Skip to main content
Hallo,

Onlangs hebben we een prepaid simkaart aangeschaft voor onze 11-jarige zoon. Vandaag ben ik echt geschrokken. Plotseling kreeg ik een mail dat prepaid tegoed (van de telefoon van mijn zoon) al minder dan 2 euro bedroeg. Een uur later (ik had de eerste mail nog niet eens gezien) kreeg ik een nieuwe mail met daarin de melding dat het saldo onder de nul was en misschien wel meer dan 100 euro zou bedragen en dat telefoon afgesloten was. De schrik werd nog groter toen ik op Mijn Simyo ging kijken wat er aan de hand was. Het negatief saldo bleek enrm opgelopen te zijn !!!

We hebben speciaal prepaid aangeschaft zodat onze zoon geen onverwachte kosten zou kunnen maken, en dan krijg je dit! Internet blijkt standaard aan te staan. Daar had ik bij een prepaid abonnement zonder internetbundel natuurlijk niet op gerekend. Onze zoon dacht vandaag dat hij op wifi zat. Blijkbaar was dat niet het gevalÂ….

Ik hoop en ga er van uit dat er een coulanceregeling is en dat deze kosten voor ons geannuleerd worden, aangezien mijn zoon een nieuwe gebruiker is en hier totaal geen weet van had (en ik ook niet).

Dan zal ik de simkaart weer opwaarderen. Tevens hebben we nu de mogelijkheid tot internet uitgezet en zal dit in de toekomst niet meer gebeuren.
Hoi Finnyboy, welkom op het forum van Simyo!



Ik zie dat je inmiddels via mail contact hierover hebt gehad met een collega en we eenmalig het negatieve tegoed hebben bijgewerkt naar €-5 en dat de aansluiting inmiddels weer is gedeblokkeerd, doordat je hebt opgewaardeerd.



Goed dat je de optie "Internet op je mobiel / MMS" hebt uitgezet op Mijn Simyo, zo kan je zoon alleen nog via WiFi verbinding maken met internet :)



Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag van je!
Schrok me net de klere nadat ik vanavond weer voor de zekerheid het Simyo verbruik heb bekeken van mijn 12 jarige zoon, die vanaf vrijdag 5 september blij gebruik ging maken van zijn simyo prepaid account. Helaas gaat dat nu niet meer gebeuren. ik henb de simkaart direct vernietigd!!!! Omstreeks 17.00 uur vanmiddag zag ik eem mail van Simyo dat het prepaid tegoed waarschijnlijk te laag was, en dat het account in de min stond.bedrag -/- €4,-. Ik heb hem direct opgewaardeerd met een bedrag van € 10,- en stond dus meteen op een bedrag van +/+ €6,- De reden van dit negatieve bedrag bleek een internet verbruik op 6-9-2014 omstreeks 18.00 uur. Meer werd er niet vermeld. Savonds dacht ik nog even wat na te kijken in het account en tot mijn grote schrik bleek nu het bedrag -/-€54,- in de min te staan terwijl ik hem net deze middag had opgehoogd. Bij het nakijken bleek er nog een verbruik te zijn van ongeveer €85,- aan internet op 6-9-2014 omstreeks 16,00 uur die eerder niet werd vermeld.. Dit verbruik is onlogisch omdat in de omschrijving van het product wordt vermeld dat opgebouwde sessies worden afgemaakt, maar dat als er éénmaal een tekort is men niet meer kan bellen of de simkaart kan gebruiken voor andere diensten.

OOk wordt dit verbruik ook niet herkend. Hoe kan dit????? Is hier nu sprake van een spook verbruik????

Ik zie de reactie wel tegemoet, maar als het zo moet dan zal ik nooit maar dan nooit meer vrijwillig gebruik maken van de diensten van SIMYO PREPAID.

Belachelijk dat je ondanks de prepaid constructie op een negatiegbedrag kan uitkomen van € 54,- die is opgebouwd uit 2 fases volgens de gegevens en dat dit eigenlijk niet mogelijk is, nadat de eesrte sessie al boven het tegoed is uitgekomen. Ook wordt dit extreme verbruik niet herkend. 
Hoi D8H,



Welkom op het forum, vervelend dat het is voor iets waar je zo van geschrokken bent.

Ik zal je hier een uitleg geven die hopelijk wat van de schrik wegneemt.

Bij Simyo kun je inderdaad een tegoed onder € 0 opbouwen. Opgebouwde sessies mogen worden afgemaakt. Hierdoor zit er dus een vertraging in de verwerking van de gegevens. In jullie situatie zie ik dat de datasessies met een veel grotere vertraging zijn doorgegeven. Zij zijn waarschijnlijk ergens blijven hangen. Op het moment dat die worden doorgegeven gaan ze van het overgebleven tegoed, en kunnen er dus meerdere sessies in de min komen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. In dat soort situaties komen wij tegemoet.

Wanneer je bij Simyo prepaid geen internetbundel hebt, of die internetbundel is verbruikt, dan betaal je een tarief van € 0,10 per 100 KB. Dat loopt dan erg snel op. Omdat we bij Simyo begrijpen dat het niet de bedoeling is om zo ver in de min te komen, proberen we mensen ook te waarschuwen voor internetverbruik zonder bundel.



Je geeft aan dat je ook het verbruik niet herkent. Dat komt helaas erg vaak voor. Telefoons maken verbinding voor allerlei processen op de achtergrond. Ook worden dingen ge-update of gesynchroniseerd, soms zonder dat je daarvoor ergens op hoeft te klikken. Zij verkiezen daarvoor regelmatig de simkaart boven eventueel beschikbare Wifi.

We raden daarom aan om de optie Internet op je Mobiel uit te schakelen op Mijn Simyo als je helemaal niet wilt internetten met je telefoon. Of om de optie Mobiele data of Mobiel netwerk uit te schakelen op je telefoon. Dan weet je zeker dat je geen kosten maakt.

Waar de data aan op gegaan is, mogen wij helaas niet registreren, maar dit wordt op je toestel vaak wel bijgehouden.



Deze uitleg komt helaas voor een deel al te laat, omdat je al hebt aangegeven van je zichtstermijn gebruik te willen maken. Toch is het misschien nog geruststellend dat we een situatie als die van jullie graag hadden willen oplossen.



Groetjes,

Charlene

Reageer