Skip to main content
Beantwoord

Nummer prepaid overzetten naar bestaand abonnement

• July 28, 2026
  • 8 reacties
  • 42 Bekeken

Ik ben in het bezit van een 06 prepaid nummer (simyo) en heb reeds een abonnement bij jullie lopen. Wat ik wil is wellicht wat gecompliceerd maar omvat het volgende;

Ik mijn 06 nummer op mijn abonnement vervangen door mijn prepaid 06 nummer. Het huidige nummer op mijn abonnement mag vergeven worden, deze heb ik namelijk niet langer nodig. 

Is dit mogelijk? 

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Ina06

Bedankt voor je bericht. Bedoel je dat je jouw Prepaid nummer wilt koppelen aan het bestaande abonnement? Ik lees namelijk ook in je bericht dat het nummer van je abonnement vergeven mag worden omdat je het abonnement niet meer gebruikt, klopt dat?

Wat ​​​​​@drschrisjacobs1 zegt klopt inderdaad. Je kan alleen met je bestaande prepaid aansluiting een overstap aanvragen naar een Sim Only abonnement zoals in de link staat beschreven.

Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag. Mochten er nog onduidelijkheden zijn laat het dan gerust weten! 

Groetjes,
Amy

8 reacties

drschrisjacobs1
Forum|alt.badge.img+3

Dat lijkt mij niet een gecompliceerd ding maar gewoon twee simpele dingen die allebei mogelijk zijn.

Prepaid naar sim-only https://www.simyo.nl/van-prepaid-naar-sim-only

Abonnement opzeggen, er kan een opzegtermijn zijn.

• auteur
  • Beginner
  • July 29, 2026

Geen antwoord op mijn vraag. Ik wil het abonnement niet opzeggen maar behouden en voorzien van het nummer van mijn prepaid.

JanD
  • July 29, 2026

Geen antwoord op mijn vraag. Ik wil het abonnement niet opzeggen maar behouden en voorzien van het nummer van mijn prepaid.

Beste ​@Ina06 wacht s.v.p. de reactie van een moderator hier af vandaag.

Succes.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 29, 2026

Hoi ​@Ina06

Bedankt voor je bericht. Bedoel je dat je jouw Prepaid nummer wilt koppelen aan het bestaande abonnement? Ik lees namelijk ook in je bericht dat het nummer van je abonnement vergeven mag worden omdat je het abonnement niet meer gebruikt, klopt dat?

Wat ​​​​​@drschrisjacobs1 zegt klopt inderdaad. Je kan alleen met je bestaande prepaid aansluiting een overstap aanvragen naar een Sim Only abonnement zoals in de link staat beschreven.

Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag. Mochten er nog onduidelijkheden zijn laat het dan gerust weten! 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • July 30, 2026

Dankjewel. 

Als het geen prepaid kaart van Simyo zou zijn maar een prepaid kaart van een andere provider zou nummerbehoud achteraf voor een lopend mobiel abonnement van Simyo dan wel kunnen?

Zo ja, binnen welke termijn zou dat dan moeten gebeuren?

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 30, 2026

Hoi ​@Ina06,

Bedankt voor je reactie.

Als je overstapt van een andere provider naar ons kan je achteraf wel nummerbehoud aanvragen maar dan zou je eerst een nieuwe bestelling moeten plaatsen bij ons zonder nummerbehoud en vervolgens alsnog nummerbehoud aanvragen met het nummer van de andere provider. 

Klinkt lekker verwarrend allemaal he zo 😅.

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • July 30, 2026

Als het slechts kan bij een nieuwe bestelling is er m.i.geen echt sprake meer van nummerbehoud achteraf aanvragen.

Het nieuwe mobiel abonnement bij Simyo is eergisteren geactiveerd zonder nummerbehoud. Ik begrijp dat achteraf een prepaid nummer (van een andere provider) niet meer overgezet kan worden naar mijn nieuw mobiel abonnement. Een eventuele termijn hiervoor is kennelijk niet relevant?

Is dat de strekking van uw betoog?

• auteur
  • Beginner
  • July 30, 2026