.

Beantwoord

prepaid omzetten naar abonnement

  • 7 October 2012
  • 13 reacties
  • 1629 Bekeken

Badge
Hoe kan ik een prepaid abonnement omzetten naar een regulier abonnement met behoud van nummer?
Daarnaast wil ik een simkaart voor een iphone4 bestellen. Hoe moet ik dat doen?

BVD
icon

Beste antwoord door Arie 9 October 2012, 14:42

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +2
Beste Ludens,

Je kan hiervoor inloggen op je persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Vervolgens kan je onder het tabblad 'overzicht' onder het kopje 'handige diensten' klikken op 'overstappen naar simonly'. Je huidige prepaid simkaart zal met een werkdag worden omgezet naar een simonly abonnement. Nadat dit is gebeurd adviseren wij je ons te contacteren zodat wij je een microsimkaart kunnen opsturen.

Groetjes,

Arie
Badge
Is het niet mogelijk die microsimkaart direct op te sturen?
Badge
Beste Arie,

Dank je voor je reactie. Het tabblad 'overzicht' heb ik gevonden. Ook het kopje 'handige diensten' vind ik op de website. Vervolgens haak ik af. 'Overstappen naar sim only' kan ik niet vinden.

Wanneer ik soortgelijke posts vind op het forum krijg ik de indruk dat:

- er verschillende antwoorden gegeven wordt o pdezelfde vraag.
- het hele proces erg lang gaat duren.

Ik zou graag op korte termijn een mikro simkaart ontvangen. Wat moet ik daar voor doen?

Verder lijkt het erop dat ik een nieuw abonnement moet afsluiten met nummerbehoud. Ergens wordt gesuggereerd dat daarvoor aansluitkosten in rekening worden gebracht. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk maar wil ik toch even verifieren.

Mijn eerste doel is het ontvangen van een mikro simkaart. Het tweede doel is een ander abonnement.

Wat moet ik doen om de kosten te beperken en nummerbehoud te realiseren.

mvrgr

Stan.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Ludens,

De reden dat er andere antwoorden gegeven worden is het feit dat het antwoord per aansluiting en abonnement anders kan zijn. Indien je akkoord gaat met de kosten van €5,00 kan je dat in een reactie op deze post kenbaar maken en kan ik jou direct een microsimkaart toesturen.

Er worden aansluitkosten in rekening gebracht voor ieder nieuw abonnement.
Badge
ik heb inmiddels vier weken geleden een nieuw (!) abonnement aangevraagd. En geactiveerd. Ik kreeg al snel een bericht dat nummerbehoud (portering) opgestart was.

We zijn drie of vier weken verder en ik heb noig niets gehoord. Afgelopen vrijdag gebeld en daar werd mij bevestigd dat het overzetten voor eergisteren, maandag, gepland stond en uitgevoerd zou worden. Dit is ergens op het forum ook bevestigd. Vandaag is het woensdag.

Ik bel nog steeds met mijn prepaid abonnement en ben niet in staat gebruik te maken van het abonnement. Er is wel bevestigd dat mij aansluitkosten in rekening gebracht gaan worden.

Begint langzaam maar zeker een soap te worden. Wanneer gebeurt er eens iets waar ik blij van word?
Reputatie 2
Badge +1
Hey Ludens,

Excuses voor de verwarrende communicatie omtrent het nummerbehoud. Jouw nummerbehoud is niet correct uitgevoerd. Dit zal vandaag voor 18.00 rechtgetrokken worden. Vanaf 18.00 kan je gebruik van jouw abonnement maken met jouw te behouden telefoonnummer.
Badge
Afgelopen vrijdag is mij toegezegd dat het nummer afgelopen maandag overgezet zou worden. Vandaag kreeg ik deze post op het forum:

'Excuses voor de verwarrende communicatie omtrent het nummerbehoud. Jouw nummerbehoud is niet correct uitgevoerd. Dit zal vandaag voor 18.00 rechtgetrokken worden. Vanaf 18.00 kan je gebruik van jouw abonnement maken met jouw te behouden telefoonnummer. '

Ik heb zojuist gekeken en vastgesteld dat deze toezegging ook niet is nagekomen. Kunt u deze vragen voor mij beantwoorden:

Wat moet ik (nog meer) doen om gebruikt te maken van het abonnement waarvoor mij als bestaande simyo klant voor de tweede keer aansluitkosten in rekening wordt gebracht?

Wat vindt u van de kwaliteit van deze dienstverlening (het nummerbehoud is minimaal drie maar waarschijnlijk vier weken geleden aangevraagd en geactiveerd)?
Badge +2
Beste Ludens,

Uit onze gegevens blijkt dat je nummer succesvol is overgezet op 05-11. Je kan nu de nieuwe simkaart gebruik met daarop het oude telefoonnummer. Laat ons even weten of het lukt.

Groetjes,

Arie
Badge
Dag Arie,

Deze mail kreeg ik vandaag, dus op 12 november, niet op 5 november:


Beste ....,

We hebben je aanvraag om je huidige nummer over te zetten naar je nieuwe Simyo simkaart, ontvangen:

Bla bla bla, en dan:


Hoe nu verder?

1. Wij nemen dus contact op met je huidige service provider om het nummer over te gaan zetten
2. Zodra de aanvraag is goedgekeurd, bevestigen wij de overstapdatum per email. Dit kan 3-5 werkdagen duren na het versturen van je simkaart.
3. Een dag voordat je nummer wordt overgezet, sturen wij je een herinnering per e-mail.
4. Op de overstapdatum wordt je nummer overgezet naar je Simyo simkaart
Let op: wanneer je overstapt van Simyo prepaid naar Simyo sim-only dan zijn de stappen 1 en 2 niet van toepassing.

Einde citaat.

Let op het zinnetje ' let op ....' waarin vermeld wordt dat de stappen 1 en 2 niet van toepassing zijn! Die 3-5 werkdagen worden dan zeker 3-5 weken? Sorry hoor, maar ik begin een beetje cynisch te worden.

Er is dus nog helemaal niets gebeurd!

Ik zou het erg op prijs stellen wanneer er eens iemand gewoon contact met me opneemt om zijn excuses te maken en helderheid te geven.
Badge
Arie,

Nog een aanvulling: die mail over het overzetten van mijn nummer die ik vandaag ontvangen heb, die zelfse mail heb ik een week of vier geleden ook al een keer ontvangen.

Rara politiepet!

Nb: het is niet persoonlijk, maar ik raak echt geïrriteerd. Wat een amateurisme!
Wat gebeurt er met mijn beltegoed op mijn Simyo prepaid
Als ik overstap naar ABO
Badge +6
Arie,

Nog een aanvulling: die mail over het overzetten van mijn nummer die ik vandaag ontvangen heb, die zelfse mail heb ik een week of vier geleden ook al een keer ontvangen.

Rara politiepet!

Nb: het is niet persoonlijk, maar ik raak echt geïrriteerd. Wat een amateurisme!



Beste Ludens,

Volgens de gegevens heeft het nummerbehoud reeds plaats gevonden en maak je gebruik van de aansluiting.
Mocht je nog vragen hebben dan verneem ik dit graag van je.
Badge +6
Wat gebeurt er met mijn beltegoed op mijn Simyo prepaid. Als ik overstap naar ABO

Beste Martie,

Het resterend tegoed zal automatisch worden verrekend met je 1ste factuur. Via je persoonlijke pagina van je prepaid pagina kan je overstappen naar een abonnement van Simyo.

Reageer