.

Beantwoord

Nieuwe tarieven in het buitenland

  • 31 May 2014
  • 5 reacties
  • 511 Bekeken

Badge +1
Hoi Simyanen,
Van de week kreeg ik (net als iedereen denk ik) een email over de nieuwe tarieven buiten Nederland.
Hartstikke mooi natuurlijk dat het goedkoper wordt,
Maar nu stond er dat een sms versturen in het buitenlad 8 cent kost, terwijl het "gewone" Simyo tarief 10 cent per sms is.
Word dit ook goedkoper ? Of kan ik voortaan beter naar Duitsland fietsen om daar te smsen ?
Groetjes Marieke
icon

Beste antwoord door Groentjuh 31 May 2014, 18:12

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De EU forceert inderdaad scherpe prijzen voor roaming. Er zijn enkele gevallen waarbij het inderdaad voordeliger is om te gaan roamen. SMS is daar één van. Helaas kan prepaid niet data-roamen anders kon je ook daar zien hoe interesant de tarieven zijn geworden! Natuurlijk kun je ook in een ver land(binnen de EU; zie landen in Zone 1!) een prepaid kaartje kopen zodat je in Nederland en Duitsland met die tarieven kan smsen 🆒
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ratumatu,

Vanaf 1 juli is het vooralsnog inderdaad zoals Groentjuh aangeeft.
In jouw geval zou je het maar net waard moeten vinden om toch als snel zo'n kilometertje of 10 te fietsen om even te sms'en, maar inderdaad; het is goedkoper.
Het is inderdaad een beetje een aparte situatie. We wachten dus maar af of en hoe lang dat zo blijft.
Beste simyo,

Ik had eigenlijk dezelfde vraag, maar deze is een jaar gelden dus ook al gesteld. Maar ik vind het apart dat er in een jaar tijd niks veranderd is? Het blijft duurder om in Nederland te smsen, dan in het buitenland. Gelukkig voor mij dat ik erg vaak in het buitenland zit, maar is het niet tijd dat hier iets aan gaat veranderen?

Groetjes Natasja
Reputatie 7
Badge +9
Beste simyo,

Ik had eigenlijk dezelfde vraag, maar deze is een jaar gelden dus ook al gesteld. Maar ik vind het apart dat er in een jaar tijd niks veranderd is? Het blijft duurder om in Nederland te smsen, dan in het buitenland. Gelukkig voor mij dat ik erg vaak in het buitenland zit, maar is het niet tijd dat hier iets aan gaat veranderen?

Groetjes Natasja


Zolang je in de mobiele telecomwereld twee verschillende sectoren hebt, namelijk eentje waar de prijzen ongereguleerd ("vrij") zijn, lees: de tarieven binnen Nederland en buiten de EU, en een andere waar een strakke prijsregulering geldt (lees: roamen in een ander EU land) zal deze situatie blijven bestaan. Totdat de politiek besluit dat binnenlandse telecomtarieven centraal door de overheid vastgesteld gaan worden. Maar dat laatste zie ik niet gauw gebeuren, dus providers zijn voorlopig vrij om hun prijzen binnen NL zelf te bepalen. Binnen NL heersen dus de wetten van de vrije markt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi NatasjaH,

Een duidelijkere uitleg dan Scotsman kan ik eigenlijk niet geven. Toch wil ik er aan toevoegen dat de tarieven in Nederland het hoogst liggen van heel de EU, dus dat daarom het verschil zo groot is in de maatstaf die ze in Brussel hebben opgesteld.

Als je het vergelijkt met de tarieven in NL zijn die van Simyo nog erg voordelig. Dus er moeten toch behoorlijk wat dingen veranderen voordat de marktconforme prijzen van Simyo echt drastisch omlaag gaan.

Groetjes, Tiury

Reageer