Skip to main content
Ik heb al vrij lang een prepaid simkaart van Simyo. Nu heb ik een probleem.  Ik heb mijn eerste smartphone op 9 april aangeschaft. Hiermee heb ik thuis met de wifi verbonden. Dit leek allemaal prima te gaan. Nu kreeg ik op de avond van 10 april, een volle dag later dus, rond 8 uur ineens een berichtje dat mijn beltegoed onder de 2 euro was gekomen. Omdat ik er eerder nog 7 euro erop had staan en niet meer gebeld of gesmst had, vond ik dit heel raar. Toen heb ik online ingelogd en zag ik tot mijn grote schrik dat ik 23 euro in het rood stond. Blijkbaar was mijn telefoon ongemerkt, terwijl ik thuis zat en dacht gebruik te maken van wifi, gebruik gaan maken van mobiele data. Dit was natuurlijk absoluut niet mijn bedoeling. Rond een uur of 9 in de avond van 10 april kreeg ik eens sms dat ik van mobiele data gebruik had gemaakt.  Ik vind het heel vreemd dat ik pas zo lang nadat ik al deze data gebruikt had een bericht kreeg. Als ik dit eerder had gehad, waren mij al deze kosten bespaard gebleven. Daarboven op komt dat de meeste data verbruikt zijn door Skype, terwijl ik Skype helemaal niet gebruikt heb! Ik had deze app heel even geopend maar heb nooit ingelogd. Toch geeft mijn telefoon een verbruik van 23 mb voor deze app aan. Ik voel mij zwaar benadeeld. In totaal geeft mijn telefoon aan 27,9 mb verbruikt te hebben. Inmiddels heb ik alle functies voor mobiel data gebruik in mijn telefoon uitgeschakeld. Ik zou graag gebruik blijven maken van mijn Simyo prepaid, maar om circa 30 euro te betalen voor het ongewild en onopgemerkt gebruik maken van mobiele data in een tijdsbestek van ongeveer 24 uur voelt voor mij onterecht. Momenteel is mijn telefoon afgesloten en ben ik dus onbereikbaar, een vaste telefoon heb ik niet. Ik zou graag zo snel mogelijk weer gebruik kunnen maken van mijn prepaid simkaart.  Het gaat hier duidelijk om een vergissing en ik hoop dat ik hier in kan worden tegemoet gekomen.

(Ik heb deze zelfde vraag naar de klantenservice gemaild, bellen kan ik dus even niet.) 

groeten, Anna
Klantenservice heeft mij vriendelijk, met begrip, en snel geholpen! Beltegoed is eenmalig naar 0 euro verhoogd. Bedankt!
Hallo Anna-



Wil je graag extra zekerheid om mobiel dataverkeer uit te sluiten?

Ga dan naar Mijn Simyo.

Instellingen en Simkaart.

Schakel internet uit.



Groetjes,

Friesian
Hoi Anna-,



Welkom op het forum en dankjewel voor je terugkoppeling dat je inmiddels al bent geholpen!



Ik zie dat je de optie om gebruik te maken van Mobiel Internet hebt uitgeschakeld via Mijn Simyo, daardoor zal dit niet meer kunnen voorkomen in de toekomst 🙂



Overigens, dat je deze melding later hebt gekregen, dan dat je gebruik maakte van mobiel internet, dat komt doordat wij verbruiksgegevens met een vertraging binnen krijgen van het netwerk :(



@Friesian, dankjewel voor het meedenken!

Reageer