Nu heb ik gelezen dat je bij Simyo je gesprek mag afmaken en dat je daardoor bij prepaid een negatief saldo kan krijgen.Maar nu komt het mooiste. We hebben nog nooit met de telefoon gebeld. Alleen 1 keer om de verbinding te testen. Maar nu komt het mooiste. Die verbinding kregen we niet. De telefoon maakt met de Simyo kaart alleen maar verbinding met het edge netwerk. Dat edge tekentje is echter zo klein dat je er een vergrootglas bij moet pakken om het te zien. Ondertussen is er dus via edge data verbruikt op het moment dat mijn wifi eruit lag. Nu sta ik dus in de min. Ik vind het op alle fronten te zot voor woorden. Dit gaat Simyo klanten en heel veel negatieve mond-op-mond reclame opleveren. Zo kun je niet met je klanten omgaan.
In elk geval vond ik op de mijn-omgeving de mogelijkheid om 'internet via je telefoon' uit te zetten. Dat is al een begin voor het oplossen van het probleem. Simyo zou het echter om moeten draaien. Voor diegenen die internet willen de mogelijkheid bieden om het aan te zetten. En niet standaard de mogelijkheid aan zetten en er verder niks over zeggen.
Nu zit ik met de volgende vragen. Wie compenseert mijn verloren beltegoed en negatatief belsaldo terwijl ik daar helemaal niet om gevraagd heb. Hoe krijg ik in hemelsnaam 2g ontvangst op mijn telefoon? Als ik een kaart van Simpel gebruik krijg ik meteen 5 streepjes GSM ontvangst. Als Simyo geen passende oplossing biedt, ligt het sim-kaartje morgen in de container. Een kaart zonder gsm ontvangst is immers niet bruikbaar, nog even los van de malafide dataverbruikspraktijken die Simyo erop nahoudt.
Beste antwoord door Dries
Bekijk originele reactie