Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Overstappen prepaid naar abonnement

  • 19 april 2013
  • 21 reacties
  • 1645 Bekeken

Badge
Hoy, ik wil overstappen van prepaid naar een jaarabonnement, mijn vraag in deze, wat gebeurdt er met mijn prepaid tegoed wordt dit bedrag verekend met het abonnement of kun je dit terug vorderen? graag uw andwoord. 
icon

Beste antwoord door Natascha 23 april 2013, 12:34

Hoy, ik wil overstappen van prepaid naar een jaarabonnement, mijn vraag in deze, wat gebeurdt er met mijn prepaid tegoed wordt dit bedrag verekend met het abonnement of kun je dit terug vorderen? graag uw andwoord. 



Hoi Wantje,



Wanneer je overstapt naar een abonnement dan zal je resterend tegoed worden verrekend met je factuur. Het overstappen van je prepaid aansluiting naar een abonnement dien je te doen via je persoonlijke pagina. Er wordt éénmalig aansluitkosten in rekening gebracht van €14,99.



@Martijn®️ bedankt voor het meedenken.
Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Zoals je zelf inderdaad aangeeft wordt het resterende prepaid beltegoed verrekend met je abonnenment. Let op dat je overstapt op de manier zoals op de website staat aangegeven. Dit is iig via mijn simyo. Suc6.
Badge
Zoals je zelf inderdaad aangeeft wordt het resterende prepaid beltegoed verrekend met je abonnenment. Let op dat je overstapt op de manier zoals op de website staat aangegeven. Dit is iig via mijn simyo. Suc6.

Worden er dan ook nog kosten in rekening gebracht? ik denk dan aan aansluitkosten of behandelingskosten, heb ergens gelezen kosten € 0,-  graag uw andwoord.
Reputatie 3
Badge +9
Er wordt 15 euro in rekening gebracht voor de handeling. Indien je rek.nummer al geactiveerd is kun je direct je bundels kiezen. Indien je rek.nummer nog niet is geactiveerd dan krijg je een activatiecode op je rek.nummer. Deze code geef je in op mijn simyo waardoor je rek. wordt geactiveerd. Nu kun je je gewenste abonnement kiezen.
Badge +6
Hoy, ik wil overstappen van prepaid naar een jaarabonnement, mijn vraag in deze, wat gebeurdt er met mijn prepaid tegoed wordt dit bedrag verekend met het abonnement of kun je dit terug vorderen? graag uw andwoord. 

Hoi Wantje,

Wanneer je overstapt naar een abonnement dan zal je resterend tegoed worden verrekend met je factuur. Het overstappen van je prepaid aansluiting naar een abonnement dien je te doen via je persoonlijke pagina. Er wordt éénmalig aansluitkosten in rekening gebracht van €14,99.

@Martijn® bedankt voor het meedenken.
Ik ben op 08-06-2013 overgestapt vanaf mijn persoonlijke prepaid pagina naar sim only. Ik zie dat Alex de moderator heeft bij een update geschreven:

"Update 6/6/13: Wanneer je overstapt vanaf je persoonlijke prepaid pagina naar een Simyo abonnement, hoef je geen aansluitkosten te betalen.

Groetjes,

Alex"

https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/faq-overstappen-simyo-prepaid-naar-simyo-abonnement-3329/

Dan waarom staat bij mijn contract dat ik de aansluitkosten van 14.99 moet betalen?
Badge +8
Ik ben op 08-06-2013 overgestapt vanaf mijn persoonlijke prepaid pagina naar sim only. Ik zie dat Alex de moderator heeft bij een update geschreven:

"Update 6/6/13: Wanneer je overstapt vanaf je persoonlijke prepaid pagina naar een Simyo abonnement, hoef je geen aansluitkosten te betalen.

Groetjes,

Alex"

https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/faq-overstappen-simyo-prepaid-naar-simyo-abonnement-3329/

Dan waarom staat bij mijn contract dat ik de aansluitkosten van 14.99 moet betalen?


Hoi vimal,

Dat is inderdaad sinds kort pas aangepast. Het staat waarschijnlijk daardoor nog wel op je contract, maar je zult dit niet terugzien op je factuur. Dat heb ik voor je nagekeken.
Ik zal het hier ook doorgeven dat ze dat zo snel mogelijk aanpassen op de contracten. Bedankt voor het signaleren :)

En bevalt de overstap je?

Groetjes,
Charlene
Belachelijk zeg, wij (mijn vriend en ik) zijn begin mei -na jaren klant van Simyo Prepaid geweest te zijn- overgestapt naar Sim Only en mochten nog wel ieder die € 14,99 aansluitkosten betalen. :( Als er nu eens netjes op de site vermeld gestaan had, dat de aansluitkosten zouden gaan vervallen, hadden we nog wel een maandje gewacht...
Reputatie 3
Badge +9
Ik zie ook nergens die aansluitkosten staan.
Badge +8
Belachelijk zeg, wij (mijn vriend en ik) zijn begin mei -na jaren klant van Simyo Prepaid geweest te zijn- overgestapt naar Sim Only en mochten nog wel ieder die € 14,99 aansluitkosten betalen. :( Als er nu eens netjes op de site vermeld gestaan had, dat de aansluitkosten zouden gaan vervallen, hadden we nog wel een maandje gewacht...

Hoi nightie99,

Ik snap dat het jammer is dat jullie net buiten de boot zijn gevallen. Zo'n aanbieding begint op een bepaald moment, en daarvoor heb je dan eigenlijk net pech gehad. 😞 Dat waren de voorwaarden die op het moment van jullie overstap golden.
Natuurlijk zijn we heel blij dat jullie trouwe klanten zijn, en ik hoop dat het simonly abonnement na jaren prepaid-gebruik ook bevalt.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik zie ook nergens die aansluitkosten staan.

Hoi Martijn®,

Op de factuur bedoel je? Of op het contract?

Groetjes,
Charlene
Badge
Beste moderator ik ben dit topic gestart met de vraag of er overgangskosten in rekening worden gebracht als je van prepaid naar abonnement over stapt, nu lees ik dat dit niet meer aan de orde is. is dit juist,  groet wantje
Badge +8
Beste moderator ik ben dit topic gestart met de vraag of er overgangskosten in rekening worden gebracht als je van prepaid naar abonnement over stapt, nu lees ik dat dit niet meer aan de orde is. is dit juist,  groet wantje

Hoi wantje,

Toen jij je vraag stelde, werden er nog wel aansluitkosten gerekend voor overstappende klanten. Op dit moment brengen we die niet meer in rekening. Ik zie dat je nog niet bent overgestapt. Wanneer je dat nu zou doen via Mijn Simyo, betaal je dus geen aansluitkosten meer.

Ga je het nu overwegen, wantje?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoy Charlene, jazeker stap ik over op een abonnement maar dan wel om te beginnen jaar abonnenment € 3,- per maand, wat gebeurd er met mijn prepaid tegoed als dat meer is dan €3,- wordt dat verekend. graag nogmaals uw andwoordt. groet Wantje
Reputatie 3
Badge +9
Ik zie op de website geen aansluitkosten staan, maar die zijn nu natuurlijk verwijderd. 😮
Badge +8
Hoy Charlene, jazeker stap ik over op een abonnement maar dan wel om te beginnen jaar abonnenment € 3,- per maand, wat gebeurd er met mijn prepaid tegoed als dat meer is dan €3,- wordt dat verekend. graag nogmaals uw andwoordt. groet Wantje

Hoi Wantje,

Al je beltegoed wordt verrekend met je eerste factuur. Dus het wordt er vanaf getrokken. Als je meer beltegoed had dan je eerste factuur bedraagt, gaat het overgebleven beltegoed de maand erna eraf.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik zie op de website geen aansluitkosten staan, maar die zijn nu natuurlijk verwijderd. :o

Ja, omdat ze niet meer gelden, worden ze niet meer vermeld :)

Groetjes,

Charlene
Badge
Hoy Charlene, jazeker stap ik over op een abonnement maar dan wel om te beginnen jaar abonnenment € 3,- per maand, wat gebeurd er met mijn prepaid tegoed als dat meer is dan €3,- wordt dat verekend. graag nogmaals uw andwoordt. groet Wantje

Hoi Wantje,

Al je beltegoed wordt verrekend met je eerste factuur. Dus het wordt er vanaf getrokken. Als je meer beltegoed had dan je eerste factuur bedraagt, gaat het overgebleven beltegoed de maand erna eraf.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene


Hoy Charlene, bedankt voor je berichtje, ben inmiddels overgestapt op een jaar abennement, nu maar hopen dat alles goed en soepel verloopt. groet Wantje
Badge
Hoy Charlene, bedankt voor je berichtje, ben inmiddels overgestapt op een jaar abonnement, nu maar hopen dat alles goed en soepel verloopt.
groet Wantje
Badge +8
Hoi Wantje,

Ik zie het. :)
Sinds gisteren heb jij een jaarabonnement met Simyo 100. Je beltegoed is netjes overgezet.
Let wel even op, je hebt voor de maand juli geen 100 minuten/smsjes maar 90, omdat je op de 4de bent begonnen. Je betaalt dus ook iets minder abonnementskosten. Vanaf 1 augustus heb je weer een volledige bundel.

Groetjes,
Charlene
Ik ben nu 6 juli overgestapt en in mijn contract staat ook de aansluitkosten a 14.99 vermeld.
Heb de aansluitmail retour gestuurd dat indien de aansluitkosten in rekening worden gebracht ik bedank voor het abonnement.
Mvg john
Badge +8
Ik ben nu 6 juli overgestapt en in mijn contract staat ook de aansluitkosten a 14.99 vermeld.
Heb de aansluitmail retour gestuurd dat indien de aansluitkosten in rekening worden gebracht ik bedank voor het abonnement.
Mvg john


Hoi Johnns,

Er zijn geen aansluitkosten gerekend op jouw aansluiting. Dat heb ik voor je nagekeken. Ik hoop dat dit je geruststelt. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer