.

Beantwoord

Negatief tegoed door internet

  • 19 February 2014
  • 5 reacties
  • 368 Bekeken

Badge
hallo, ik heb een paar dagen mijn internet aanstaan. Vandaag is ineens onder schooltijd ineens voor 35 mb internet verbruikt. Dit kan helemaal niet want mijn telefoon moet tijdens de les in mijn kastje liggen. Kan ik mijn geld terugkrijgen, want het klopt echt niet ? Ik heb inmiddels internet weer uitgezet, want ik vertrouw het echt niet.
Verder is het vreemd dat 35000 kb verbruikt is, hetgeen 35 MB is. tarief is 0,15 per mb, dus dat kan dan toch nooit 35 eurokosten ??

Ik ga er bovendien vanuit dat er nooit meer opgebruikt kan worden als het tegoed. Dit is juist de reden waarom mijn zoon prepaid heeft.
icon

Beste antwoord door Ernst 20 February 2014, 17:15

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@Moderatoren: stijnwil heeft dit zelfde probleem ook hier gepost. Daar heb ik stijnwil gevraagd volgende keer de vraag/het probleem één keer te plaatsen. Ook heb ik aangegeven dat het het handigste zou zijn om hier door te gaan.
Reputatie 7
Badge +9
Verder is het onduidelijk of het probleem de telefoon van stijnwil zelf betreft die onder schooltijd zomaar internet is gaan verbruiken, of de telefoon van de zoon van stijnwil die ook prepaid heeft. Maar een forummedewerker kan misschien wel achterhalen om wiens aansluiting het hier gaat. 
Badge
@Moderatoren: stijnwil heeft dit zelfde probleem ook hier gepost. Daar heb ik stijnwil gevraagd volgende keer de vraag/het probleem één keer te plaatsen. Ook heb ik aangegeven dat het het handigste zou zijn om hier door te gaan.
dank voor de tip, maar de vragen blijven wel openstaan; (1) hoe kan ineens er 35 mb verbruikt kan zijn en vraag 2 welk tarief is hier toegepast ? 1 euro per MB kan toch niet kloppen lijkt me.
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan vraag 1 niet beantwoorden behalve dat ik een tip kan doorgeven: installeer een datamonitor app dan krijg je een beetje zicht op je dataverbruik. Als je een iPhone met iOS 7 hebt, kijk dan onder Intstellingen > Mobiel netwerk, daar staat per app wat het recente mobiele dataverbruik was. Vraag twee is makkelijk - het standaard "pay as you go" tarief (dus als je geen bundel hebt) is € 0,10 per 100 KB (1 euro per MB) dus dat is het tarief dat is toegepast.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi stijnwil,

In dit topic heb ik je vraag al beantwoord.

Scotsman en Groentjuh; bedankt voor de hulp 🙂

Reageer