.

Beantwoord

Prepaid actief houden in het buitenland

  • 25 January 2014
  • 2 reacties
  • 756 Bekeken

Badge
Ik wil voor mijn oom die in Amerika woont een prepaid kopen zodat hij de komende maand in Nederland kan bellen, sms en internetten. Het zou fijn zijn als hij dit nummer dan kan houden en bijvoorbeeld 1x per half jaar de telefoon in amerika aanzet en een sms stuurt gewoon om het nummer actief te houden. Is dit mogelijk of moet het echt binnen het netwerk van simyo (kpn) zelf?

Ik gebruik zelf een simkaart van t-mobile usa (simyo hebben ze daar niet 😉 ) en die blijft een jaar goed en door hem binnen het jaar met bv $10 te opwaarderen houd ik hem actief en kan ik al bellend en internettend(4G) het vliegveld af en auto in. Ideaal voor mij en dus wil ik dit ook voor hem regelen voor hier in NL.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Ernst 27 January 2014, 14:44

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat je het beste kunt doen, is via mijn Simyo een SMS sturen. Daardoor kun je in het buitenland het nummer behouden/actief houden, zonder hem in een toestel is doen.

Een SMS sturen vanuit de USA is vrij duur, maar SMSjes gestuurd via de Mijn Simyo site tellen gewoon alsof ze vanuit Nederland zijn gestuurd. Het opwaarderen van de Simkaart schijnt wel lastig/onmogelijk te zijn zonder Nederlandse rekening/creditkaart. Daar moet je dus ook goed naar kijken.

Daarnaast raad ik aan ZEER voorzichtig te zijn met internetten op een prepaid kaartje. Het beltegoed wordt niet constant bijgewerkt, waardoor zelfs een negatief beltegoed mogelijk is(genoeg over te vinden op dit forum, en ook bij radar aanbod gekomen). Als de je geen databundel neemt of over de databundel heen gaat betaal je 1 euro/MB. Bij Simyo kun je wel internet via mijn Simyo uitzetten. Daardoor maakt Simyo het internetten onmogelijk. 3G uitzetten op een toestel is soms niet afdoende. Al met al, hou je verbruik via mijn simyo goed in de gaten, als je met een databundel en prepaid via 3G internet.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Fabricsman,

Als je tenminste eenmaal per half jaar een verandering in het beltegoed hebt, dan zijn het restant beltegoed en het telefoonnummer onbeperkt houdbaar.
Voor de rest: Zie de tips van Groentjuh 😉 (waarvoor dank!)

Reageer