.

Beantwoord

Ondanks WiFi toch betalen voor data. Hoe kan dat?

  • 25 April 2021
  • 3 reacties
  • 177 Bekeken

Ondanks dat wanneer ik binnen WiFi bereik zit ik soms toch voor die periodes mobiele data moet betalen terwijl ik mijn smartphone dan niet gebruikt heb. Die betalingen gebeuren op vaste tijden. Automatische updates heb ik al uitgezet. Hoe komt dit?

icon

Beste antwoord door Daisy 26 April 2021, 09:00

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi PiaT,

 

Welkom op het Simyo forum! Ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe dit zit.

 

Ik vermoed dat de optie "wifi-assistentie" aan staat in je toestel, die laat je toestel gebruik maken van de mobiele data wanneer je gebruik maakt van WiFi en deze niet 100% verbinding maakt. Je kan het beste deze optie in je toestel uitzetten, je leest er hier meer over.

 

Ik hoop dat je hiermee verder komt, mocht je verder nog vragen hebben stel deze dan gerust. :blush:

 

Groetjes,

Daisy

 

Hallo Daisy,

WiFi-assisatentie staat al uit, het probleem moet ergens anders liggen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Groetjes, Pia

Reputatie 7
Badge +6

Hi Pia,

 

Bedankt voor je bericht! 

 

Helaas is het zo dat als het internet op de telefoon aan staat, de telefoon bijna altijd een manier kan vinden om verbinding te maken. Om er helemaal zeker van te zijn dat de telefoon dit niet meer kan doen, kan je in de Mijn Simyo App Internet in Nederland uitschakelen. Om dit te kunnen doen ga je naar Instellingen > Internet en Bellen > Internet in Nederland en zet je het schuifje op uit. 

 

Het is ook niet onverstandig om de rest van de blog die Daisy heeft gestuurd ook nog goed door te nemen. 

 

Mocht je dan nog ergens vragen over hebben horen we het graag! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer