.

Beantwoord

Prepaid of abbonement?

  • 20 August 2015
  • 14 reacties
  • 771 Bekeken

Badge
wat is voordeliger als je weinig belt? Waarom moet je een internetbundel erbij hebben?
Kan toch ook op de WiFi .?
Buitenshuis heb ik geen Internet nodig Hoe komt het als je niets doet toch MB verbruikt?

Voordeliger bedoel ik prepaid of een abonnement bij weinig bellen
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 August 2015, 14:40

Bekijk originele reactie

14 reacties

Beste agatha.

Je moet er geen internet bij hebben...bij sim only is internet een extra optie , je kunt ook alleen bellen/sms kiezen.
Zet je op Mijn Simyo (netwerk)instellingen internet uit is de sim geblokkeerd voor data via Simyo.
Op deze wijze geen buitenbundel kosten voor internet mogelijk..(zowel bij prepaid als()bij sim only.
En wat is voordeliger prepaid of sim only bij weinig bellen dat is voor jou het beste te bepalen..
100 belminuten/sms voor 4 eur als voorbeeld vergelijk dat met 100 belminuten/sms tegen 10 cent per minuut/sms.
Kijk als uitgangspunt hoe lang je heen kunt met 10 eur prepaid i.c.m. alleen wi-fi...

Bel je weinig zal prepaid het beste bij je passen.
Ik denk dat alleen jij kan bepalen wat voor jouw voordeliger is. Maar als je echt weinig belt is Prepaid misschien geen gek idee. Zolang je maar eens in de 6 maanden een uitgaand telefoontje pleegt of een smsje verstuurd om je telefoonnummer actief te houden.

Bij een abonnement ben je minimaal 4 euro per maand kwijt.
Badge
ik heb het nu al genomen omdat ik een e-mail bericht kreeg dat de kosten erg kunnen oplopen als ik dat niet had
Mijn vorige provider was Simpel daar kreeg ik ook opeens een fikse Internet rekening terwijl ik niets had verbruikt
Naar mijn weten ik heb hier een vraag over gesteld bij Simpel hoe dit mogelijk is?
Zolang je maar eens in de 6 maanden een uitgaand telefoontje pleegt of een smsje verstuurd om je telefoonnummer actief te houden.
Kleine opmerking....:)
Een call/sms of data....
Zolang je maar eens in de 6 maanden een uitgaand telefoontje pleegt of een smsje verstuurd om je telefoonnummer actief te houden.
Kleine opmerking....:)
Een call/sms of data....


Ze wilt geen Data daarom noemde ik die niet 😉

Ze wilt geen Data daarom noemde ik die niet ;)

Kan wel zijn Raytje, maar zoals je weet worden topics gelezen door meer mensen t.b.v. info inwinnen.
Daarom is het door mij erbij gezet...snappie?

@agatha.
De belangrijke regel in de 1e reactie heb ik voor je onderstreept !:)
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Agatha,

Je kan via mijn Simyo je data op ieder moment uit zetten.
Het kan ook zijn dat deze optie nog niet uitstaat en op je telefoon ook niet.
Dan kan je tegen DUUR tarief MB's gebruiken.

Heb ik je zo goed geholpen?
Kijk eens aan agatha...3 helpers alleen al voor jou....Als dat geen service is !🆒

Ze wilt geen Data daarom noemde ik die niet ;)

Kan wel zijn Raytje, maar zoals je weet worden topics gelezen door meer mensen t.b.v. info inwinnen.
Daarom is het door mij erbij gezet...snappie?

@agatha.
De belangrijke regel in de 1e reactie heb ik voor je onderstreept !:)


Bellen of smsen is genoeg hoor :)

Klikkerdeklik
Beste Raytje.....
Hoe komt het als je niets doet toch MB verbruikt?
*Zet je op Mijn Simyo (netwerk)instellingen internet uit is de sim geblokkeerd voor data via Simyo.
Mijn reactie ging over het actief houden van je simkaart en nummer bij Prepaid hoor :?
@agatha.
Is alles voor jou volkomen duidelijk? Daar gaat het per slot om !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Agatha,

Welkom op het Simyo Forum!

En wat een warm welkom heb je gekregen door zoveel hulp te ontvangen van de heren. Ik heb verder niet veel toe te voegen aan de top antwoorden die zij gegeven hebben. De informatie klopt als een bus. Zoals zij aangeven, kun jij zelf het beste bepalen wat voordeliger is. Ik begrijp dat je ondertussen hebt gekozen voor een Simyo Prepaid. Helemaal leuk!

De internetoptie kun je aan- en uitzetten op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen. Als deze uit staat, kun je niet internetten en worden hier dus ook geen kosten voor berekend. Op de moment heb je een databundel aangezet en staat de internetoptie aan. Deze bundel loopt na 30 af, mits je deze op automatisch verlengen hebt staan. Als dat het geval is, kun je de bundel zelf afmelden via Mijn Simyo. Vergeet niet om dan ook de internetoptie uit te zetten.

Zoals gezegd loopt de bundel na 30 dagen af als deze niet op automatisch verlengen staat. Het is belangrijk dat je dit in de gaten houdt zodat jij de internetoptie op tijd kunt blokkeren. Als er nog onduidelijkheden zijn, laat je het dan even weten?

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Prepaid'. Zo houden we het forum overzichtelijk :)

@Friesian, Raytje & Maikel.twinnie, jullie blijven me verbazen met jullie snelheid en top antwoorden. Bedankt heren :)

Groetjes,
Angela

@Friesian, Raytje & Maikel.twinnie, jullie blijven me verbazen met jullie snelheid en top antwoorden. Bedankt heren :)

Groetjes,
Angela

Verbazing..:?🆒



😃

Reageer