Skip to main content

.

Hallo Simyo,

ik heb even op het forum gelezen en ik zie dat ik niet de enige ben. Ik heb namelijk een negatief saldo na internetgebruik. 
ik dacht dat je met ‘tegoed‘ enkel kon gebruiken tot het op was? De melding dat mijn tegoed op was kwam ook rijkelijk laat trouwens. En het tegoed gaat ook extreem snel.

Het gekke is, dat ik nadat het op was, een onbeperkt internet heb gekozen. Maar internet het nu juist niet doet. Om die reden logte ik in en zag ik dus negatief saldo van rond de 80,- 

Het komt wat raar op me over. En ik begrijp er eerliik gezegd helemaal niets van… (soms denk ik, als ik het al niet meer snap, hoe moet mijn moeder deze wereld nog begrijpen 😂, maar dat terzijde)

Maar, het goede nieuws, ik lees dat het bij anderen is opgelost, en ik ga er dus van uit dat dit bij mij ook rechtgezet wordt.

Dus ik zou zeggen, ik ontvang graag een bevestiging en bij voorbaat dank!

ik dacht dat je met ‘tegoed‘ enkel kon gebruiken tot het op was? De melding dat mijn tegoed op was kwam ook rijkelijk laat trouwens. En het tegoed gaat ook extreem snel.

Simyo's systemen zijn verantwoordelijk voor de blokkade als het beltegoed op is, echter krijgen die met enige vertraging het verbruik van aansluitingen binnen. Dat geeft Simyo prepaid de mogelijkheid om het “laatste gesprek” af te kunnen maken en/of iets meer data te gebruiken dan er nog beltegoed is.

Door die iets wat vertraagde blokkade kun je dus ook verbruik hebben in de tijd voordat je geblokkeerd was, maar nadat het beltegoed al op zou moeten zijn geweest. Dat verbruik krijgt Simyo’s systeem nog wel te verwerken en daardoor krijg je tijdelijk dan negatief beltegoed.

Bij prepaid mag je natuurlijk niet naderhand meer geld vragen, want dan is het geen prepaid meer. Daardoor zet Simyo’s systeem dat na een korte tijd weer op 0.

Het gekke is, dat ik nadat het op was, een onbeperkt internet heb gekozen. Maar internet het nu juist niet doet. Om die reden logte ik in en zag ik dus negatief saldo van rond de 80,-

Het beltegoed zou dus wel goed moeten komen. De reden dat onbeperkt internet niet werkt is waarschijnlijk, omdat alles geblokkeerd is zolang je geen of negatief beltegoed hebt. Ondanks dat je een databundel hebt, blokkeert het systeem alsnog al het uitgaande verkeer.

Zodra je beltegoed weer terug staat op 0 moet je even opwaarderen zodat de blokkade wordt opgeheven. Daarna zou internet ook weer moeten werken. Mogelijk dat je je mobiel even moet herstarten om dat helemaal goed te krijgen.

Super! Dank je wel voor de uitleg!

Hoi @Maranka,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Groentjuh je de perfecte uitleg heeft gegeven. Ik heb hier verder niks meer aan toe te voegen. Super bedankt voor je hulp @Groentjuh!! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer