.

Beantwoord

Prepaid bellen/sms'en, maar is er ook prepaid internet?

  • 7 September 2014
  • 19 reacties
  • 1474 Bekeken

Badge +2
Hallo.
Een vraag.
Ik heb al jaren prepaid bellen en sms'en omdat ik beperkt bel en sms en wanneer is nooit van te voren bekend, dus prepaid is ideaal voor mij.
Beltegoed op, automatisch aanvullen, klaar, hardstikke mooi.
Nu heb ik sinds een aantal maanden zo'n smartphone ding en daar wil ik zo af en toe internet mee op.
Nu doe ik dat altijd als ik een gratis wifi punt kan vinden, maar dat is niet overal.
Mijn eigenlijke vraag is, bestaat er ook een prepaid internet bij Simyo?
Met prepaid internet bedoel ik, ik koop een bepaald tegoed en ik gebruik het alleen als het nodig is.
Dat kan dus morgen een paar keer zijn, volgende week een paar keer, volgende maand wat vaker, erg ongeregeld dus.
Nu heb ik begrepen dat er vaste hoeveelheden data tegen een vaste tijdsperiode te koop zijn, bundels dus, maar is er ook zo iets te koop als echt prepaid internet zoals op de manier van bellen/sms'en?
Gegroet, Willem
icon

Beste antwoord door Dries 8 September 2014, 16:56

Bekijk originele reactie

19 reacties

Hallo Willem47.

Alle info staat hier.  over tarieven.

http://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/

Groet,
Friesian
Badge +2
Hallo Frisian.
Hartelijk dank voor je antwoord, echter die info van die bundels had ik al gelezen.
Het zijn dus bundels, vaste hoeveelheden in een vaststaande tijdperk, dat is tenminste wat ik er uit begrijp.
Echter ik weet niet wanneer en hoeveel data ik nodig ben, mocht ik eens niet via wifi op internet gaan, vandaar.
Het is dus niet de manier zoals met prepaid bellen.
Ik vrees dus dat het niet te verkrijgen is zoals ik het in gedachte heb...
Je tweede link heb ik bij mijn bladwijzers gezet, erg handig, bedankt.
Gegroet, Willem
Hallo Willem47.

De prijs van 0,10 voor 100 kb is geen bundel dat komt in beeld bij je vraag. Maar bedenk wel dat prepaid en internet snel kosten geeft.....
En tot slot, ook voor jou geldt.

Anyplace anywhere anytime. 🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hallo Willem47,

Ik heb je topic naar het Prepaid subforum verplaatst. Hier staan alle vragen m.b.t. Prepaid. Je vraag is hier makkelijker te vinden voor andere bezoekers van het forum :)

Wat jij bedoelt bestaat niet. Je kan met Prepaid bij Simyo zeker wel internetten. Dat doe je dan ook het voordeligst met een databundel. Meer informatie daarover staat hier. Dat is wat je zelf al had gevonden en wat Friesian je al had aangegeven. Als je geen bundel wil, kun je alsnog wel internetten. Dan betaal je het buiten bundel tarief van € 0,10 voor 100 kb, ofwel € 1,- per MB. Dit raad ik je dus af om te doen, want zo gaat je beltegoed heel snel op! Kijk hier voor een ander overzicht over dataverbruik.

Er zijn geen andere opties. Kun je je hierin vinden?

@Friesian, bedankt voor je antwoorden 🙂
Toch nog even een opmerking van mij. (Wanneer je een internetprovider hebt zou dit iets voor je kunnen zijn....)

Je hebt het over een gratis wifi punt te zoeken zo af en toe. Wat ik als alternatief zou noemen indien je het nog niet hebt, de aanschaf van een eigen router.
Voor een paar tientjes heb je er al 1. En is slechts een eenmalige kostenpost.
Is waarschijnlijk ook gunstig alleen al bij het gebruik van bijvoorbeeld whatsApp..

Groet,
Friesian.

Het is maar een suggestie.......
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

Ik begrijp je suggestie niet zo goed. Een router gebruik je toch alleen in huis? Bedoel je misschien WiFi Hotspots van de vaste internet aanbieders?

🙂
Een router gebruik je toch alleen in huis? Precies,


Nu heb ik sinds een aantal maanden zo'n smartphone ding en daar wil ik zo af en toe internet mee op.
Nu doe ik dat altijd als ik een gratis wifi punt kan vinden, maar dat is niet overal.

Gegroet, Willem

Uit de vraag van de TS begrijp ik dat hij een smartphone heeft maar geen eigen router, misschien/waarschijnlijk wel een modem voor zijn pc / laptop. Wanneer hij dan tussen het modem en de pc een router plaatst heeft hij een eigen wifi-netwerk en hoeft hij niet telkens op zoek naar een gratis wifi punt, waar je ook de nodige voorzichtigheid niet uit het oog mag verliezen. Denk aan hackers....... zelfs het gebruik van wifi met een bekende vertrouwd klinkende naam is een voorbeeld wat gebruikt kan worden om info van je te stelen.
Daarom mijn advies kies voor zekerheid, een eigen router zou mijn voorkeur hebben.
En wel op anyplace anywhere anytime......🆒
Badge +2
Vreemd geen e-mailbericht gehad, toch aangegeven, maar goed.

@Dries.
Bedankt voor het verplaatsen.
Ik kom te weinig op dit, overigens zeer uitstekende en hulpvaardige forum/forumleden, om de weg een beetje te vinden, ik zag dat ik ergens een vraag kon stellen en heb het daar ook gedaan.

Bedankt voor je verdere antwoorden, ik had al zo'n vermoeden dat het niet mogelijk was maar kon het over het hoofd gezien hebben, vandaar.
En dat het Standaard "Pay as you Go" tarief (zonder internetbundel) schrikbarend duur is wist ik wel, ik begin er ook niet aan.

@Friesian.

Ik heb thuis wel wifi, maar thuis gebruik ik mijn smartphone niet.
Ik ben pensionado, en het gaat er om dat als ik met mijn vrouw op pad ben (De Baas ;-)), en we zwerven ergens in 1 of ander groot winkelgebeuren/centrum, dan is er meestal wel gratis wifi te vinden en vermaak ik mij daarmee want dat winkelen zal allemaal wel.
Echter komt het ook wel eens voor dat ik geen wifi bereik heb en dan zou het makkelijk zijn geweest als ik over kon schakelen op het soort prepaid-internet wat ik voor ogen had, vandaar.

@Tiury óók bedankt voor het reageren.

Groeten, Willem
Hoi Willem47.

Het is maar hoe je het bekijkt, hoe snel ben je niet wat kwijt. Ga maar eens ergens bijvoorbeeld friet met appelmoes eten in een eetgelegenheid.
Voor € 1.00 heb je 20 mb, en voor €4,00 heb je 100 mb, de laatste kun je dan gebruiken in die maand wanneer je dat wilt. 
En volkomen veilig......... :rolleyes:
Uiteindelijk beslis jij natuurlijk..........

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Vreemd geen e-mailbericht gehad, toch aangegeven, maar goed.

@Dries.
Bedankt voor het verplaatsen.
Ik kom te weinig op dit, overigens zeer uitstekende en hulpvaardige forum/forumleden, om de weg een beetje te vinden, ik zag dat ik ergens een vraag kon stellen en heb het daar ook gedaan.

Bedankt voor je verdere antwoorden, ik had al zo'n vermoeden dat het niet mogelijk was maar kon het over het hoofd gezien hebben, vandaar.
En dat het Standaard "Pay as you Go" tarief (zonder internetbundel) schrikbarend duur is wist ik wel, ik begin er ook niet aan.

@Friesian.

Ik heb thuis wel wifi, maar thuis gebruik ik mijn smartphone niet.
Ik ben pensionado, en het gaat er om dat als ik met mijn vrouw op pad ben (De Baas ;-)), en we zwerven ergens in 1 of ander groot winkelgebeuren/centrum, dan is er meestal wel gratis wifi te vinden en vermaak ik mij daarmee want dat winkelen zal allemaal wel.
Echter komt het ook wel eens voor dat ik geen wifi bereik heb en dan zou het makkelijk zijn geweest als ik over kon schakelen op het soort prepaid-internet wat ik voor ogen had, vandaar.

@Tiury óók bedankt voor het reageren.

Groeten, Willem


Hoi Willem47,

Fijn om te lezen dat je antwoord gekregen hebt op je vraag 🙂 Ik zou in jouw geval de 100 MB bundel nemen, voor incidenteel gebruik! Zo hoef je er niet iedere keer aan te denken als je de deur uit gaat!

Er wordt overigens op het moment wel naar verbetering van de prepaid bundels gekeken, ik draag je idee daarom ook meteen aan bij de productmanagers 🙂 Is dat een goed plan?
Badge +2
Verkeerde quote...
Badge +2
Hoi Willem47,

Fijn om te lezen dat je antwoord gekregen hebt op je vraag 🙂 Ik zou in jouw geval de 100 MB bundel nemen, voor incidenteel gebruik! Zo hoef je er niet iedere keer aan te denken als je de deur uit gaat!

Er wordt overigens op het moment wel naar verbetering van de prepaid bundels gekeken, ik draag je idee daarom ook meteen aan bij de productmanagers 🙂 Is dat een goed plan?

Hallo Tiury.

Bedankt voor je antwoord, ik snap alleen niet dat ik geen e-mail heb gekregen nadat er reactie's waren gekomen, want dat heb ik wel aangegeven.
Maar goed, zal wat vaker op het forum komen en controleren of er nieuwe antwoorden zijn.

Ter zake Tiury.

Ik kan wel een bundel nemen voor 30 dagen = 100MB, maar ik weet nooit waneer ik daadwerkelijk internet gebruik of ga gebruiken, dat is juist het punt.
Zoals ik al schreef gebruik ik die smartphone hoofdzakelijk met wifi als ik met mijn vrouw ergens ben en ik niet mee wil de winkels in.
Ik ga dan ergens zitten en ga dan de krant lezen op internet, of doe wat anders op internet, maar wel via wifi. ( Ik ben op de hoogte van alle gevaren Frisian, dank je, en ben er tegen bewapend zover mogelijk)
Soms zijn we ook wel eens ergens waar het niet mogelijk is om wifi te gebruiken, en dan zou een soort prepaid-internet wel heel makkelijk zijn, net als prepaid-bellen.
Men koopt net als bij prepaid-bellen een internet-tegoed, of net zoals wat ik nu heb met prepaid-bellen, automatisch aanvullen, en men verbruikt dat tegoed niet eerder als dat men het nodig is, en niet zoals nu dat een bundel persé binnen een bepaalde periode opgemaakt moet worden anders is men het kwijt, en dat is jammer, dus doen we het niet.
Ik heb vroeger bij andere telecom-providers meegemaakt dat ik mijn beltegoed ineens kwijt was omdat ik vergeten was om het te gebruiken of aan te vullen (T-Mobile en Telfort) en daar beginnen we dus niet meer aan op die manier.
Ik zou zeggen stel het eens voor bij de productmanagers zoals je schreef, op zich vind ik het wel een goed plan en een goeie aanvulling.
Mijn persoonlijke mening is dat mensen die twijfelen, net als ik, daar eerder mee overstag gaan als een bundel die aan tijd gebonden is.
Vergeten te gebruiken, geld weg...
Ik lees je antwoord wel Tiury en complimenten ( nee nee, geen geslijm..) dat jullie de zaken zo oppakken op je forum.

Gegroet, Willem
Hallo Willem47.

Even een vraag, niet dat je hem hoeft te beantwoorden maar voor jezelf dus.
Stel je gaat samen met je vrouw een dagje gezellig op pad. Zij gaat op shoptocht en jij gaat ergens zitten en gebruikt internet.
Er is geen wifi, hoeveel pagina's verwacht je te bezoeken?
Per pagina betaal je dan omdat er geen wifi is € 1,00 voor het gemak stel ik mezelf voor dat je 10 pagina's bezoekt, de helft van een dagbundel, kosten € 10,00.
Je hebt dan wel zoals waar het jou om gaat op oproepbasis dus internet, mobiel data, en die dag ben je dus €10,00 kwijt zoals gemeld.
Nu draai ik de situatie om naar hoogstens een dagbundel die je neemt ter zekerheid.
Voor 1 dagbundel kun je wanneer je dat kiest het dubbele aantal pagina's bezoeken tegen een prijs van €1,00.

Gebeurt deze keuze thuis dan ga je naar mijn simyo en is het activeren via wifi van de dagbundel gratis.
Kies je ergens er voor een dagbundel te nemen waar geen wifi is, heb je al kosten om de dagbundel te activeren, dan ben je nog niet begonnen met iets te lezen zoals een krantenpagina.

De vraag in mijn voorbeeld zou dan zijn voor jou, welk is het beste?
Voor €1,00 .......20 pagina's
Voor € 10,00......10 pagina's

Nogmaals voor de duidelijkheid wat jij wilt kan, maar kost alleen dan wanneer het echt nodig is, meer....
Het is de afweging die jij voor jezelf zult moeten maken, wat wil ik?

Dat is eigenlijk het enige antwoord op je vraag.

Groet,
Friesian
Badge +2
@Friesian.

Als iemand een GSM heeft en daarmee zéér weinig belt, en nooit weet wanneer die belt, dan kan die persoon een bepaalde bundel per maand kopen, maar als die niet weet of hij die maand gaat bellen dan is elke euro die hij in die bundel steekt weggegooid geld.
Die persoon zou beter af zijn met een prepaid-kaartje, en mocht hij een keer willen bellen, dan kan dat en blijft de rest van zijn tegoed geldig, dit is duidelijk.

Als iemand een smartphone heeft waar hij misschien eens een keer mee zou willen internetten, dan kan die persoon een bundel kopen, maar als hij niet weet wanneer hij wil gaan internetten dan is elke bundel, ook die van 1 Euro, weggegooid geld.want hij weet niet of hij die bundel wel gaat gebruiken.

Vandaar mijn simpele vraag of er ook prepaid-internet was, op dezelfde manier als met bellen-prepaid, en dat is er niet, dus houdt het op voor mij.

Gegroet, Willem
Hallo Willem.

Het was van mij alleen bedoeld om mijn gedachtes over te brengen, verder niets.
Ik begrijp je volkomen.
Nog een prettige resterende dag gewenst.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hi Willem47 en Friesian,

De belevenis van mobiel internet en de daarbij horende prijsbeleving is voor iedereen weer anders. Mooi dat dat tot dit soort gesprekken kan leiden 😮
Badge +2
Hi Willem47 en Friesian,

De belevenis van mobiel internet en de daarbij horende prijsbeleving is voor iedereen weer anders. Mooi dat dat tot dit soort gesprekken kan leiden :o

Ja uiteraard moet dit soort gesprekken of discussoe's mogelijk zijn, en dat gebeurd nu ook.
Bovedien bedoeld Friesian het goed en om iemand te helpen, en dat merk ik ook wel.
We hebben ook al een privé mailt gewisseld dus geen wrijvingen hoor. :p

Als er überhaupt ooit een prepaid internetten komt bij Simyo zoals ik omschreven heb,ben ik de eerste die het aanschaft 🆒:rolleyes:
Badge +8
Hoi Willem47,

Als er iets verandert, in de bundels die we aanbieden, dan merk jij dat ook gauw genoeg 🙂
Tot ziens op het forum!

groetjes,
Charlene
Badge +2
Hoi Willem47,

Als er iets verandert, in de bundels die we aanbieden, dan merk jij dat ook gauw genoeg :)
Tot ziens op het forum!

groetjes,
Charlene

Ik ben in volle verwachting, figuurlijk wel te verstaan hoor... :rolleyes:

Reageer