.

Beantwoord

Onterecht geld afgeschreven van beltegoed, wat nu?

  • 29 January 2016
  • 3 reacties
  • 596 Bekeken

Sinds deze week in het bezit van mijn prepaid. Nu wordt er dagelijks een paar cent van mijn beltegoed afgeschreven terwijl ik bij mijn verbruiksstatus niets terug zie. Hoe kan dat?
Groetjes
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 January 2016, 08:54

Bekijk originele reactie

3 reacties

Ik zie nu wel bij de verbruiksstatus dat het om het internet gaat maar hoe kan dat als ik op het WiFi thuis zit?
Bij een smartphone kun je stellen dat er constant verbindingen worden gemaakt. Draaiende apps en dergelijk, bijwerken van apps, synchronisatie van mail, WhatsApp en ....whatever.

Wanneer Wi-Fi minder constant signaal geeft wordt dat door de provider overgenomen dat kan een verklaring zijn voor de kosten.
Zet je op mijn simyo, instellingen - netwerkinstellingen - internet uit kan er alleen via Wi-Fi dataverkeer zijn en gaat er geen beltegoed verloren om die reden.

Gegevens m.b.t. o.a. data worden vertraagd bijgewerkt, wanneer je telefoon beschikt over gegevensgebruik bij instellingen en/of je een app zoals bijvoorbeeld Onavo Count, 3G Watchdog gebruikt heb je extra controle....houd wel daarbij een veilige marge aan.
Het kan zijn dat slimme netwerkwissel / wifi assistent aan staat op de telefoon, uit zetten.:)

Suuk 6
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Sansje,

Welkom op het Simyo Forum 😃.

Wat vervelend dat er beltegoed afgeschreven wordt, terwijl je niet weet waarvoor. Ik zie inderdaad dat de afschrijvingen te maken hebben met internet op je mobiel. Friesian heeft je al heel goed geholpen. Ik heb er helemaal niets aan toe te voegen.

Als je geen internet wilt kunnen gebruiken vanuit je beltegoed, dan kun je dat via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen uitzetten.

Laat je mij even weten of het gelukt is?

Groetjes,
Estelle

Reageer