.

Beantwoord

Omzetting Prepaid naar Abo

  • 4 January 2013
  • 8 reacties
  • 358 Bekeken

Vorige week zondag heb ik eigenlijk op de verkeerde manier mijn prepaid omgezet naar simyo abonnement.
Dus niet via self service, maar via Nieuw abonnement.
Nu heb ik al een nieuwe simkaart gekregen en heb ik een email gekregen dat mijn nummerbehoud ook niet was goedgekeurd.

Hoe moet ik dit nu oplossen? Ik weet namelijk niet in hoever het stadium al is voor de omzetting?
Daarnaast wil ik uiteraard ook niet 2 x de aansluitkosten betalen als ik het nu op de goede manier zou aanvragen.

Alvast bedankt,
icon

Beste antwoord door Wayne 7 January 2013, 11:01

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Willian,

Wij zullen jouw nummerbehoud vandaag alsnog uit gaan voeren naar jouw nieuwe simkaart. Vanaf 17.30 kan jij binnen de bundel gebruik van jouw abonnement maken met jouw voormalig prepaid telefoonnummer.
Welkom op het forum Willian,

Wij zullen jouw nummerbehoud vandaag alsnog uit gaan voeren naar jouw nieuwe simkaart. Vanaf 17.30 kan jij binnen de bundel gebruik van jouw abonnement maken met jouw voormalig prepaid telefoonnummer.


Helaas is het nummer nog niet omgezet.
Ik kreeg wel een melding dat het abonnement vanaf nu is ingegaan, maar het nieuwe nummer is nog actief.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Willian,

Volgens onze gegevens en het systeem zou het telefoonnummer actief moeten zijn. Bel je inmiddels met het te behouden nummer?

Groetjes,

Alex
Hoi Willian,

Volgens onze gegevens en het systeem zou het telefoonnummer actief moeten zijn. Bel je inmiddels met het te behouden nummer?

Groetjes,

Alex


Het nummer is inderdaad weer actief en werkt.

Alleen werkt het mobiel internet niet, terwijl deze wel op het tijdelijke nummer werkte.

Er komt geen 3g verbinding tot stand.
Telefoon betreft een Samsung Galaxy Ace2 (android)

Dataverbinding is ingeschakeld.
Internet/MMS instellingen zijn ontvangen en geinstalleerd.

Ik heb de instellingen daarna nogmaals opgevraagd via 1300 "ja" te sturen.
Deze ook geinstalleerd, maar dit werkte ook niet.
Daarna de instellingen handmatig ingesteld volgens de site, ook zonder resultaat.

Ik denk dat er iets vanuit jullie kant gedaan moet worden.


PS Ik moest trouwens weer een nieuw forum account aanmaken omdat ik waarschijnlijk ben omgegaan naar Abo
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Willian2,

Ik zie dat er op 8/1/13 wel verbinding is geweest met internet. Heb je de instellingen uit dit topic al geprobeerd?

Het klopt dat je een nieuw account moet aan maken. Je kunt namelijk niet twee dezelfde accounts aan 1 telefoonnummer koppelen.

Groetjes,

Alex
Hoi Willian2,

Ik zie dat er op 8/1/13 wel verbinding is geweest met internet. Heb je de instellingen uit dit topic al geprobeerd?

Het klopt dat je een nieuw account moet aan maken. Je kunt namelijk niet twee dezelfde accounts aan 1 telefoonnummer koppelen.

Groetjes,

Alex


Ik heb die instellingen inderdaad ook al geprobeerd.
Tijdens de omzetting van het nummerbehoud kreeg ik een tijdelijk nummer, hiermee kon ik wel internetten.

Ik heb zojuist met de klantenservice gebeld, hier heb ik nog een link naar de kpn site gekregen met instellingen.
Ook deze werkte niet.
Vervolgens is de sim kaart gereset en na 5 minuten het toestel herstart, dit werkte ook niet.

Er is nu een call gemaakt naar de "technische dienst van KPN", zij bellen mij terug.
Hoi Willian2,

Ik zie dat er op 8/1/13 wel verbinding is geweest met internet. Heb je de instellingen uit dit topic al geprobeerd?

Het klopt dat je een nieuw account moet aan maken. Je kunt namelijk niet twee dezelfde accounts aan 1 telefoonnummer koppelen.

Groetjes,

Alex


Ik heb die instellingen inderdaad ook al geprobeerd.
Tijdens de omzetting van het nummerbehoud kreeg ik een tijdelijk nummer, hiermee kon ik wel internetten.

Ik heb zojuist met de klantenservice gebeld, hier heb ik nog een link naar de kpn site gekregen met instellingen.
Ook deze werkte niet.
Vervolgens is de sim kaart gereset en na 5 minuten het toestel herstart, dit werkte ook niet.

Er is nu een call gemaakt naar de "technische dienst van KPN", zij bellen mij terug.


Probleem opgelost.
Telefoon zojuist nog eens uit en aan gezet en opeens had ik weer 3g verbinding.

Kan dit doorgegeven worden aan de KPN technische afdeling waar nog een ticket staat?

Avb,
Reputatie 2
Badge +1
Hey Willian2,

Bedankt voor jouw terugkoppeling!

Reageer