.

Beantwoord

Prepaid internet, kan ik in de min komen?

  • 3 August 2015
  • 5 reacties
  • 231 Bekeken

Badge +2
Nu heb ik gisteren net voor mijn zoontje een prepaid sim besteld maar nu lees ik bij het topic prepaid internet weer de wildste verhalen over MB verbruik en zwaar in de min financieel is dit inmiddels opgelost of kan mijn zoontje de boel nog steeds in de min trekken? Zo ja zoek ik toch een andere provider die wel stopt bij € 0,- en kan ik de mijn geld dan weer terug krijgen voor de gisteren bestelde simkaart?
icon

Beste antwoord door Naomi 5 August 2015, 10:06

Bekijk originele reactie

5 reacties

Wanneer je op mijn simyo van je zoon internet uitzet bij instellingen netwerkinstellingen dan is de sim geblokkeerd voor mobiel data via simyo. Dan hebben jij en je zoon een zorg minder voor wat betreft in de min via data !
Blijft hoogstens bellen en sms via simyo over en data via wi-fi.

Friesian.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Gewoonrobert,

Leuk dat je voor je zoontje een Prepaid simkaart hebt besteld. Het is zo dat je bij ons je telefoongesprek en internetsessie kan afmaken 🙂 Je wordt dus niet meteen afgesloten tijdens zo'n gesprek of sessie. Hierdoor is het mogelijk om in de min komen. Ook worden verbruiksgegevens met een vertraging verwerkt.

Er zijn soms klanten die denken via Wifi gebruik te maken en bijvoorbeeld een filmpje kijken. Wanneer blijkt dat dit verbruik toch via ons netwerk is gegaan, kan het dat je op die manier in de min komt. Het is mogelijk om maximaal € 5 in de min te staan.

De tip van Friesian is heel handig. Wanneer je zoontje alleen gebruikmaakt van internet via Wifi, dan kun je de optie 'Internet op je mobiel' op Mijn Simyo uitzetten. Er komt dan een blokkade op het netwerk. Zo kan de simkaart geen verbinding maken met ons netwerk.

Heb je hier nog vragen over?

@Friesian; dankjewel voor je reactie 🙂
Badge
wat gebeurd er met je simkaart als zo'n blokkade op je 06 komt, na 6 maanden ? vervalt dan je 06 nummer ? of wordt deze door het negatieve saldo + blokkade actief gehouden ?
Reputatie 7
Badge +9
Hmmm, ja in de min kan je komen. Ik loop hier al een tijdje rond en had ooit iets hierover gelezen bij het consumenten programma Radar.

In dit artikel staat: "Het bedrag waarvoor consumenten in de min kunnen komen is voor Simyo-klanten beperkt. Zij kunnen nu tot maximaal 5 euro in de min staan." Lijkt mij als dat (nog) zo werkt, dat je dan dat zou vermelden in een antwoord. Zou als dat zo is geruststellender zijn dan "Als dit voorkomt dan kijken we naar de specifieke situatie en vergoeden we dit vaak eenmalig."

Dus Simyo, hoe zit dit nou? Gaan de topics terugkomen van meer dan 100 euro in de min, of zit er toch een beperking op zoals op de site van Radar is vermeld?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi delphic,

Als er binnen zes maanden geen uitgaand gebruik wordt gemaakt van een Prepaid simkaart, dan vervalt deze automatisch. Het hebben van wel of geen beltegoed heeft hierop geen invloed.

Groetjes,
Naomi




Hoi Groentjuh,

Ik heb het voor de volledigheid even nagevraagd en mijn antwoord aangepast 🙂 Bedankt!

Reageer