.

Beantwoord

prepaid sim, enorme rekening mobiel internet

  • 29 October 2012
  • 5 reacties
  • 1040 Bekeken

Mijn dochter heeft een prepaid sim van Simyo, lekker veilig denk je als ouders zijnde. Geen kans op een enorme rekening.
Verkeerd gedacht dus, bij Simyo kan je een gesprek afmaken ook als je beltegoed op is. En je kunt dus ook een internetsessie afmaken als je ver over je beltegoed gaat..... Tot dusver ben ik al niet blij als ouder, maar goed. Het zijn de regels en kennelijk ben ik daarmee akkoord gegaan.
Mijn dochter heeft dus een nieuwe telefoon met internetmogelijkheden en heeft afgelopen zaterdag heel even op youtube gekeken: € 35,- kost dat maar liefst!! Ik heb gebeld met de klantenservice en mij werd fijntjes uitgelegd dat dit inderdaad 'zomaar' kan.
Nu log ik net in en zie dat de rekening is opgelopen tot boven de € 60,-!!! *&&^^%%$#@#@ Dat zou dus NIET mogelijk moeten zijn, bij een negatief saldo op de prepaid moet er geen gebruik meer gemaakt kunnen worden van de diensten.
Wij gaan ervanuit dat dochterlief op de wifi wat kan doen, maar blijbaar maakt Simyo het mogelijk voor osn om verder en verder een rekening op et bouwen.
Hoe is dit in godsnaam mogelijk??
icon

Beste antwoord door Wayne 30 October 2012, 16:07

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Onthutste klant!,

Het is bij Simyo mogelijk een negatief beltegoed te hebben omdat:

• U altijd uw laatste gesprek/internetsessie kunt afronden
• Belgegevens met vertraging worden verwerkt.

Zodra u opwaardeert, wordt uw aansluiting gedeblokkeerd en kunt u weer bellen en sms’en met uw simkaart.
Welkom op het forum Onthutste klant!,

Het is bij Simyo mogelijk een negatief beltegoed te hebben omdat:

• U altijd uw laatste gesprek/internetsessie kunt afronden
• Belgegevens met vertraging worden verwerkt.

Zodra u opwaardeert, wordt uw aansluiting gedeblokkeerd en kunt u weer bellen en sms’en met uw simkaart.


Dit beantwoordt mijn vraag niet, Wayne. Ik weet hoe het mogelijk is om bij Simyo een negatief saldo op prepaid op te bouwen.
Er is mij inderdaad uitgelegd dat je een internetsessie af kunt maken, dat staat in jullie kleine lettertjes. Er staat echter niet dat je na een negatief saldo te hebben opgelopen, dat je dan evengoed nog verder kunt internetten en nog verder in het negatieve te geraken. Daar verbaas ik me over, en verbazing is ontzettend zacht uitgedrukt.
Ik ben in werkelijkheid verbolgen over het feit dat een bedrijf mensen willens en wetens in de financiële problemen stort met de belachelijke mogelijkheid om via een prepaid sim in de min te gaan! Als een beltegoed op is, moet er signaal gegeven worden en dat is NIET gebeurd. Dat vind ik erg onachtzaam van Simyo!
Zoals ik al heb aangegeven wordt de simkaart gebruikt door mijn 12-jarige dochter en dat kind had de telefoon netjes ingesteld op draadloos internet via de wifi. En om een of andere stompzinnige reden heeft ze dus gebruik gemaakt van G3 omdat Simyo dat allemaal zo fijn mogelijk maakt, ondanks het feit dat er geen saldo voor is!

Ik wil helemaal niet opwaarderen en ik wil geen gebruik meer maken van jullie diensten. Ik wil dat jullie dit netjes oplossen en je niet verschuilen achter de kleine lettertjes en de superfijne (AHUM) mogelijkheden van "je gesprek of internetsessie' afmaken. We weten allebei wel beter, Simyo checkt af en toe en grijpt dus kennelijk veel te laat in! Een prepaid zo ver laten oplopen noem ik een blunder van het bedrijf, geen service.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Onthutste klant,

Doordat het verbruik met een vertraging kan worden verwerkt, is het mogelijk dat je een negatief saldo genereert. Ons systeem heeft dus pas het 0 of het negatieve saldo geregistreerd nadat de datasessie was afgerond. Als ons systeem het 0 of negatieve saldo al had geregistreerd, had de sessie niet kunnen plaats vinden.

Groetjes,

Alex
Nou, ik ben de volgende. Exact hetzelfde verhaal, behalve dat mijn dochter dan 11 is. Het is gewoonweg waardeloos dat dit kan gebeuren. De teller staat op dit moment op 60 Euro maar loop 3 dagen! (en dat in 2012) achter. Niemand maakt mij wijs dat drie dagen 'normaal' is in de tijd dat blijkbaar wel tientallen megabytes naar een mobieltje gestreamd kan worden in één dag. Wat een onzin/leugen. Ik ga dit ook niet zonder meer accepteren. Natuurlijk is er niemand meer beschikbaar bij de servicedesk. Hoeveel mensen moeten nog belazerd worden voordat dit veranderd wordt. Prepaid is prepaid, punt uit. Een negatief saldo bij prepaid is per definitie belachelijk, wat je ook in de kleine lettertjes zet, en wat voor (zwak) argument je ervoor ook aanvoert. Ik ben echt des duivels.
Badge +6
Beste Kwaaie gebruiker,

Welkom op het forum.

Het is mogelijk om bij Simyo met een prepaid aansluiting gebruik te kunnen maken van het internet. Het is voor Simyo helaas niet mogelijk om te achterhalen wat de klant doet op het internet wegens de wet op de privacy. Bij Simyo is het daarnaast mogelijk om negatief tegoed te hebben omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt en je de mogelijkheid krijgt je laatste gesprek/internetsessie af te ronden.

Reageer