.

Beantwoord

Prepaid en pay as you go tarief

  • 10 May 2014
  • 6 reacties
  • 507 Bekeken

Bel ik met mijn prepaid abonnement altijd met het pay as you go tarief?
Zo niet, wat moet ik doen om dit te veranderen?

Alvast bedankt.

Franky
icon

Beste antwoord door Charlene 12 May 2014, 17:31

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +3
Hoi Franky Valley,

Hoe bedoel je precies? Prepaid is simpelweg gewoon: Geld opwaarderen via iDeal > Internetten, bellen en SMS'sen tegen een voordelig tarief.
Gebruik je niets, dan betaal je in principe ook niets. Echter heb je dan natuurlijk al wel een bedrag op je simkaart staan. Je betaalt vooraf.

Let wel op, gebruik je de simkaart langer dan 6 maanden niet. Dan wordt je aansluiting uit de lucht gehaald, en kun je deze niet meer gebruiken.
Als je 1x in de 6 maanden 1 sms, 1 belminuut of 1kb internet gebruikt verloopt je aansluiting niet.

Hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord.

Groetjes, Mike.
Mike,

thx voor je antwoord.

Dus met prepaid bel ik altijd het pay as you go tarief?
(De Simyo app geeft aan dat mijn bundels niet actief zijn, en ik daarom gebruik maak van het pay as you go tarief)

Grtz Franky
Hi Franky.

Lees even deze info.
Volgens mij wordt je dan alles duidelijk.
En wat Mike Schrijft, 100 pro. 🆒

Is het je nu duidelijk?

Groet,
Friesian

p.s. Heb je een smartphone?
Simyo heeft nu ook een app voor prepaid, Mijn Simyo.
Waarmee je  inzicht hebt over het beltegoed.
Hi Frieslan,

Jij ook dank voor je response. De link maakt e.e.a. duidelijk.

Ik heb i.d.d. een smartphone ( IPhone 4) en heb ook de app Simyo gedownload. De app geeft aan dat mijn belbundels nog niet actief zijn.
Verder geen info. Ik kan dus ook niet checken hoeveel tegoed ik nog heb.

Alvast dank en grtz.

Franky
Hallo Franky.

Anytime anyplace anywhere. 🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Op het moment dat je voor het eerst belt of smst wordt de prepaid sim actief.

Een moderator van Simyo zal ongetwijfeld reageren op je vraag, en indien nodig extra info kunnen geven.
Wordt dus ff w88 op zijn/haar reactie.

Groet,
Friesian
Badge +8
Hoi Franky Valley,

Welkom op het forum :)
Je gooit even een paar dingen door elkaar. Je hebt een Prepaid aansluiting, geen abonnement.
Het Pay as you Go tarief geldt voor internet, en houdt in dat je €1 per MB betaalt. Dat is een hele hoop 😞 Voor internet neem je bij prepaid het best een bundel. Bij jou is er nu geen bundel actief.
Omdat we je dan willen waarschuwen sturen we je bij 5MB verbruik zonder bundel een smsje. Dat je internet verbruikt zonder bundel, en je het Pay as you Go tarief betaalt. Dat gaat dus niet over bellen..

Je hebt twee keuzes om het te veranderen. Je kunt een Prepaid internetbundel aanschaffen, die heb je in drie varianten: één dagbundel, en twee verschillende groottes maandbundel. Met zo'n bundel betaal je veel minder voor je internetverbruik.
Of je zet de optie Internet op je Mobiel uit op Mijn Simyo. Dan kun je geen internet meer via de simkaart gebruiken. Wel nog via Wifi, maar dat gaat niet van je beltegoed af.

Ik hoop dat dit het nu duidelijk maakt.
De heren hebben je goed willen helpen, maar zaten even op een verkeerd spoor 😉 Als iemand het heeft over een berichtje met een waarschuwing, dan gaat dat altijd over internet, Friesian en Mike, dan weten jullie dat nu 🆒

Groetjes,
Charlene

Reageer