Skip to main content
Hallo 

ik heb een vraag ik heb maandag een nieuwe simkaart besteld voor mijn iphone 4s. Nu heb ik ook gevraagd om mijn oude nummer te behouden, ik kreeg een uur geleden een mail met daarin: 

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer ********** op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is:

Portering prepaid naar prepaid binnen Simyo niet toegestaan

Hoe kan ik dit oplossen?



Rik Kooistra
Als je op Mijn Simyo een vervangende simkaart bestelt (bijvoorbeeld omdat je oude sim niet in je nieuwe telefoon past) dan hoef je je geen zorgen te maken over nummerbehoud. Uit jouw verhaal maak ik op dat je buiten "Mijn Simyo" om een nieuwe prepaid sim hebt aangevraagd en dat je dus een nieuw nummer krijgt. Dan is nummerbehoud inderdaad niet mogelijk. Misschien dat je bestelling nog door iemand van Simyo gestopt kan worden.
Hoi Rik Kooistra,



De conclusie van Scotsman is inderdaad de juiste. Je hebt geen vervangende simkaart besteld, maar een hele nieuwe bestelling gedaan.

Ik wil je dus in elk geval aanraden om zoals Scotsman aangeeft, op Mijn Simyo een vervangende simkaart te bestellen, dan krijg je een nieuwe simkaart met hetzelfde nummer.



Alleen heb je nu ook al die 'verkeerde' simkaart in huis liggen... Je hebt daar €5 voor betaald, en daar staat €7,50 aan beltegoed op. Mag ik je aanraden om dat beltegoed gewoon op te maken? We kunnen namelijk wel erg moeilijk gaan doen met jou vragen die simkaart binnen 7 dagen na bestelling ongebruikt retour afzender te sturen, en dan gaan wij die €5 weer terugstorten binnen een maand ongeveer, maar nú heb je €7,50 beltegoed 🆒





Scotsman, dank je voor het meedenken!

Reageer