.

Beantwoord

Prepaid Internetbundel activeren d.m.v bellen. Is dat iets voor Simyo?


Badge +2
Het kunnen activeren van een prepaid internetbundel, bijvoorbeeld een dagbundel van 1 Euro, d.m.v. het opbellen naar een bepaald telefoonnummer lijkt me een goede optie, bijvoorbeeld door net zo te kunnen activeren zoals men nu voicemail activeert of andere optie's activeert d.m.v het bellen van een telefoonnummer.
Reden van mijn verzoek.
Ik heb geen internetbundel en gebruik ik de meeste alle gevallen wifi als ik internet op wil.
Echter wil het soms wel eens gebeuren dat ik persé iets wil of moet doen op internet, en dat ik op dat geen open wifi-verbinding kan vinden.
Om die reden zou het makkelijk zijn om in eerste instantie zo een prepaid dagbundel te kunnen activeren.
Of misschien ook een Maandbundel 100 MB, of een Maandbundel 250 MB als men een tijd niet het internet op kan om het op die manier te activeren.
icon

Beste antwoord door Tiury 28 May 2015, 15:34

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Willem47,

Allereerst: sorry dat we niet meer op het idee in dit topic hebben gereageerd. Dat is niet netjes. Alle suggesties uit dat topic zijn wel meegenomen, en zijn we nog naar aan het kijken. Ik ga navraag doen wat ze over je idee dachten en of we dit kunnen gaan doen. Zodra ik hier meer informatie over heb, laat ik het je meteen weten. :)

Groetjes, Tiury
Badge +2
Ja oké Tiury, we zien het wel wat er uit komt, toch?
Het leek me wel een handige aanvulling die eigenlijk weinig of geen extra geld kost voor jullie maar die soms voor een gebruiker een handige uitkomst zou kunnen zijn indien er plotseling een internetverbinding nodig is.
Even bellen naar bijvoorbeeld 98765 als servicenummer binnen Simyo en gáán voor een dag of wat dan ook.🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Willem47,

Ik heb zojuist contact gehad met een van onze productmanagers om je idee voor te leggen. Die vertelde mij dat het behoorlijk aan de prijs is om dit via een bel-nummer aan te bieden en niet meer echt van deze tijd. Maar ik mocht wel al een klein beetje verklappen dat we al wel bezig zijn met een soortgelijke oplossing. Deze functie zou het bestellen van bundels bij prepaid vereenvoudigen 🙂.

Bedankt voor het meedenken met Simyo!

Groetjes, Tiury
Badge +2
Ja oké Tiury, mooi.
En bedankt voor de feedback, we wachten in spanning af 🆒
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Willem47,

Het is inderdaad afwachten 😃 Als je nog meer goede ideeën hebt, dan horen we het natuurlijk graag.

We zien je graag terug op het forum.
Reputatie 5
Badge +10
Misschien een tip om het activeren via de app mogelijk te maken.
Ook het aanpassen van internet aan/uit of in het buitenland bellen aan en of uit te zetten.
Badge +2
Misschien een tip om het activeren via de app mogelijk te maken.
Ook het aanpassen van internet aan/uit of in het buitenland bellen aan en of uit te zetten.

Als men de app wil gebruiken moet men of internet hebben, of een wifiverbinding kunnen gebruiken om met die app überhaupt te kunnen werken.
Echter, deze vraag of eigenlijk dit idee is juist bedoeld voor mensen die normaal gesproken géén internet hebben en waar mogelijk, zoals thuis of waar dan ook bij een gratis wifi opstappunt, gebruik maken van een wifi verbinding.
Is men ergens waar geen wifi mogelijk is, en heeft men toch ineens internet nodig, dan is even een gewoon belletje plegen, wat dus altijd mogelijk is, voldoende om een databundel naar keuze, maar in ieder geval een dagbundel te activeren.
Reputatie 5
Badge +10
Nu verwacht ik dat een aanpassing van de app minder kosten met zich meebrengt dan een nummer open maken voor zo iets.

Mijn reactie heb ik ook met dat uitgangspunt geschreven.
Hoi Willem47.

Op zich is je plan uiterst goed, zelfs het paerdjuh hinnikt instemmend.:D
Maar ik zou het veel eenvoudiger houden.
Gewoon... MB prijs prepaid op bijvoorbeeld 0.04 cent i.p.v. 0.15.
Thuis zet je op simyo internet aan. Wil je dan ergens internetten hoef je niet te bellen of een sms sturen.
@Simyo.
Jullie zijn toch een budgetprovider? MB prijs prepaid lager...meer mensen zouden vaker internet gebruiken, ook incidenteel. Meer gebruik van internet, meer omzet. Dus extra opbrengsten.
Zou ook meer klanten lokken en waarschijnlijk tevredenheidsgevoel verhogen. Met als gevolg meer mond-op-mond reclame. En zie, daar ligt de kracht van een echte budgetprovider.

15 cent per MB.... 1 euro voor 20MB voor 1 dag is veel en veel te hoog.
Moedertje KPN.... 1 euro voor 100MB voor 1 dag..!

Ik zou Simyo, en heb het al eens gemeld, mezelf eens bezinnen.
Voor de duidelijkheid.... Ik lever geen kritiek, maar ben wel kritisch!
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal,

Het meest ideale zou natuurlijk zijn als de Simyo app 100% overeen zou komen met Mijn Simyo. Maar we moeten wel iets om te dromen houden 😉
Badge
misschien een sms functie zetten op 1244 keyword bundels of help met een info smsje terug met alle codes en nummers ;)

eigenlijk zou het sms systeem dit automatisch moeten kunnen herkennen en slimme vragen stellen, zoals je beltegoed is op wil je bijkopen via je opgegeven banknummer en eenmalige incasso ? enz..

ik herken me in het verhaal van willem, als je het nodig hebt weet vaak niet goed hoe je het aanzet of welke kosten er gemaakt zullen worden. handiger is providers standaard 1MBit (800kbps in de praktijk dan) snelheidsbundels moeten meeleveren, zodat je bij je mailbox of je bankzaken kan als je vastnet er uitligt voor langere tijd zoals bij een verhuizing en dat je zeker bent dat achtergrond data niet je bundels opeten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi delphic,

Het klinkt als een leuk idee om meer met sms-berichten te werken. Het is sowieso iets waar we verder over na kunnen denken 🙂

Reageer