.

Beantwoord

Prepaid negatief saldo

  • 7 April 2014
  • 21 reacties
  • 1425 Bekeken

Goedendag,

Ik heb enige weken geleden voor mijn zoon van 10 een prepaid gekocht en ben vanavond erg geschrokken. Om 23.44 kreeg ik een mail dat het beltegoed onder de 2 euro is uitgekomen. Benieuwd hoe dat is gekomen heb ik ingelogd en nu zie ik dat het saldo -46 is!! Ik snap er niets van, hoe kan dit betekent dit dat ik dat moet betalen? Ik heb juist een prepaid genomen zodat er geen ongelukken zouden gebueren. Ik heb voor de veiligheid direct de simkaart verwijderd.
icon

Beste antwoord door Kim 7 April 2014, 21:56

Bekijk originele reactie

21 reacties

Ik lees nu de andere reacties over dit onderwerp, heb internet in my simyio nu uit gezet. Ik wist dit echt niet... Kennelijk hebben er dingen op de achtergrond gedraaid of is het Wifi signaal uitgevallen. Hoop dat bij mij ook eenmalig het saldo op 0 gezet kan worden!
Help! Hij staat nu op -64!
Reputatie 7
Badge +9
Maak je geen zorgen, dat gaat waarschijnlijk wel goed komen. Ik verwacht dat vandaag een moderator je saldo weer op 0 zet. Goed dat je zelf al hebt gevonden dat je de optie "Internet op je mobiel" op mijn Simyo uit kan zetten.
Ja heb me helaas te laat ingelezen op het forum. Vind het eerlijk gezegd heel raar dat je zo in de min kan komen, maar dat is al een heel oude discussie heb ik gezien. Bedankt voor de geruststellende woorden.
Sorry, ik snap niet zo goed hoe het werkt. Moet ik nu de helpdesk mailen? Of kan ik er vanuit gaan dat een moderator dit leest?
Badge +6
Hoi Waltervermeer, allereerst welkom op het forum!

Ik vind het erg vervelend dat helaas ook jij te maken hebt gehad met de mogelijkheid om een negatief tegoed te krijgen op een prepaid bij Simyo 😞
Uit je berichten begrijp ik dat je inmiddels het één en ander op het forum hebt gelezen hoe dit komt en de internetoptie hebt uitgezet, zodat dit niet nogmaals kan gebeuren, helemaal goed.

Ik heb je tegoed eenmalig bijgewerkt naar 0, dus ik hoop dat dit de schrik wat wegneemt :)

@Groentjuh, dankjewel voor het meedenken en het geruststellen! 🙂
Hallo Kim,

Super bedankt voor het bijwerken!

Misschien vind je me een zeurpiet, maar het enige waar ik me nog een klein beetje zorgen om maak is dat het laatste bijwerken van het saldo gisteravond was. Hoop niet dat het bijwerken dusdanig achter loopt dat er nog een staartje komt van voor het moment dat ik internet uit heb gezet.

In ieder geval: nogmaals bedankt.
Reputatie 7
Badge +9
Je had ook gister avond de optie "internet op je mobiel" uit gezet op mijn Simyo. Als je geen verbruik hebt, wordt dat verbruik ook niet bijgewerkt. Ik gewacht dat Simyo gewoon helemaal bij is en dat je kan gaan opwaarderen.
Thanks Groentjuh!
Reputatie 5
Badge +11
Hi WalterVermeer,

Zoals Groentjuh al aangeeft zijn we helemaal bij. Je kunt met een gerust hart opwaarderen nu 😮
Waarom noemen jullie het PREPAID???

Als Simyo dan zo klantvriendelijk wilt zijn, neem dan een limit van max 10,- negatief en laat het niet oplopen tot vele honderden euro's. Of bedenk een instelling waarbij default deze optie UITGESCHAKELD staat, zodat iemand die bewust moet inschakelen en dus ook 100% op de hoogte is van deze optie!

99,9% van de mensen die een PREPAID kaart voor hun kinderen of hunzelf kopen hebben de verwachting en bedoeling dat het gewoon stopt als het OP is.

Een PREPAID is vooruitbetaald!
Een POSTPAID is achteraf.

aub STOP MET DEZE MISLEIDING!!!!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi camy, welkom op ons forum.

Ik zie dat je deze reactie ook in een eigen topic hebt geplaatst. Daar ga ik er graag verder op in.
Het meerdere keren plaatsen van een (nagenoeg) zelfde vraag of opmerking heeft geen zin en echt alles wordt behandeld hier op het Simyo forum.
PREPAID reactie 🙂
Badge +8
Hoi WalterVermeer,

Er is inderdaad verder geen verbruik meer binnen gekomen. Je kunt dus weer opwaarderen 🙂 Na het opwaarderen het toestel even uit- en aanzetten kan helpen om sneller weer verbinding te krijgen.

Laat je even weten of dat allemaal lukt?

Groetjes,
Charlene
hallo 

ik heb net mijn beltegoed op gewardeerd en internet geactiveerd de eerste 7 euro kon ik gelijk al vergeten want na een maand heb ik nog geen mb kunnen verbruiken.
de tweede poging gelukte wel , 4 euro is honderd mb dus mijn beltegoed staat nu op 9 euro krij ik na een week een melding dat mijn beltegoed laag is.

vervolgens kijk ik op 'mijn simyo' zie ik -46 euro !?!?!

zelfde verhaal dit kan ik gewoon niet begrijpen

groet wim
Reputatie 5
Badge +11
Hoi wimluijk, welkom op het Simyo forum!

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.
Wanneer je in een korte tijd relatief veel data verbruikt kan het gebeuren dat je meer 'in de min' komt dan je verwacht. Of je weet überhaupt niet dat je een negatief saldo op kunt bouwen, en dan ben je helemaal verrast 😕 In jouw geval was je bundel op en ben je verder gaan internetten tegen het Pay as You Go tarief van €0,10 per 100 KB.
Omdat wel duidelijk is dat je dit niet expres doet zal ik eenmalig je beltegoed weer op €0 zetten.

Je geeft ook aan dat je van je vorige bundel geen gebruikt hebt kunnen maken. Dat heb ik even gecheckt en inderdaad, geen enkele KB gebruikt 😞 Die €7 heb ik dus gelijk maar even bij je beltegoed gezet zodat je per direct weer kunt bellen en internetten.

Heb ik je zo goed geholpen?
Heb hetzelfde probleem. Ik heb internet nu uitgezet en zal er op toezien dat het niet weer gebeurd, maar zie ook ineens een negatief saldo terwijl ik dacht dat dat juist niet zou kunnen bij een prepaid simkaart.

Hopelijk kan ik ook teruggezet worden en ik snap nu dat kennelijk inderdaad internet weleens opgezocht wordt als wifi wegvalt... datapakket uiszetten moet voldoende zijn?
Reputatie 7
Badge +9
Het uitzetten via mijn Simyo is de enige waterdichte manier om internet uit te zetten. Internet via 3G op de mobiel uitzetten is niet waterdicht!

Een moderator gaat kijken of ook jouw saldo weer terug op 0 gezet wat worden. Hopelijk komen ze daar morgen of zelfs overmorgen aan toe.
Reputatie 5
Badge +11
Heb hetzelfde probleem. Ik heb internet nu uitgezet en zal er op toezien dat het niet weer gebeurd, maar zie ook ineens een negatief saldo terwijl ik dacht dat dat juist niet zou kunnen bij een prepaid simkaart.

Hopelijk kan ik ook teruggezet worden en ik snap nu dat kennelijk inderdaad internet weleens opgezocht wordt als wifi wegvalt... datapakket uiszetten moet voldoende zijn?


Hoi Pathos, welkom op het Simyo forum!

Ik ben de moderator waar Groentjuh aan refereert 😉
Ik heb inderdaad je beltegoed weer op €0 gezet, maar let op: dit doen we maar 1 keer. De reden dát we dit doen is omdat we best begrijpen dat je dit niet expres doet, en hier misschien zelfs van schrikt.

Je kunt het beste de tip van Groentjuh opvolgen en op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' uit zetten. Dat is de enige manier die we garanderen.
beste ernst

als eerste bedankt

ik begrijp dat je door internet op je mobiel uit zetten via de simyo site echt zeker ervan kan zijn dat je niet in een negatief saldo kan geraken.
maar als ik dan toch wil internetten hoe kan ik dan mijn verbruik checken?
want op de simyo app zie ik alleen het verbruik van de vorige maand?
of ik doe iets verkeerd, het lijkt mij makkelijk om dat dan zelf bij te houden zodat je niet weer de mist in gaat.

mvg wim
Reputatie 2
Badge +6
Hoi wimluijk,

Namens Ernst, graag gedaan :)

Als je op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' uit zet kan je simkaart geen contact maken met het mobiele netwerk. Je verbruikt dan geen MB's via het mobiele netwerk. Je kunt dan wel nog met je telefoon over wifi data verbruiken. Je kunt met de app gewoon zien hoeveel MB's je nog over hebt in je bundel 🙂 Als dat niet goed wordt weergegeven, verwijderen dan even je app en installeer hem opnieuw.

Heb ik je vragen zo goed beantwoord?

Reageer