.

Beantwoord

Negatief saldo prepaid

  • 7 February 2014
  • 9 reacties
  • 766 Bekeken

Ik heb nu ongeveer 2 keer internet gebruik met prepaid.
Ik sta nu € -38,25. Dit kan gewoon niet kloppen, want ik ben niet over mijn limiet gegaan van 20mb.
Mijn vragen zijn dus; Hoe kan dit? En krijg ik mijn geld terug?

Groetjes,
Eline 
icon

Beste antwoord door Ernst 9 February 2014, 14:40

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi ElineV, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik helaas iets meer dan 2 keer internet... Op 14 november 2013 ben je voor het laatst op internet gezeten, en toen is je beltegoed aardig onder nul terechtgekomen. Je hebt toen op 1 dag al meer dan 40 MB verbruikt.
Ik begrijp dat je niet zit te wachten op negatief beltegoed en dit echt niet expres hebt gedaan. Daarom heb ik je beltegoed nu eenmalig weer op €0 gezet.
Zodra je opwaardeert, kun je weer bellen en internetten.
Badge
hallo, ik heb een paar dagen mijn internet aanstaan. Vandaag is ineens onder schooltijd ineens voor 35 mb internet verbruikt. Dit kan helemaal niet want mijn telefoon moet tijdens de les in mijn kastje liggen. Kan ik mijn geld terugkrijgen, want het klopt echt niet ? Ik heb inmiddels internet weer uitgezet, want ik vertrouw het echt niet.
Badge
Verder is het vreemd dat er om onduidelijke redenen 35000 kb verbruik is, hetgeen 35 MB is. tarief is 0,15 per mb, dus dat kan dan toch nooit 35 eurokosten ??
Reputatie 7
Badge +9
@Stijnwil: Inhoudelijk kan ik als andere klant niets voor je doen. Moderatoren zullen hierover moeten beslissen en dit af moet handelen.

Waar ik wel even op reageer is het volgende:
Het is handiger voor moderatoren (en ook klanten, die meehelpen) als problemen op een plek worden geplaatst. Je kunt op vele manieren je probleem kenbaar maken, maar doe dit wel op één plek. Jij heb op dit moment hier gereageerd en ook dit topic aangemaakt. Dat is een beetje dubbel, dus probeer dat niet te doen. Maak OF een topic aan, OF reageer in een ander topic, OF twitter je probleem/vraag(als dat per in een tweet), OF stuur simyo een email OF bel Simyo, maar niet meerdere.

Mocht het niet kunnen wachten en heb je bijvoorbeeld op het forum een topic gepost en daarna gebeld met de klantenservice, meld het dan ook even in het topic zodat wat tijdens het telefonisch gesprek meegenomen kan worden in een antwoord.

Het lijkt mij het handigste om in dat topic door te gaan.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi stijnwil, welkom op het Simyo forum.

Een smartphone kun je misschien nog het beste vergelijken met een desktop computer die je misschien thuis hebt. Zodra die aanstaat, en er is een werkende internetverbinding, kan er data verbruikt worden. Er zijn altijd processen actief die data kunnen verbruiken.

Voor prepaid geldt een pay-as-you-go tarief van €0,10 per 100 KB, dat is meer dan de €0,15 per MB bij abonnementen.

Het bedrag dat je beltegoed onder €0 stond heb ik eenmalig op €0 gezet voor je.


Groentjuh; dank voor het meedenken!
Badge +1
ik heb dezelfde klachten en in mijn verbruik zie ik dat er op tijden word ge-internet terwijl ik thuis ben...maar ik heb wifi!!! dit moet echt een fout van jullie zijn mvg jr mosher
Badge +8
ik heb dezelfde klachten en in mijn verbruik zie ik dat er op tijden word ge-internet terwijl ik thuis ben...maar ik heb wifi!!! dit moet echt een fout van jullie zijn mvg jr mosher

Hoi Mosher,

Jouw negatieve tegoed is ontstaan door internetverbruik. Zoals bij de vorige keer is uitgelegd, is internet verbruik mogelijk wanneer de optie Internet op je Mobiel aan staat. Wanneer het signaal van de wifi zwakker is, of wegvalt, kan je simkaart overschakelen op internet via de simkaart. Wanneer de optie Internet op je Mobiel uitstaat, kan dat niet.
De vorige keer is ook uitgelegd dat dit eenmalig was. Wij kunnen je dus niet nogmaals tegemoet komen.

Groetjes, Charlene
Badge +1
ik heb dezelfde klachten en in mijn verbruik zie ik dat er op tijden word ge-internet terwijl ik thuis ben...maar ik heb wifi!!! dit moet echt een fout van jullie zijn mvg jr mosher

Hoi Mosher,

Jouw negatieve tegoed is ontstaan door internetverbruik. Zoals bij de vorige keer is uitgelegd, is internet verbruik mogelijk wanneer de optie Internet op je Mobiel aan staat. Wanneer het signaal van de wifi zwakker is, of wegvalt, kan je simkaart overschakelen op internet via de simkaart. Wanneer de optie Internet op je Mobiel uitstaat, kan dat niet.
De vorige keer is ook uitgelegd dat dit eenmalig was. Wij kunnen je dus niet nogmaals tegemoet komen.

Groetjes, Charlene

maar ik ben al jaren bij jullie en zoals te zien in "mijn verbruik"ben ik een zuinige gebruiker en bijna nooit overschreden! en dan nu ineens 200 in paar dagen? ik heb internet op je mobiel aan staan omdat het al jaren goed gaat en ik heb ook automatisch opwaarderen aan staan dus misschien is het daar bij jullie fout gegaan? ik ga/ging ervanuit dat als mijn bundel op is dit automatisch word opgewaardeerd wat ook vaak gebeurd is,anders had ik toch zelf het in de gaten kunnen houden en zelf opwaarderen maar dit is een service van jullie! 
Reputatie 2
Badge +6
maar ik ben al jaren bij jullie en zoals te zien in "mijn verbruik"ben ik een zuinige gebruiker en bijna nooit overschreden! en dan nu ineens 200 in paar dagen? ik heb internet op je mobiel aan staan omdat het al jaren goed gaat en ik heb ook automatisch opwaarderen aan staan dus misschien is het daar bij jullie fout gegaan? ik ga/ging ervanuit dat als mijn bundel op is dit automatisch word opgewaardeerd wat ook vaak gebeurd is,anders had ik toch zelf het in de gaten kunnen houden en zelf opwaarderen maar dit is een service van jullie! 

Hoi mosher,

Ik snap dat het heel vervelend is, maar je hebt van 17 t/m 20 februari ontzettend veel data verbruikt. Je hebt toen alle data van je bundel verbruikt en meer. Omdat we al eerder een aanpassing van je beltegoed hebben gedaan, kunnen we dit niet nog een keer doen. Dit is ook al meerdere malen aan je doorgegeven.

Je hebt zo snel, zo veel data verbruikt, dat het niet automatisch is opgewaardeerd. Als het automatisch opwaarderen had gewerkt, had je nu al je rekening betaald...

Als je dus weer apart opwaardeert, kun je daarna weer bellen en gebeld worden.

Reageer