.

Beantwoord

Prepaid internet zonder bundel, hoe wordt dat berekend?

  • 18 April 2014
  • 5 reacties
  • 683 Bekeken

Badge
Ik heb een vraag over het prepaid internet, zonder bundel. Dat is € 0,10 per 100kB. Maar wordt dat ook per kB afgerekend, net zo als bij de bundels of is er een minimum?

Alvast bedankt voor de moeite.
icon

Beste antwoord door Dries 18 April 2014, 17:04

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Hastur,

Welkom op het forum :)

Je betaalt inderdaad € 0,10 per 100 KB. Dat is omgerekend € 1,- per MB en is vrij prijzig. We bereken het natuurlijk wel gewoon per KB, hetzelfde als bij een sim only aansluiting dat klopt :)

Het is dus verstandig om een internetbundel aan te schaffen als je wil internetten met prepaid. Op deze pagina kun je zien welke bundels we hebben en wat de prijzen daarvan zijn.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Badge
Ja, het is idd vrij prijzig. :p Ik heb nu een 3G prepaid data abbo, waar ik € 0,05 per MB betaal. Maar ik ga binnenkort van een dual naar een single SIM phone, dus dan kan ik die 3G prepaid niet meer gebruiken.

Maar als jullie per KB afrekenen, is het goed genoeg voor WhatsAppjes. Want daarvan kan je er een hoop versturen, voor 100 KB. Dan moet je uiteraard wel al het andere dataverkeer limiteren. Want anders sta je snel voor een onaangename verrassing.
Badge +6
Hoi Hastur,

Ah vandaar, dan wil ik je inderdaad aanraden je andere dataverkeer goed te 'limiteren' inderdaad 😉 En bijv. ook geen foto's automatisch te laten downloaden op WhatsApp.

En anders heb je, zoals Dries al aangaf, altijd ook nog de mogelijkheid om een Internetbundel op je prepaid aan te schaffen 🙂
Badge
Dat is een goede tip, want ik zag dat foto's per default aan staan in WhatsApp. Ik zal met de grootste databundel beginnen. Want ik speel op dit moment Ingress. Maar ik wou dit weten, voor het geval ik daar op uitgekeken raak.

Dank voor de info, case closed.
Badge +8
Hoi Hastur,

Graag gedaan, namens -Kim :)

Groetjes, Charlene

Reageer