.

Beantwoord

Negatief saldo nadat telefoon terug is gezet naar fabrieksinstellingen

  • 6 November 2013
  • 2 reacties
  • 6405 Bekeken

Hallo,

Wij zijn gisteren (toevallig) er achter gekomen dat onze dochter haar telefoon terug heeft gezet dmv van fabrieksinstellingen en dat daardoor waarschijnlijk ook de blokades die wij er op gezet hadden er weer af waren.
Hierdoor heeft ze met haar PREPAID kaart een negatief te goed opgebouwd van bijna 100 euro.
Het bedrag begon bij -59 euro even later -66 euro en uiteindelijk -100 euro.
Ze heeft een paar kleine dingetjes (apps) gedownload van internet. Normaal heeft ze dan wifi, maar nu zat ze op het internet van simyo.

Volgens Wikipedia is dit de omschrijving van prepaid:
Prepaid is de benaming die wordt gegeven aan diensten die verleend worden waarvoor reeds vooruit een bedrag betaald is. De wijze waarop de waarde van een prepaid-tegoed wordt opgeslagen is afhankelijk van de dienst. Diegene die de dienst wil verkrijgen kan enerzijds een kaart kopen die een bepaalde waarde vertegenwoordigt of laat elektronisch een bepaalde waarde op een kaart laden. Anderzijds kan een tegoed worden toegevoegd aan iemands account (gebruikersnaam) of nummer.

Omdat wij onze dochter van 10 jaar wilde leren omgaan met een mobile hebben wij haar een prepaid kaart gedaan van simyo. Bij simyo kun je het in de gaten houden waar ze het voor gebruikt. OP=OP. maar toch niet.

Ook staat overal duidelijk dat je bij het bereiken van 2 euro of minder een bericht krijgt. Helaas wel bijna 24 uur later.

Zelf zijn wij ook gebruikers van simyo en eigenlijk altijd zeer tevreden. Jammer dat dit dan zo gaat.

Wat moet je hier nu mee?
Wat kan simyo hier aan doen?

Inmiddels is de kaart geblokkeerd en zullen wij moeten overstappen naar een andere provider. Want zulke verrassingen word je niet blij van.
icon

Beste antwoord door Alex 7 November 2013, 09:26

Bekijk originele reactie

2 reacties

ik lees net dat er een heleboel mensen hier het schip mee zijn in gegaan.

Zelfs Tros radar is al ingeschakeld!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum EricaD,

Dit is inderdaad een vervelende situatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ouder verrast bent. Bij Simyo is het inderdaad mogelijk om een negatief te hebben. Dat komt omdat het verbruik met een kleine vertraging wordt verwerkt. Met bel/sms minuten is het verbruik wat makkelijker te controleren omdat je heel goed in de gaten kan houden hoe lang je aan het bellen bent. Bij internet verbruik kan de hoeveelheid mb verbruik verschillen, omdat sommige apps veel meer mb's verbruiken dan anderen. Je kan dus binnen een half uurtje best wel veel mb's verbruiken. Gezien de vervelende situatie die nu is ontstaan zullen wij het beltegoed éénmalig reduceren tot € 0,-. Jammer dat je besluit over te stappen naar een andere provider. Ik snap heel goed dat dit voor een negatieve ervaring met Simyo heeft gezorgd :(

Ik zie wel dat de optie 'internet op je mobiel' nu is uit gezet. Er kunnen nu geen kosten meer worden gemaakt door internetverbruik. Er kan nu dus alleen nog maar gebruik worden gemaakt van internet via wifi.

Groetjes,

Alex

Reageer