Wij zijn gisteren (toevallig) er achter gekomen dat onze dochter haar telefoon terug heeft gezet dmv van fabrieksinstellingen en dat daardoor waarschijnlijk ook de blokades die wij er op gezet hadden er weer af waren.
Hierdoor heeft ze met haar PREPAID kaart een negatief te goed opgebouwd van bijna 100 euro.
Het bedrag begon bij -59 euro even later -66 euro en uiteindelijk -100 euro.
Ze heeft een paar kleine dingetjes (apps) gedownload van internet. Normaal heeft ze dan wifi, maar nu zat ze op het internet van simyo.
Volgens Wikipedia is dit de omschrijving van prepaid:
Prepaid is de benaming die wordt gegeven aan diensten die verleend worden waarvoor reeds vooruit een bedrag betaald is. De wijze waarop de waarde van een prepaid-tegoed wordt opgeslagen is afhankelijk van de dienst. Diegene die de dienst wil verkrijgen kan enerzijds een kaart kopen die een bepaalde waarde vertegenwoordigt of laat elektronisch een bepaalde waarde op een kaart laden. Anderzijds kan een tegoed worden toegevoegd aan iemands account (gebruikersnaam) of nummer.
Omdat wij onze dochter van 10 jaar wilde leren omgaan met een mobile hebben wij haar een prepaid kaart gedaan van simyo. Bij simyo kun je het in de gaten houden waar ze het voor gebruikt. OP=OP. maar toch niet.
Ook staat overal duidelijk dat je bij het bereiken van 2 euro of minder een bericht krijgt. Helaas wel bijna 24 uur later.
Zelf zijn wij ook gebruikers van simyo en eigenlijk altijd zeer tevreden. Jammer dat dit dan zo gaat.
Wat moet je hier nu mee?
Wat kan simyo hier aan doen?
Inmiddels is de kaart geblokkeerd en zullen wij moeten overstappen naar een andere provider. Want zulke verrassingen word je niet blij van.
Beste antwoord door Alex
Bekijk originele reactie