.

Beantwoord

Overstappen van prepaid naar sim only

  • 20 August 2013
  • 14 reacties
  • 1575 Bekeken

Badge
Hoi ik heb een prepaid sim en nu ook een simonly bundel en wil mijn nummer overzetten, dit lukt niet met nummerbehoud aanvragen, ik wil dus van mijn prepaid en mijn nummer overzetten naar bundel, via porteringen lukt dit niet meer, wat kan ik nog doen?
icon

Beste antwoord door Ernst 21 August 2013, 12:48

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi tadek16051971, welkom op het forum!

Ik zie inderdaad dat je met je nieuwe sim only abonnement nummerbehoud vanaf je prepaid hebt aangevraagd. Dit is helaas niet de manier om van je prepaid nummer een abonnement te maken :(

Op de Mijn Simyo van je prepaid vind je op de overzichtspagina, bijna onderaan, een button die heet 'Stap over naar sim only'.
Via deze button kun je de door jou gewenste bundels kiezen en binnen 2 werkdagen overstappen naar een abonnement.
De instellingen op je prepaid simkaart worden dan door ons aangepast waardoor dĂ­e een abonnement wordt.

Wanneer er nog geen rekeningnummer bekend is bij ons, dien je dat eerst te doen door een activatiecode aan te vragen. Er wordt dan €0,01 gestort op de rekening die je opgeeft, waarbij in de betaalomschrijving de activatiecode staat die je vervolgens even moet invullen op Mijn Simyo.

In jouw geval zal dát niet gelukt zijn, omdat je in januari 2011 als eens zo'n activatiecode hebt aangevraagd, maar deze nooit hebt ingevuld. Na twee maanden verloopt de geldigheid, maar blijft ie wel staan.
Die oude code heb ik nu laten verwijderen waardoor je een nieuwe kunt aanvragen en alsnog op de juiste manier kunt overstappen.

Met je nieuwe en 'fout' bestelde abonnement heb je helaas al wel gebruikskosten gemaakt. Dit zijn 'buiten bundel' kosten, aangezien je nummerbehoud was afgekeurd en je bundels dus nog niet actief waren. Je abonnement is dus ook nog niet ingegaan.
De aansluitkosten van €14,99 heb ik gecrediteerd, die hoef je in elk geval niet te betalen.

Ik wil je aanraden om je nieuwe simkaart te vernietigen. Knip 'm in tweeën, of in zoveel stukjes als je wilt. (Je zult hooguit over een half jaar een automatische herinnering krijgen dat je 'm niet gebruikt heb, maar die kun je ter zijner tijd als 'niet verzonden' beschouwen)
En verder om om de juiste manier over te stappen van prepaid naar sim only.

:)

Laat je weten of het gelukt is?
Hallo Simyo,
Graag wilde ik van prepay naar een abbo, dit heb ik gedaan door netjes simyo te kiezen in het keuze menu van de "oude " provider.
Toch blijkt dat het nummerbehoud dan niet werkt? Niet echt netjes, ik heb alles correct ingevuld. Slechte configurator dat hij niet snapt dat ik al bij simyo zit dan.....

Ik kreeg een mail van Porteringen, met daarin:
"
De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap naar Simyo sim only abonnement dient via overstaplink op Mijn Simyo prepaid worden aangevraagd.

Simyo Sim Only klanten: LET OP! Neem contact op met onze Klantenservice indien je afziet van nummerbehoud! Besluit je namelijk met je Simyo simkaart en het bijbehorend mobiel nummer te gaan bellen, dan dienen je bel-, sms- en/of data bundel(s) te worden geactiveerd zodat je voordelig binnen je bundel kunt bellen.

Wil je alsnog je nummer behouden, dan verzoeken wij je ons de juiste gegevens te verstrekken via nummerbehoud@simyo.nl zodat wij een nieuwe aanvraag kunnen indienen. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.
"
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb de kaart nog niet gebruikt oid.
Mvg Lifebringer
Badge +6
Hallo Simyo,
Graag wilde ik van prepay naar een abbo, dit heb ik gedaan door netjes simyo te kiezen in het keuze menu van de "oude " provider.
Toch blijkt dat het nummerbehoud dan niet werkt? Niet echt netjes, ik heb alles correct ingevuld. Slechte configurator dat hij niet snapt dat ik al bij simyo zit dan.....

Ik kreeg een mail van Porteringen, met daarin:
"
De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap naar Simyo sim only abonnement dient via overstaplink op Mijn Simyo prepaid worden aangevraagd.

Simyo Sim Only klanten: LET OP! Neem contact op met onze Klantenservice indien je afziet van nummerbehoud! Besluit je namelijk met je Simyo simkaart en het bijbehorend mobiel nummer te gaan bellen, dan dienen je bel-, sms- en/of data bundel(s) te worden geactiveerd zodat je voordelig binnen je bundel kunt bellen.

Wil je alsnog je nummer behouden, dan verzoeken wij je ons de juiste gegevens te verstrekken via [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email] zodat wij een nieuwe aanvraag kunnen indienen. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.
"
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb de kaart nog niet gebruikt oid.
Mvg Lifebringer


Hoi Lifebringer,

Welkom op het forum!
Wanneer je van prepaid wilt overstappen naar een abonnement dan dien je hier niet een nieuw abonnement voor te bestellen.

Op de Mijn Simyo van je prepaid vind je op de overzichtspagina, bijna onderaan, een button die heet 'Stap over naar sim only'.
Via deze button kun je de door jou gewenste bundels kiezen en binnen 2 werkdagen overstappen naar een abonnement.
De instellingen op je prepaid simkaart worden dan door ons aangepast waardoor die een abonnement wordt.

In dit topic kan je hier meer overlezen.
ik heb nu via mijn simyo nog een keer het abbo besteld die ik graag wilde hebben.
Hopelijk krijg ik nu niet 2x een abbonement, omdat ik het 1 keer via de site heb gedaan, en 1 keer via "mijn simyo"
Kunnen jullie bevestigen dat dit niet gaat gebeuren?
Badge +8
ik heb nu via mijn simyo nog een keer het abbo besteld die ik graag wilde hebben.
Hopelijk krijg ik nu niet 2x een abbonement, omdat ik het 1 keer via de site heb gedaan, en 1 keer via "mijn simyo"
Kunnen jullie bevestigen dat dit niet gaat gebeuren?


Hoi lifebringer,

Ik zie dat je prepaid aansluiting inmiddels is overgezet naar een abonnement. Verder zie ik op jouw adres geen aansluitingen.
Mocht je toch nog een pakket binnenkrijgen, dan stuur je die gewoon terug. Daarmee annuleer je de bestelling.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
ik heb nu via mijn simyo nog een keer het abbo besteld die ik graag wilde hebben.
Hopelijk krijg ik nu niet 2x een abbonement, omdat ik het 1 keer via de site heb gedaan, en 1 keer via "mijn simyo"
Kunnen jullie bevestigen dat dit niet gaat gebeuren?


Hoi lifebringer,

Ik zie dat je prepaid aansluiting inmiddels is overgezet naar een abonnement. Verder zie ik op jouw adres geen aansluitingen.
Mocht je toch nog een pakket binnenkrijgen, dan stuur je die gewoon terug. Daarmee annuleer je de bestelling.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene


Ik heb al een nieuwe kaart gekregen van simyo, die heb ik nog niet gebruikt.
Moet ik deze terug sturen? Of kan die gewoon gecanceld worden / is al gecanceld?
Zover ik het nu begrijp kan ik gewoon mijn oude prepay simkaart gebruiken?
edit: de oude simkaart is te groot, en kan niet kleiner gemaakt worden zoals de nieuwe die per post kwam.
Deze oude kaartloopt nu dus al op het abbonement volgens een mail van simyo, moet ik een nieuwe kleinere micro simkaart aanvragen?
Lifebringer
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb al een nieuwe kaart gekregen van simyo, die heb ik nog niet gebruikt.
Moet ik deze terug sturen? Of kan die gewoon gecanceld worden / is al gecanceld?
Zover ik het nu begrijp kan ik gewoon mijn oude prepay simkaart gebruiken?
edit: de oude simkaart is te groot, en kan niet kleiner gemaakt worden zoals de nieuwe die per post kwam.
Deze oude kaartloopt nu dus al op het abbonement volgens een mail van simyo, moet ik een nieuwe kleinere micro simkaart aanvragen?
Lifebringer


Hoi lifebringer,

Kan het zijn dat je ergens in de laatste paar jaar verhuisd bent?
Als ik namelijk op je naam zoek in onze gegevens, dan zie ik er 2 van jou in dezelfde woonplaats.

Je kunt de 'nieuwe' simkaart retour sturen, dan wordt die bestelling geannuleerd.
Als je vervolgens op Mijn Simyo je adres even aanpast op het tabblad 'Mijn gegevens' kun je daarna op tabblad 'Mijn instellingen & simkaart' een vervangende simkaart aanvragen à €5.

😃
Ik heb al een nieuwe kaart gekregen van simyo, die heb ik nog niet gebruikt.
Moet ik deze terug sturen? Of kan die gewoon gecanceld worden / is al gecanceld?
Zover ik het nu begrijp kan ik gewoon mijn oude prepay simkaart gebruiken?
edit: de oude simkaart is te groot, en kan niet kleiner gemaakt worden zoals de nieuwe die per post kwam.
Deze oude kaartloopt nu dus al op het abbonement volgens een mail van simyo, moet ik een nieuwe kleinere micro simkaart aanvragen?
Lifebringer


Hoi lifebringer,

Kan het zijn dat je ergens in de laatste paar jaar verhuisd bent?
Als ik namelijk op je naam zoek in onze gegevens, dan zie ik er 2 van jou in dezelfde woonplaats.

Je kunt de 'nieuwe' simkaart retour sturen, dan wordt die bestelling geannuleerd.
Als je vervolgens op Mijn Simyo je adres even aanpast op het tabblad 'Mijn gegevens' kun je daarna op tabblad 'Mijn instellingen & simkaart' een vervangende simkaart aanvragen à €5.

:D

Klopt, ik ben recentelijk verhuisd.
Ik lees dat het retour sturen van de "foutief" aangevraagde abbo + sim kaart niet verplicht is.
Deze kan ik dus ook gewoon behouden/ weg gooien?
Kunnen jullie ervoor zorgen dat die kaart nooit meer geactiveerd kan worden?
De micro sim kaart heb ik nu besteld voor mijn omgezette prepaid naar abbo mijn simyo.
Hopelijk komt hij snel, ze hadden het van binnen 2 dagen.

Kunnen jullie op de hoofd site niet vermelden dat wanneer je  als laatste provider Simyo invult, dat er dan automatisch vermeld wordt dat je het beter via de "Mijn simyo" pagina moet aanvragen?
Of beter nog, de hoofdpagina geschikt maken hiervoor?
Blijkbaar hebben hier veel klanten last van.
Mvg Lifebringer
Badge +6
Klopt, ik ben recentelijk verhuisd.
Ik lees dat het retour sturen van de "foutief" aangevraagde abbo + sim kaart niet verplicht is.
Deze kan ik dus ook gewoon behouden/ weg gooien?
Kunnen jullie ervoor zorgen dat die kaart nooit meer geactiveerd kan worden?
De micro sim kaart heb ik nu besteld voor mijn omgezette prepaid naar abbo mijn simyo.
Hopelijk komt hij snel, ze hadden het van binnen 2 dagen.

Kunnen jullie op de hoofd site niet vermelden dat wanneer je  als laatste provider Simyo invult, dat er dan automatisch vermeld wordt dat je het beter via de "Mijn simyo" pagina moet aanvragen?
Of beter nog, de hoofdpagina geschikt maken hiervoor?
Blijkbaar hebben hier veel klanten last van.
Mvg Lifebringer


Hoi lifebringer,

Het is het verstandigste om de simkaart wel 'retour afzender' naar ons te sturen, of anders de simkaart door te knippen, zodat deze niet meer bruikbaar zal zijn.

Ik zie overigens dat de vervangende simkaart vandaag verstuurd is, dus je zal 'm morgen in je brievenbus vinden! :)

Tot slot, goed idee om op deze manier klanten te waarschuwen en te verwijzen naar Mijn Simyo, ik ga je idee doorzetten naar de desbetreffende afdeling 🙂.
Badge
De overstaplink is op "mijn simyo" bij overzichtt niet zichtbaar. Hoe kan dat?
Badge +8
De overstaplink is op "mijn simyo" bij overzichtt niet zichtbaar. Hoe kan dat?

Hoi niek13,

Jij hebt een voormalig LowCall aansluiting. Dan heb je wel een nieuwe simkaart nodig.
Hoe jij de overstap naar een abonnement kunt maken, vind je hier.

Laat je even weten of je eruit komt?

Groetjes,
Charlene
Badge
Als ik overstap blijf ik dan wel nog de 100 minuten gratis onderling bellen met andere simyo gebruikers behouden?
Badge +6
Als ik overstap blijf ik dan wel nog de 100 minuten gratis onderling bellen met andere simyo gebruikers behouden?

Hoi Niek13,

Met een sim-only abonnement kan je niet 100 minuten gratis bellen naar andere Simyo klanten.
De belbundel is alleen voor de klanten die gebruik maken van Lowcall.
Badge +6
Als ik overstap blijf ik dan wel nog de 100 minuten gratis onderling bellen met andere simyo gebruikers behouden?

Hoi Niek13,

De belbundel die je hebt bij Lowcall komt te vervallen wanneer je over gaat naar een abonnement.

Reageer