.

onterechte afschrijving

  • 7 February 2012
  • 9 reacties
  • 1204 Bekeken

Badge
Simyo zegt dat er pas betaald moet worden bij het daadwerkelijk tot stand komen van een gesprek. Het kan ook de voicemail zijn. Dit is absoluut onjuist. Ik heb 2 pre-paid kaarten en als ik van telefoon 1 naar telefoon 2 bel zonder op te nemen, ik verbreek al na 1 keer over gaan van de ringtoon, wordt toch het starttarief en 1 sec. in rekening gebracht. Simyo medewerkers zeggen dat dit niet zo is maar ik heb het enkele keren geprobeerd om zeker te zijn. Pure oplichterij en bedrog.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum jaquemo,

Er zouden geen kosten in rekening gebracht moeten worden wanneer het toestel slechts 1 keer over gaat. Als je het toestel laat overgaan en de ontvangende partij weigert het gesprek, dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Om na te gaan of er daadwerkelijk een gesprek heeft plaatsgevonden, ontvang ik graag je Simyo telefoonnummer per privé bericht.

Groetjes,

Alex
Dit heb ik ook. Ik bel met mijn toestel waar een prepaid kaart in zit regelmatig naar een nummer waarbij niet wordt opgenomen. Toch wordt er hiervoor herhaaldelijk € 0,11 in rekening gebracht.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum PKD,

Wanneer er niet wordt opgenomen, betekent dit niet dat je geen verbinding maakt met de ontvanger. Stel dat je iemand belt, en je hoort de voicemail, dan wordt dit berekend als een gevoerd gesprek.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Wat is het verschil tussen het wegdrukken en niet opnemen...
De beller beldt, maar het belletje wordt weggedrukt door de tegenpartij. Er is dus geen contact, maar het kost wel 0,11 cent.
De twee seconden waarin geprobeerd wordt om contact te krijgen met de tegenpartij kost elke keer 0,11 cent.

Daarna hebben we het geprobeerd door niet weg te drukken, maar de beller zelf op te hangen. geen contact en kost dus ook geen geld.
Wat zit hier nou voor verschil in dat het ene geld kost voor geen contact en de andere niet. beetje onlogisch...

Persoonlijk vind ik het diefstal, want er is geen contact, maar mijn prepaid saldo gaat als een tierelier naar beneden voor niets.
Dus PKD, overlaten gaan en zelf ophangen. in de hoop dat de tegenpartij terug beldt. Dat is mijn tip dan voor iedereen.

Groetjes,
Dorse
P.S, als je voicemail krijg, dan begrijp ik de kosten, maar het gebeurt dus ook bij vrienden die geen voicemail hebben dat ik moet betalen.
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex,

Wat is het verschil tussen het wegdrukken en niet opnemen...
De beller beldt, maar het belletje wordt weggedrukt door de tegenpartij. Er is dus geen contact, maar het kost wel 0,11 cent.
De twee seconden waarin geprobeerd wordt om contact te krijgen met de tegenpartij kost elke keer 0,11 cent.

Daarna hebben we het geprobeerd door niet weg te drukken, maar de beller zelf op te hangen. geen contact en kost dus ook geen geld.
Wat zit hier nou voor verschil in dat het ene geld kost voor geen contact en de andere niet. beetje onlogisch...

Persoonlijk vind ik het diefstal, want er is geen contact, maar mijn prepaid saldo gaat als een tierelier naar beneden voor niets.
Dus PKD, overlaten gaan en zelf ophangen. in de hoop dat de tegenpartij terug beldt. Dat is mijn tip dan voor iedereen.

Groetjes,
Dorse


Verbinding maken, betekent dat je of contact hebt gehad met de aansluiting van de ontvangende partij. Als iemand je wedrukt, is het mogelijk dat je de voicemail van de ontvangende partij hoort. Dit wordt vervolgens als een verbinding geregistreerd.

Als de ontvangende partij geen voicemail heeft en er er wordt niet opgenomen zal het toestel continue blijven overgaan. Er wordt dan dan geen verbinding geregistreerd.

Groetjes,

Alex
Simyo zegt dat er pas betaald moet worden bij het daadwerkelijk tot stand komen van een gesprek. Het kan ook de voicemail zijn. Dit is absoluut onjuist. Ik heb 2 pre-paid kaarten en als ik van telefoon 1 naar telefoon 2 bel zonder op te nemen, ik verbreek al na 1 keer over gaan van de ringtoon, wordt toch het starttarief en 1 sec. in rekening gebracht. Simyo medewerkers zeggen dat dit niet zo is maar ik heb het enkele keren geprobeerd om zeker te zijn. Pure oplichterij en bedrog.

Ja dat is waar ik heb het zelfde maar krijg ook geen respons en de helpdesk zegt dat ik een email moet sturen en bewijzen dat het starttarief  onterecht wordt af geschreven.
Maar ik heb gelukkig prepaid en kan er dan ook zo weg PS trouwens klanten service kreeg
een goede wardering haaaaaaaaaahaaaaaaaa lachertje
bij mij worden ook kosten in rekening gebracht. Ik heb gebeld zonder contact te krijgen. Er is niet opgenomen. Niet weggedruckt en geen voicemail. Symio verklaart dat dat onmogelijk is. Maar zij hebben ongelijk. Ik heb de proef op de som genomen precies de tijd genoteert van het bellen zonder contact te krijgen en jawel op de faktuur. Weer 12 cent voor symio
Reputatie 5
Badge +11
Hoi onterechte betaling, welkom op het forum van Simyo.

In je gegevens zie ik dat je hier gisteren ook over gebeld hebt.
Nu wil het wel eens voorkomen dat je nét te laat bent met ophangen en dat er tóch al net een seconde verbinding is geweest met de voicemail bijvoorbeeld. Dan kun je dat best niet eens gemerkt hebben.
In de gegevens van de andere aansluiting op je postcode, want daar heb je het geloof ik over, zie ik alleen geen gesprekken van 1 seconde, maar van ten minste 10 seconden in de afgelopen maand.
Om het te dubbelchecken heb ik contact opgenomen met een netwerkspecialist van KPN en deze bevestigde dat de gesprekken in de afgelopen maand allemaal werkelijk de aangegeven tijd verbonden zijn geweest.

Zou je de simkaart eens in een andere telefoon willen doen en dan nogmaals de proef op de som willen nemen? Heb je ook bij degene die je hebt geprobeerd te bellen navraag gedaan om uit te zoeken of ze opgenomen hebben?
Er wordt vaak een vast telefoonnummer gebeld, wordt daar een antwoordapparaat gebruikt, misschien?

Kun je dit uitproberen en navragen?

Reageer