Skip to main content
Ik weet niet of het meer gebruikers van Simyo is overkomen, maar mij wel: heb net een nieuwe maandbundel geactiveerd (100mb/4 eu) en zie dat er meteen na afronding in 'mijn simyo' een tegoed van 99 mb staat.

Ik zit nu nog op wifi, thuis, en heb gegevens nog niet aangezet en toch zou ik al 1 mb hebben gebruikt! :mad:

Ik ben benieuwd wat voor verklaring hiervoor gegeven wordt?



Andere gebruikers zelfde ervaring?
Jazeker, anderen hebben dit al eerder hier gemeld maar voor een verklaring moet je bij je smartphone te rade gaan. Simyo registreert alleen maar datapakketjes  en weet niet waar die vandaan komen of welke app voor dat geregistreerde verbruik verantwoordelijk is. Veel mensen blijken een heilig vertrouwen te hebben in hun WiFi netwerk, en zijn verbaasd als er ondanks dat ze zich in een WiFi gebied bevinden toch mobiele data (in dit geval via Simyo) worden verstookt. Dit is niets bijzonders, want onder bepaalde omstandigheden schakelt een smartphone over van WiFi naar 3G (of 4G). Zelfs wanneer de eigenaar van het apparaat het ding op dat moment niet gebruikt. Onder de instellingen van je smartphone kun je zien welke apps de grootste mobiele dataslurpers zijn (waren) en je kan ook instellen welke apps van het mobiele netwerk gebruik mogen maken en welke niet. Er is een Simyo blog met meer info:

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Ik geloof er geen oliebol van. Mijn gegevensgebruik had ik niet aan staan. Alleen wifi, en meteen na activeren verdwijnt er 4 euro van mijn tegoed en 1 mb. Er kunnen geen data verdwijnen als gegevensgebruik echt uit staat. Het is wat anders als ik naast wifi ook  gegevensgebruik aan heb staan en ik denk of ervan uitga dat ik dan wifi gebruik. Ik heb ook wel gezien dat dan soms toch alleen 3G wordt gebruikt, omdat het wifi hapert of zo. Maar dit geval is gewoon 100% anders.

Wie je waar ik die blog kan vinden?
Uitzetten van gegevensgebruik op mijn iPhone is iets waar ik absoluut geen vertrouwen in heb. Als ik echt mobiel datagebruik wil voorkomen dan doe ik dat het liefste op Mijn Simyo. Maar andere smartphones of OS'sen zijn misschien wel te vertrouwen...



Die blog vind je trouwens door op de link in mijn vorige post te klikken.
Hoi Fredddddd, welkom op het Simyo forum!



Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Prepaid. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk.



In je bericht vertel je dat je een internetbundel hebt geactiveerd. Deze internetbundel had je nog niet geactiveerd, maar er was wel 1 Mb verbruikt. Ook had je internetverbinding, alleen ging deze verbinding via je Wifi.



Scotsman heeft al wat vertelt over internetgebruik 😮 Je toestel kan inderdaad schakelen tussen je Wifi en mobiele data.



Als je in je toestel internetverbinding uitzet, dan kan dit ervoor zorgen dat je toestel niet meer schakelt. Het is afhankelijk van je toestel waar je dit uitzet en hoe dit heet. In sommige toestellen heet het ‘pakketgegevens’ en in weer andere ‘dataverbinding’. Wat voor type toestel heb jij?



Het is daarnaast zo dat dit in sommige toestellen niet voldoende is. Het ligt dus aan je toestel of het uitzetten van deze optie niet genoeg is.



Bij Simyo kun je ook een optie uit te zetten. Deze optie heet Internet op je mobiel. Via Mijn Simyo > Mijn instellingen en simkaart > Instellingen zet je deze optie uit. Hierdoor komt er een blokkade op het netwerk. Het is hierna niet meer mogelijk om via ons netwerk te internetten.



Let er wel op dat je na het uitzetten van deze optie je toestel even uit en weer aanzet. Op deze manier zal je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.



Hebben we je vraag hiermee beantwoord? :)



@Scotsman; goed dat je zo meedenkt. Bedankt!

Reageer