.

Beantwoord

Prepaid bestellen voor mijn dochter

  • 19 November 2013
  • 4 reacties
  • 953 Bekeken

Ik heb zelf al een abonnement bij Simyo, dat bevalt goed. Ik wil nu bij Simyo voor mijn dochter van 8 een prepaid bestellen maar ik krijg een melding dat ze 18 moet zijn. Moet ik nu haar geboortedatum dan maar aanpassen? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik wil ook voorkomen dat mijn nummer geblokkeerd of vervangen wordt dus is mijn vraag hoe bestel ik een prepaid sim voor mijn dochter van 8?
icon

Beste antwoord door Ernst 20 November 2013, 14:25

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +1
In jouw situatie kan je de bestelling het beste op je eigen naam zetten. Succes ermee!
Reputatie 2
Badge +3
Volgens mij is dit wettelijk zo geregeld ivm aanspraakelijkheid.
Anders sluiten kinderen/jongeren zomaar van alles af of verkopen (bieden) bedrijven jongeren alles aan.

Enige oplossing zo lijkt mij dit op je eigen geboorte datum te doen.

(inderdaad t's raar want je kan invullen wat je wilt maar het is voor als er ooit ........)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi BR1970, welkom op het Simyo forum :)

Je kunt bij Simyo als minderjarige inderdaad geen product aanschaffen. Dit is wettelijk zo geregeld en kunnen we ook niet van afwijken.

In dit geval kun je het beste op je eigen naam een simkaart bestellen en die aan je dochter geven.
Ik wil je dan wél een tip meegeven:
Zet de optie 'internet op je mobiel' uit. Bij Simyo kun je je gesprek afmaken, waardoor het beltegoed wat onder kan komen. We maken het alleen weleens mee dat kids lekker filmpjes gaan zitten kijken of iets dergelijks en niet in de gaten hebben dat ze niet op WiFi zitten.
Resultaat: beltegoed een heel eind onder €0 omdat dataverbruik nu eenmaal supersnel gaat.

Dan nog een 'legal note': Jij blijft natuurlijk aansprakelijk voor de aansluiting.

Tjeerd! en stn: bedankt voor het meedenken!
Reputatie 5
Badge +11
In jouw situatie kan je de bestelling het beste op je eigen naam zetten. Succes ermee!

Welkom op het forum, Tjeerd! 🙂

Reageer