.

Beantwoord

Prepaid 35 euro negatief

  • 11 February 2012
  • 10 reacties
  • 1522 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Hoe is het mogelijk om met een prepaid kaart to 35 euro in het rood te staan met je laatse gesprek. Ik dacht dat je met een prepaid kaart niet in het rood kunt staan. Is dit uit te schakelen met simyo of is het verstandig om een andere provider te gaan opzoeken die dit niet heeft . Ik voelde mij wel keihard genaaid door simyo hiermee.
icon

Beste antwoord door Arie 13 February 2012, 12:43

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +3
Hoe is het mogelijk om met een prepaid kaart to 35 euro in het rood te staan met je laatse gesprek. Ik dacht dat je met een prepaid kaart niet in het rood kunt staan. Is dit uit te schakelen met simyo of is het verstandig om een andere provider te gaan opzoeken die dit niet heeft . Ik voelde mij wel keihard genaaid door simyo hiermee.




Zou ik wat mogen vragen?
zo ja:
Is het bellen naar buitenland?????

want dat kan je heel simpel uitzetten ...
Rolf, 11-2.
Eveneens zo'n verrassing meegemaakt!!! Het was bij mij een download van internet. Zelf had ik niets gevraagd. Volgens Symio was het een automatische upload. Veroorzaakt door het toestel. (samsung dus???). Het bleek bij mij dat internet aanstond. Bij symio is het zo dat mocht er tijdens een gesprek ( ofwel tijdens een dataverbinding via internet) een nultarief ontstaan, het gevoerd gesprek toch afgemaakt kan worden. Er onstaat dus een negatief saldo dat bij een upload behoorlijk in de papieren kan lopen. Als apps had ik "wordfeud" en een klein "kleuterspelletje".
Dus: internet uitzetten via >Instellingen >Draadloos en Netwerken, doorscrollen naar >Mobiele netwerken >optie Pakketgegevens uitvinken. Deze methode geldt voor versie Android 2.2. en 2.3.
Succes.
Badge +3
wacht ff dit gaat om prepaid?
tip neem abbo met 1000 mb
daar kom je niet overheen: 300 bel min en 1000mb....
Badge +2
Hi Rolf,

Het is bij Simyo mogelijk een negatief beltegoed te hebben omdat:

• Je altijd je laatste gesprek/internetsessie kan afronden
• Belgegevens met vertraging worden verwerkt.

Zodra je opwaardeert, wordt je aansluiting gedeblokkeerd en kan je weer bellen en smsÂ’en met je simkaart.

Let op: Belgegevens uit het buitenland worden altijd met vertraging verwerkt als gevolg hiervan kan er een negatief beltegoed ontstaan.


Groetjes,

Arie
Badge
De reden om te kiezen voor een prepaid is om dit soort geintje's te voorkomen.Simyo hoort de gebruiker van te voren hiervan op de hoogte te stellen dat dit mogelijk is, en de optie bieden het rood staan te deactiveren.
Ik heb de rekening betaald, maar het vertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen waardoor ik noodgedwongen moet uitwijken naar een andere providerDe prepaid kaart is dus alleen voor incidenteel gebruik.
Long distance calls gebruik ik voip.
Bedankt iedereen, Rolf,
Badge +2
Hi Rolf,

In onze algemene voorwaarden staat vermeld dat de mogelijkheid er is om een negatief tegoed te hebben. Dit omdat het laatste gesprek/internetsessie altijd kan worden afgerond. Voor een groot deel van onze klanten is dit een voordeel.

Groetjes,

Arie
Badge
Hi Rolf,

In onze algemene voorwaarden staat vermeld dat de mogelijkheid er is om een negatief tegoed te hebben. Dit omdat het laatste gesprek/internetsessie altijd kan worden afgerond. Voor een groot deel van onze klanten is dit een voordeel.

Groetjes,

Arie

Hallo,
Op een andere plek in dit forum heb ik al eens gemeld dat dit wel een goede service lijkt, maar niet echt is. Wat mij betreft geeft Rolf een goede optie aan, en dat is dat deze mogelijkheid uitgezet moet kunnen worden! Zoals heel gebruikelijk bij andere providers, is bij bellen een melding tussendoor dat het beltegoed bijna op is, toch een goede optie. En bij internet (ook als je dit prepaid wilt doen) zeker van belang dat het negatieve bedrag niet te hoog oploopt. Dus... gewoon verbinding verbreken. De klant is er niet alleen voor het bedrijf, maar zeker ook omgekeerd: zonder (tevreden) klanten geen bedrijf.
Dus: laat de keus aan de klant.
Reputatie 5
Badge +10
Omdat gesprekken met vertraging verwerkt worden, is het mogelijk om in de min te staan. Technisch gezien is het voor ons dus niet mogelijk om klanten de optie te geven om het in de min staan uit of aan te zetten.
Badge
Dat is nog geen argument om je klanten maar in de rood te kunnen laten werken.

Wat heb je aan een gsm als niet wereldwijd een verbinding tot stand kunt brengen.
De techniek in deze dagen gaat ver, dat weet ik als ham radio operator.
Als het bij de andere providers 10 jaar geleden wel kon en in 2012 by simyo niet , neen dit heeft eerder met omzet te maken.


Een klant heeft niks aan een quad bander die afgeschermd is tot de grens.
Vertraging kan alleen in milli seconden zijn voordat de commands zijn weggewerkt.
Reputatie 5
Badge +10
Het is een techniek welke niet door Simyo wordt ondersteund. Er wordt daarom ook in de algemene voorwaarden melding gemaakt van de mogelijkheid tot het in de min staan met je aansluiting.

Groetjes,

Alex

Reageer