.

Beantwoord

plotseling hoog internet verbruik en hoge kosten met prepaid

  • 2 April 2014
  • 1 reactie
  • 451 Bekeken

Badge
tot mijn schrik werd ik toen ik vanavond mijn berichten doornam verrast door een mail van Simyo dat mijn prepaid maandbundel was opgebruikt. tevens een mail dat mijn saldo onder de 2 euro was gedaald en dat ik moest opwaarderen.
bij controle via internet bleek ik een negatief saldo te hebben van min €133,--. ik heb een mail gestuurd naar klantenservice met de vraag hoe dit zo mogelijk was en of uitgezocht kan worden wat de oorzaak is. ik heb dit voorheen nog niet eerder meegemaakt.
een half uur later bleek dit het saldo te zijn gedaald tot min €174,--.
inmiddels weer een mail gestuurd dat ik wil dat wanneer mijn saldo nul euro is alle communicatie stopt.
het verwerken van het saldo kan mogelijk vertraagd zijn, het bijhouden van het nul punt moet simpel zijn in te brengen.
tevens nog een mail gestuurd om te vragen wanneer het eind saldo bekend is. hoe lang moet ik hierop wachten om de definitieve schrik te ervaren.
mijn mening is dat een zo plotselinge stijging van MB's en zeker een die door het nulsaldo gaat en blijft gaan een duidelijk niet gewenste situatie is. zeker bij een maandbundel die 250MB in totaal bedraagd.
als consument wil ik hierbij bescherming eisen dat dit als niet normaal moet worden beschouwd en dus de verbinding verbroken moet worden.
dit lijkt mij een niet onmogelijke opgave voor Simyo als leverancier van de MB's.
icon

Beste antwoord door Alex 3 April 2014, 16:45

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum bedammer,

Bedankt voor je berichtje. Allereerst wil ik aangegeven het vervelend te vinden dat je tegoed zover in de min is gekomen. Bij Simyo is het mogelijk om een negatief tegoed te creëren. Dat komt omdat je je laatste bel of internet sessie altijd kunt afmaken. Ook wordt je verbruik met een kleine vertraging verwerkt. Ik kan me voorstellen dat dit tot een vervelende situatie heeft gezorgd en dat je hiervan schrikt 😞. Inmiddels heb ik gezien dat onze back office afdeling jouw vraag ook al was tegen gekomen. Het verbruik is er natuurlijk wel geweest, maar het tegoed is éénmalig op 0 euro gezet 🙂.

Als je nu opwaardeert, kun je gewoon weer gebruik maken van je aansluiting. Mijn collega heeft je hier eerder vandaag een mailtje over gestuurd.

Heb je de email ontvangen?

Groetjes,

Alex

Reageer