,
Ik kom steeds reclames tegen over goedkope prepaid simkaarten. Ook van Simyo. Er staat letterlijk: Koop een simkaart van Euro 2.50 en je krijgt een simkaart met een beltegoed van Euro 7.50 extra. Dit is misleidend. Want als je op de website kijkt staat er bestel een simkaart voor Euro 2.50 en bij opwaardering krijgt u Euro 7.50 extra. En ik kan die misleidende reclame overal vinden. Ook bij bellen.com .Wie kan dit uitleggen?
Is het zo: koop een simkaart van Euro 2.50, waardeer tegelijkertijd op en u krijgt Euro 7.50 cadeau. Je betaalt dan Euro 2.50 + (minimaal Euro 10.-) en Euro 7.50 cadeau. Een prepaid tegoed dus van Euro 20.- voor de prijs van Euro 12.50. Heb ik dat goed begrepen ?

Hier een voorbeeld:
Simyo Prepaid aanbieding
·www.simyo.nl/prepaid
Nu slechts € 2, 50 voor simkaart met € 7, 50 beltegoed. Bestel NU.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi margaretha,

Als je een prepaid simkaart koopt, betaal je 2,50. Je ontvangt dan ook 2,50 beltegoed. Als je tijdens je bestelling met minimaal 10 euro opwaardeert, ontvang je 5 euro extra beltegoed. In dat geval betaal je 12,50 en ontvang je 17,50 beltegoed.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,
Ik snap nu je uitleg wel, maar toch zie ik vaak: koop een simkaart voor € 2.50 en u krijgt een beltgegoed van € 7.50. Dat vind ik dus misleidend. Je ziet dan meestal niet aangegeven dat je dat krijgt bij gelijktijdige opwaardering van minimaal € 10.-
M.vr.gr. Margaretha.
Hallo Alex,
Ik snap nu je uitleg wel, maar toch zie ik vaak: koop een simkaart voor € 2.50 en u krijgt een beltgegoed van € 7.50. Dat vind ik dus misleidend. Je ziet dan meestal niet aangegeven dat je dat krijgt bij gelijktijdige opwaardering van minimaal € 10.-
M.vr.gr. Margaretha.


Ik ben er dus ook in getrapt. heb een nieuwe simkaart gekocht, en na ontvangst direkt opgewaardeerd, maar niet meteen tijdens de bestelling,
zat al te wachten tot ik mijn extra beltegoed zou krijgen, maar dat wordt er naar fluiten denk ik !
Reputatie 2
Badge +4
Beste Swiffer,

Op de website staat duidelijk vermeld (zowel in de advertentie als in het bestelformulier) dat je het extra beltegoed alleen kunt krijgen als je direct (tijdens de bestelling) opwaardeert. Wij kunnen het beltegoed helaas niet achteraf toevoegen aan je aansluiting.

Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Manisha
Badge
Advertenties als onderstaand kom  ik vele malen per dag tegen:

Simyo Prepaid Actie www.simyo.nl/prepaid

NU slechts € 2,50 voor simkaart met € 7,50 beltegoed. BESTEL NU!


Sorry maar dit vind ik misleidend. Margaretha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Margaretha,

Zoals eerder aangegeven staat er tijdens het plaatsen van de bestelling duidelijk vermeld dat je het extra beltegoed alleen ontvangt als er direct wordt opgewaardeerd. Ook hier zie je dat het extra tegoed alleen wordt bijgeschreven als er direct wordt opgewaardeerd:http://www.simyo.nl/prepaid/aanbieding. Aangezien het duidelijk wordt vermeld is er volgens ons geen sprake van misleiding.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Manisha,

Je verwijst naar de pagina's waar het wel bij vermeld staat, maar ik wil je juist laten zien dat het op de meeste plaatsen er in het geheel niet bij staat. Ook niet bij bellen.com. Hiermee worden mensen gelokt, die dan later op hun neus kijken. Ik zou het ook zo doen: een simkaat voor € 2.50 en met een beltegoed van € 7.50. Heel aantrekkelijk toch!

Verder wil ik niet per sé mijn gelijk hebben hoor. Je moet als je op internet  iets koopt gewoon goed uitkijken en dan niet 1 keer maar vaker.

Groeten, Margaretha.

Reageer