.

Beantwoord

onduidelijke grote afschrijving prepaid

  • 7 October 2013
  • 5 reacties
  • 638 Bekeken

Vandaag blijkt de prepaid van mijn dochter ruim 60 euro in de min te staan, terwijl er gisterenochtend nog 4,5 euro opstond.
De telefoon is gisteren alleen gebruikt om een gratis app van de itune store te downloaden.
Hoe vinden we uit wat hier gebeurt is, en hoe kan ze zoveel in de min komen te staan?
icon

Beste antwoord door Scotsman 7 October 2013, 09:52

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je een datamonitor app installeert krijg je een idee waardoor internetverbruik wordt veroorzaakt. Deze apps doen verschillende dingen, en in mijn ervaring is Onavo Count en DataWiz een goede combinatie, ze vullen mekaar mooi aan. Maar ze werken niet met terugwerkende kracht, dus de vraag waardoor het dataverbruik van gisteren is veroorzaakt zal niet beantwoord worden. Vermoedelijk heeft dochter de app gedownload terwijl er geen of onvoldoende sterk WiFi signaal was waardoor de smartphone is overgeschakeld op het Simyo netwerk.
Als je een datamonitor app installeert krijg je een idee waardoor internetverbruik wordt veroorzaakt. Deze apps doen verschillende dingen, en in mijn ervaring is Onavo Count en DataWiz een goede combinatie, ze vullen mekaar mooi aan. Maar ze werken niet met terugwerkende kracht, dus de vraag waardoor het dataverbruik van gisteren is veroorzaakt zal niet beantwoord worden. Vermoedelijk heeft dochter de app gedownload terwijl er geen of onvoldoende sterk WiFi signaal was waardoor de smartphone is overgeschakeld op het Simyo netwerk.


Bedankt.
Het opladen ging heel traag, maar bij mijn verbruik staat maar 3 mB voor oktober.
Of is dit de volgende dag nog niet bijgewerkt?
Reputatie 7
Badge +9
De verwerking van het dataverbruik gebeurt met enige vertraging, daarom loopt het getoonde verbruik altijd een beetje achter de feiten aan. Volgens Simyo komt dit doordat ze maar een paar keer per dag van het netwerk een update binnenkrijgen over het dataverbruik van hun klanten. Omdat een download niet door Simyo wordt afgekapt op het moment dat je saldo nul Euro is geworden komt het vrij vaak voor dat mensen met een negatief prepaid saldo komen te zitten.
De verwerking van het dataverbruik gebeurt met enige vertraging, daarom loopt het getoonde verbruik altijd een beetje achter de feiten aan. Volgens Simyo komt dit doordat ze maar een paar keer per dag van het netwerk een update binnenkrijgen over het dataverbruik van hun klanten. Omdat een download niet door Simyo wordt afgekapt op het moment dat je saldo nul Euro is geworden komt het vrij vaak voor dat mensen met een negatief prepaid saldo komen te zitten.

Bedankt Scotsman! We dachten dat dat niet verĀ  kon oplopen, maar dat kan het dus wel....
Gelukkig heeft Simyo net teruggemaild dat ze ons beltegoed eenmalig tot 0 euro zullen bijschrijven, een hele opluchting.
Nu er nog even voor zorgen dat dit niet meer kan gebeuren....
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum macmillers,

Scotsman heeft je al aardig op weg geholpen zie ik. Wij kunnen inderdaad niet zien waar de mb's aan zijn verbruikt, maar dit topic kan je wellicht helpen om een dergelijke situatie te voorkomen. Ook dit topic voorziet je van informatie over hoe internet verbruik precies werkt.

In ieder geval goed om te lezen dat het nu is opgelost :)

Groetjes,

Alex

Reageer