.

Beantwoord

Nummer geblokkeerd wegens 6 maanden geen gebruik?

  • 10 August 2015
  • 4 reacties
  • 899 Bekeken

Goedendag,

Zoals wel meer personen hier de (tweede) 6 maanden non-actief waarschuwing gekregen. Nu heb ik met 20 euro opgewaardeerd, kan nog steeds gebeld worden, simkaart status in Mijn Simyo is nog 'actief' maar als ik wil bellen krijg ik de melding 'om administratieve redenen buiten gebruik gesteld'. Krijg wel in beeld van mijn telefoon een 'number barred' melding. Ben ik te laat en zo ja, krijg ik dan wel het geld terug?
Ik was wel vergeten meteen na het opwaarderen te bellen of sms'en en toen ik er weer aan dacht was het al voorbij middernacht.
Laatste activiteit was 11 februari en laatste waarschuwingsmail van 3 augustus.
icon

Beste antwoord door dmr29 10 August 2015, 03:16

Bekijk originele reactie

4 reacties

Het lijkt zich inmiddels opgelost te hebben al is dit nog niet in het verbruiksoverzicht terug te zien ... #phew :$
Bijna m'n simyo nummer van het eerste uur kwijt, toen je nog zelf een nummer uit kon kiezen zelfs :)
Zou handig zijn in de waarschuwingsmailtjes een harde deadline te noemen ipv binnen zoveel weken/dagen. Dus gewoon een specifieke datum noemen en een waarschuwing via sms zou misschien ook nog wel handig zijn.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi dmr29,

Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.

Je verbruik kan je met enige vertraging inzien op Mijn Simyo. Je hebt maandag vroeg twee gesprekken gevoerd en een sms'je verstuurd om je telefoonnummer actief te houden. Dit is allemaal goed gegaan. :)
Excuses als hier verwarring over is ontstaan.
Ja, de simkaart zit in een oudere telefoon (non-iOS, non-Android, non-Windows 8+) dus niet 1-2-3 bij te houden wanneer het laatste gebruik was, etc. zonder de app. Realiseerde me later dat de melding van 'buiten gebruik' nog door het negatieve beltegoed kwam, niet omdat ie al afgesloten was. Duurde alleen even (> 1 uur) voordat het in het echt verwerkt was blijkbaar en er mee gebeld/sms't kon worden.
En als smartphone gebruik ik Windows waarvoor er ook niet eens een app is zie ik :8.

(beetje rare topic titel zo zie ik nu 😉 )
Reputatie 7
Badge +10
Gelukkig is het allemaal goed gekomen dmr29! Je kunt nu weer met een gerust hart gebruik maken van jouw Prepaid aansluiting 🙂 Het klopt dat je geen gebruik kunt maken van de Simyo Prepaid App in combinatie met een Windows Phone. Uiteraard kun je jouw verbruik wel bijhouden via Mijn Simyo op jouw computer. Heb je hier vragen over, laat het dan even weten.

Ik heb de titel van jouw topic een beetje aangepast. Zo raar vond ik hem niet hoor! Past het nu beter denk je?

Groetjes,
Angela

Reageer